x تبلیغات
ایزی نور

انواع محافظ برق

 

انواع محافظ برق دارای عملکرد یکسان می باشد. تفاوت عمده، حداکثر توان خروجی ( با توجه به برق مصرفی دستگاههای متصل ) و تعداد و نوع پریزها آنها نسبت به هم می باشد. می توان هر نوع دستگاهی را به انواع محافظ برق متصل کرد، به شرطی که مجموع توان دستگاهای متصل از حداکثر توان خروجی محافظ بیشتر نباشد. به عنوان مثال میتوان محافظ برق کولرگازی را به یخچال متصل کرد. اما نمی توان محافظ برق یخچال را به کولرگازی متصل کرد. چون جریان مصرفی کولرگازی از حداکثر جریان خروجی محافظ برق یخچال بیشتر است.

1) محافظ برق یخچال و فریزر:


این محصول برای محافظت از یخچال و فریزر در برابر نوسان برق کاربرد دارد. به دلیل اینکه یخچال و فریزر همیشه بایستی به برق متصل باشند»، بهتر است محافظ برق مورد استفاده برای این دستگاهها، فاقد کلید قطع و وصل جریان برق باشد. مانند محافظ برق یخچال و فریزر شرکت پارت الکتریک

2) محافظ برق لوازم صوتی و تصویری و کامپیوتر:

همانطور که می دانید امروزه لوازم های صوتی و تصویری و در راس آن تلویزیون از وسایل برقی هستند که تقریبا در تمامی منازل و ادارات وجود دارند. از آنجایی که بخش اصلی عملکرد این دستگاه از طریق برد الکترونیکی بسیار حساس آن صورت می‌گیرد تامین برق کم نوسان و جلوگیری از ورود نوسانات شدید به این دستگاه‌ها با استفاده از محافظ برق تلویزیون بسیار ضروری می باشد.
به همین دلیل توصیه می‌شود حتما برای این نوع دستگاه ها از محافظ برق استفاده شود.
در نظر داشته باشید تمامی انواع محافظ برق صوتی تصویری معمولا دارای ۵ ثانیه الی ۱ دقیقه زمان تاخیر هستند.

این نوع محافظ برق برای حفاظت از دستگاههای صوتی و تصویری و کامپیوتر و … در برابر نوسان برق کاربرد دارد. بر خلاف محافظ یخچال این محافظ برق به دلیل اینکه نیاز به قطع جریان به صورت موقت ( هنگام مسافرت و … ) دارد ، بهتر است دارای کلید قطع و وصل جریان برق باشد. تا در موقع خروج از خانه به مدت طولانی، با استفاده از کلید، جریان برق ورودی به این محافظ را قطع کنید.

3) محافظ برق پکیچ و کولر گازی :

جهت محافظت از دستگاههای کولر گازی و پکیچ بایستی از این نوع محافظ برق استفاده کرد. با توجه به میزان برق مصرفی زیاد کولرگازی، این محافظ برق دارای توان بیشتر از سایر انواع و معمولا 3000VA میباشد. محافظ برق کولر گازی بهتر است فاقد کلید باشد.

4) محافظ برق پشت کنتور:

محافظ برق پشت کنتور همانطوری که از نامش پیداست در مسیر ورودی برق به منزل و کنار کنتور برق نصب می شود. این وسیله برای محافظت از تمامی دستگاههای متصل به پریز برق در داخل خانه کاربرد دارد. در صورت استفاده از این وسیله نیازی به خرید محافظ برق به صورت مجزا برای دستگاههای برقی داخل خانه ندارید. بنابراین از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر می باشد.

شما می توانید برای خرید پریز برق، خرید لامپ ال ای دی، خرید چراغ پارکی، انواع تجهیزات برقی، خرید محافظ جان و ... می توانید به سایت ایزی نور مراجعه نمایید.

پرفروش ترین لوازم الکتریکی کدام اند؟

 به جرات می توان گفت هیچ چیز مانند الکتریسیته نتوانسته است تغییرات زیادی در زندگی انسانها به وجود بیاورد. الکتریسته به حدی به زندگی انسان ها وارد شده است که زندگی بدون آن تقریبا غیر ممکن است.

از وقتی که انسان از خواب بلند می شود و می خواهد زندگی روزمره خود را آغاز کند، به نیروی الکتریسیته نیاز دارد. جریان الکتریسته برای روشن کردن اتاق ها، به کار گیری لوازم سرمایشی و گرمایشی و استفاده از لوازم خانگی مانند اجاق های برقی مورد نیاز است. تمامی مراکز صنعتی برای راه اندازی وسایل خود به نیروی برق نیاز دارند.

همگی ما با لامپ آشنایی داریم. از لامپ برای روشن کردن خانه ها و خیابان ها استفاده می کنیم.
ا
ین محصولات انواع متفاوتی دارند که از پر طرفدارترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
لامپ LED
لامپ LED با توان بالا یا High Power
لامپ شمعی
لامپ اشکی
لامپ هالوژن
لامپ خطی FPL

کلید و پریز

تصور کنید وارد محیطی می شوید که برای روشن کردن برق کلید و پریز وجود ندارد! بی شک شما سردرگم می شوید و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید. به همین دلیل کلید و پریز از مهمترین محصولاتی هستند که در بازار موجود هستند و تمامی محیط های مسکونی، اداری و صنعتی برای مدیریت جریان الکتریسیته به آن نیاز دارند.
در زمان خرید کلید و پریز باید به ویژگی های متعددی از جمله کیفیت و جنس محصولات توجه داشته باشید. برای تهیه بهترین برندهای کلید و پریز باید به سایت های معتبر مراجعه کنید و در زمان خرید ضمانت نامه از فروشنده دریافت نمایید . شما می توانید برای خرید محصولات روشنایی ،خرید تجهیزات برقی،سیم و کابل،خرید سیم افشان ،خرید انواع لامپ و...به سایت ایزی نور مراجعه نمایید. فروشگاه ایزی نور کالاهای عرضه شده را به همراه ضمانت اصالت کالا به فروش میرساند.

پنل آیفون

تمامی ساختمان ها برای برقراری امنیت در محیط اطراف خود به آیفون نیاز دارند. این محصولات در دو نوع صوتی و تصویری موجود هستند و در انواع شکل ها و رنگ ها به فروش می رسند.

محافظ برق

همانطور که می دانید جریان برق در محیط نوسانات زیادی دارد و اگر این نوسانات وارد دستگاه های الکتریکی شوند می توانند به دستگاه ها خسارت وارد کنند. همچنین، خطر برق گرفتگی بالا می رود و حتی گاهی خطر مرگ وجود دارد. به همین دلیل تمامی افرادی که از وسایل الکتریکی استفاده می کنند، باید محافظ الکتریکی، ترانس و استابلایزر را تهیه کنند. همچنین، کلید و فیوز مینیاتوری و کلید اتوماتیک و ثابت به خوبی نوسانات را کنترل می کنند.

لوازم جانبی برق

برقکاران و کسانی که با لوازم الکتریکی سر و کار دارند به لوازم و تجهیزات جانبی برق نیاز دارند.
از این لوازم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
آنتن هوایی ثابت
آنتن هوایی متحرک
آنتن رومیزی
رابط برق و چند راهی
تبدیل، دوشاخه
سوکت های صنعتی (سه شاخه، پنج شاخه و پریز ثابت مادگی)
چسب برق
سرپیچ

لوازم جانبی موبایل

موبایل ها از مهمترین وسایلی هستند که به صورت مستمر و روزمره از آن ها استفاده می کنیم، به همین دلیل، تهیه لوازم جانبی موبایل اهمیت بسیاری دارند و به طوری که گاهی اوقات دیگر بدون آن‌ها دیگر نمی توان از تلفن همراه استفاده کرد.

از لوازم جانبی موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
شارژر موبایل
کابل
سوکت
هدفون
شارژر فندکی

اگر این محصولات کیفیت بالایی داشته باشند طول عمر باتری را افزایش می دهند. به همین دلیل برای تهیه و خرید لوازم جانبی موبایل تنها باید به مراکز معتبر مراجعه کنید.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم به معرفی لوازم الکتریکی پرطرفدار از جمله انواع کلید و پریز، انواع محافظ برق و انواع لوازم جانبی بپردازیم. همانطور که متوجه شده اید این محصولات باید کیفیت بالایی داشته باشند. شما برای خرید این محصولات تنها باید به مراکز معتبر مراجعه کنید.

بخشنامه جدید سازمان ادارای و استخدامی درباره ساعات کاری ادارات

 

به گزارش برق نیوز، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، با هدف آسایش شهروندان و عدم وقفه در خدمت‌رسانی، در اجرای بند ۴ اصلاحی تصویب‌نامه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ هیئت وزیران صادر شده است.

این بخشنامه تاکید دارد که تمامی دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ ظهر خاموش شود و بر همین اساس دستگاه‌های مشمول، تا ۱۵ شهریورماه مکلف هستند ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای تداوم خدمت‌رسانی و حفظ رضایت‌مندی ارباب رجوع، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و...) را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار دهند و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

در این بخشنامه ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال، افراد دارای معلولیت و افراد ساکن در حومه شهر‌های محل خدمت، با انجام تمهیدات لازم به‌منظور حفظ تداوم خدمت‌رسانی دستگاه، به مدت یک‌ساعت شناور تعیین شده است. رؤسای دستگاه‌های مشمول این بخشنامه می‌توانند به تشخیص خود، سایر مصادیق نظیر را در همین چهارچوب تدبیر کنند.

تغییر ساعت کاری با مجوز سران قوا

 

 

به گزارش برق نیوز، «میثم لطیفی» معاون امور اداری و استخدامی رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تغییر ساعت کاری ادارات، گفت: دولت پیشنهادی را بررسی کرد و در اسفند ۱۴۰۱ مصوب کرد که ساعت کاری کارکنان در ایام مصرف بالای برق از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، ۶ الی یک باشد و مابقی آن دورکاری باشد.
وی افزود: هیئت تطبیق آن را رد کرد و گفت خلاف قوانین است. ما مجوزی از سران قوا گرفتیم که در این ایام امکان داشته باشیم از دورکاری استفاده کنیم و از ساعت ۶ تا یک بعدازظهر ساعت کاری باشد و آن را اعلام کنیم.

کم نور شدن لامپ ال اي دي

 

درباره علت کم نور شدن لامپ ال اي دي و روش هاي جلوگيري از آن تا چه حد اطلاعات داريد؟ آيا مي توان با به کارگيري روش هاي مفيد مانع از اين عمل شد؟ علم به اندازه اي پيشرفت کرده که هم‌ اکنون براي هر گونه مشکلي ما چندين راهکار مناسب مي توانيم استفاده کنيم. لامپ هاي کم مصرف، يکي از پر فروش ترين و البته بهترين لامپ هاي کاربردي در بازار هستند که کيفيت عالي دارند.

هم‌ اکنون سطح فروش اين دسته از لامپ ها در بازار بسيار زياد است و دليل اين حجم از تقاضا تنها مزيت هاي اين لامپ ها مي باشد. اما با تمام اين پارامترهاي مهم بايد هنگام‌ خريد لامپ  به کيفيت لامپ توجه کنيد. و در ثاني در نگهداري و استفاده درست از آن نيز کوتاهي نکنيم. گاهي اوقات به دلايل مختلفي ممکن است اين لامپ ها به مرور کم نور شوند که در اين صورت چاره اي براي اين مشکل انديشيده اند. قطعا شما درباره کم نور شدن لامپ ال اي دي و راه هاي جلوگيري از آن اطلاعاتي نداريد؛ پس براي کسب مطالب مفيدي در اين باره بهتر است ادامه متن را با دقت بالا بخوانيد.

دلايل مهم کم نور شدن لامپ ال اي دي

لامپ هاي ال اي دي پر فروش ترين نوع لامپ هايي هستند که در تمام خانه ها حداقل يک عدد از اين محصول وجود دارد. چرا که اين دسته از لامپ ها کم مصرف هستند و طول عمر بسيار بالايي نيز دارند. با وجود تمام مشخصات عالي و مزيت هاي کاربردي ال اي دي، بايد گفت که اين لامپ‌ ها قيمت بالاتري نسبت به ديگر لامپ‌ هاي معمولي خواهند داشت. طول عمر بالا و کيفيت نوردهي مناسب اين قيمت ها را جبران مي کند اين کيفيت کارآيي به کيفيت خود محصول نيز بستگي دارد که در خريد بهترين لامپ صد درصد خود شما دخالت داريد.

اما پس از خريد، نحوه استفاده و نگهداري از لامپ است که بر کيفيت نوردهي و طول عمر مفيد آن تاثير خواهد گذاشت. در صورت عدم نگهداري درست ممکن با مشکل کم نور شدن لامپ ال اي دي مواجه شويم. اما چه دلايلي و چه عواملي هستند که باعث کم نور شدن لامپ ال اي دي خواهند شد؟

  • مهمترين دليل کم نور شدن لامپ ال اي دي کاهش کارايي و عملکرد اين لامپ ها است. عبور جريان الکتريکي در مدت زمان طولاني باعث کاهش کيفيت نوردهي اين لامپ ها مي شود.
  • ديگر پارامتر مهم و تاثير گذار که طول عمر مفيد لامپ را کاهش مي دهد قرار گرفتن در دماي نامناسب است. چنانچه اين لامپ ها را در دماها بسيار گرم يا خيلي سرد قرار دهيد، به مرور آسيب ديده و کم نور مي شوند. معمولا هم با قرار گرفتن مستقيم در معرض وسايل گرمايشي و سرمايشي با چنين مشکلاتي مواجه خواهند شد.
  • يکي از دلايل تخصصي کم نور شدن لامپ ال اي دي استفاده از تراشه اي دي اي نا مرغوب براي اين لامپ ها است. اين تراشه ها به عنوان قطعات مهم وظيفه تبديل انرژي الکتريکي به نور را دارند. چنانچه اين تراشه ها کيفيت خوبي نداشته باشند و يا به مرور آسيب ببيند کيفيت نور لامپ نيز کاهش پيدا مي کند.

علت اصلي کم نور شدن لامپ‌ ال اي دي

  • ديگر قطعات مهمي که در کم نور شدن ال اي دي تاثير دارند فسفرهاي ال اي دي هستند. چرا که بازده نوري اين دسته از لامپ ها با نوع راندمان کوانتومي فسفر آن ها يک رابطه مستقيم خواهد داشت. حال با افزايش ميزان راندمان، بازده نوري نيز افزايش پيدا مي کند.
  • يکي از دلايلي که شايد کمتر کسي به آن فکر کند. مشکل ساختاري يک لامپ است. ساختار طراحي شده لامپ ها در کيفيت نوري که ساطع مي کنند بسيار اهميت دارد، پس بايد گفت که تمامي قطعات يک لامپ در عملکرد بهينه آن تاثيرگذارند. هرگونه مشکلي در ساختار و اتصال قسمت هاي داخلي لامپ بر ميزان نوردهي آن تاثير مي گذارد.
  • عدم کنترل مقاومت و همچنين ميزان جريان ورودي نيز از ديگر پارامترهايي هستند که نور لامپ‌ را به مرور کاهش مي دهند. جريان برق به اندازه اي قوي است که ممکن است روي روشنايي و يا نور لامپ تاثير بگذارد و با افزايش بيش از حد ولتاژ شدت نور لامپ ال اي دي نيز تحت تاثير قرار بگيرد.حال اگر ولتاژ به شدت افزايش پيداکند قطعا مقدار مقاومت لامپ نيز کاهش پيدا خواهد کرد و با کاهش مقاومت لامپ بسيار پر نور مي شود که با وجود اين مسئله به مرور شاهد کم نور شدن لامپ ال اي دي هستيم.
  • يکي ديگر از دلايل اصلي که روي کم نور شدن لامپ تاثير مي گذارد قرار ندادن آن در قاب مناسب است. اين قاب ها به صورت بسته هستند و مانع از عبور جريان هوا مي شوند. با ورود جريان هوا به داخل لامپ نيز کيفيت نوردهي آن تحت تاثير قرار مي گيرد. به همين منظور توصيه مي شود هنگام خريد به جاي بررسي قيمت به کيفيت توجه کنيد و حتما هم به سراغ برندهاي معتبر برويد‌.

پارامترهاي اصلي افزايش نوردهي لامپ ال اي دي

لامپ هاي ال اي دي، هم‌ اکنون يکي از انواع لامپ هاي پر مصرف در بازار هستند. اين لامپ ها به سبب مزيت هاي بي شماري که دارند، بسيار محبوب بوده و مورد توجه کاربران مي باشند. تنوع اين محصول نيز بسيار زياد است و براي استفاده هر نوع شرايطي اين لامپ ها را با مزايا و مشخصات خاصي طراحي کرده اند.

مهمترين مزيت اين دسته از لامپ ها طول عمر مفيد آن ها مي باشد. لامپ هاي کم مصرف به تناسب ديگر انواع لامپ ها داراي طول عمر بسيار بالايي هستند. تا به حال از خود پرسيده ايد که دليل افزايش طول عمر لامپ هاي ال اي دي چيست؟ اين لامپ ها با تمام مزايا و مشخصات گاهي ممکن است تحت شرايطي کم نور شوند. کم نور شدن لامپ ال اي دي نيز دلايل خاص خود را خواهد داشت. اما بايد گفت که عوامل بسيار متعددي طول عمر مفيد يک لامپ را تحت تاثير قرار مي دهند که برخي از آن ها عبارتند از:

  • اولين و مهمترين پارامتر افزايش طول عمر يک لامپ کيفيت است. از هر مدل لامپي در بازار صدها برند وجود دارد که قطعا کيفيت لامپ هاي توليد تمام کمپاني ها يکي نيست. اگر نمي خواهيد با مشکل کم نور شدن لامپ ال اي دي به مرور زمان مواجه شويد، به هنگام خريد به برند توجه نماييد. 
  • شرايط آب و هوايي و يا عوامل محيطي روي طول عمر لامپ ال اي دي بسيار تاثير دارد. يکي از مهمترين عواملي هم که طول عمر مفيد اين لامپ ها را تحت تاثير مي گذارد رطوبت است. رطوبت به مرور زمان باعث پوسيدگي قطعات لامپ مي شو. چنانچه شما مي خواهيد براي يک‌ مکان با رطوبت لامپ بخريد بايد به سراغ لامپ هاي ضد آب برويد.

پارامترهاي مهم در افزايش طول عمر لامپ led

  • لامپ ها مشکل از درايور و کنترل‌ کننده‌ هستند که اين دو قطعه مهم در لامپ ال اي دي نقش جريان الکتريکي مورد نياز را براي توليد نور تامين مي کنند. حال اگر اين دو قطعه آسيب ببينند با کم نور شدن لامپ ال اي دي مواجه خواهيد شد.
  • لامپ هاي ال اي دي صدها طرح و مدل دارند که هر کدام با مشخصات خاص توليد شده اند. شما بايد سعي کنيد حتما يک‌ لامپ متناسب با شرايط خود انتخاب نماييد. به عنوان مثال براي فضاهاي بيروني شما لامپي را مي خواهيد که در برابر تمام شرايط آب و هوايي مقاومت داشته باشد و اين لامپ بايد از کيفيت بي نظيري برخوردار گردد. اما درصورتي که لامپ هاي مناسب فضاهاي داخلي کيفيت لامپ هاي خارجي را ندارند. يا حتي شما براي سرويس بهداشتي خود به يک لامپ کوچک با نور مناسب نياز داريد آيا مي توانيد از يک پروژکتور بزرگ براي اين محل استفاده نماييد يا برعکس براي يک سالن بزرگ يک لامپ‌ کوچک به کار ببريد.
  • يکي ديگر از عوامل مهم مديريت گرما و کنترل گرماي توليد شده توسط لامپ مي باشد. هر نوع لامپي مناسب استفاده تا يک دماي خاص است و در صورت قرار گرفتن در محدوده دمايي بالا ممکن است بسوزد. يا حتي يک لامپ تا يک حد مشخصي مي تواند روشن بماند و ممکن است در اثر استفاده بسيار طولاني مدت از آن آسيب ببيند. يکي از دلايل اصلي کم نور شدن لامپ ال اي دي به مرور نيز همين مشکل خواهد بود.

نتيجه

پيشرفت علم در همه جا حرف اول را مي زند و نقش آن به گونه اي پر رنگ است که در همه جا مي درخشد. توسعه و رشد در تمامي زمينه ها را مديون تکنولوژي و فناوري هستيم. حتي در زمينه توليد محصولاتي نظير انواع لامپ ال اي دي که با روي کار آمدن آن ها، صنعت روشنايي رنگ تازه اي به خود گرفت. اين لامپ ها اگرچه بهترين لامپ با طول عمر بسيار بالا هستند؛ اما ممکن است به مرور تحت تاثير شرايط مختلفي کم نور شوند که در اين صورت نيز باز هم‌ پاي علم در ميان است. امروزه براي جلوگيري از کم نور شدن لامپ ال اي دي نکات بسيار زيادي را مورد توجه قرار مي دهند. و حتي مي توان به راحتي اقدام به تعمير مشکل آن کرد.

با تمام اين جزئيات ذکر شده بايد گفت که بهترين پارامتر مهم داشتن يک لامپ درجه يک و بي نقص، خريد لامپ توليد کمپاني هاي مطرح بازار است. براي خريد يک لامپ ال اي دي خوب و باکيفيت نيز بهتر است به مراکز فروش معتبر دسترسي پيدا کنيد. 

شما براي خريد لامپ ال اي دي با کيفبت و خريد محصولات روشنايي ديگر مي توانيد به سايت فروشگاه ايزي نور مراجعه نماييد و از محصولات آن ديدن کرده و خريد خود را ثبت نماييد.

خريد سيم افشان به قيمت کارخانه

 سيم افشان به قيمت کارخانه را از کجا مي توان خريداري کرد؟ اين سؤالي است که ممکن است براي خريداران سيم افشان پيش بيايد. سيم و کابل پس از توليد، از کارخانه روانه ي بازار مي شوند تا براي فروش به عرضه برسند، اما روند توليد سيم تا زمان خريد آن توسط مشتري، همواره به اين شکل نيست، بلکه در اين ميان واسطه هايي هستند که سيم را از درب کارخانه خريداري کرده و با ارزشگذاري و قيمت نهادن مجدد، آن را روانه بازار مي کنند. در اين روند ممکن است از يک تا چندين واسطه در قيمت گذاري ها دخالت کرده تا در نهايت سيم با قيمت بالاتر از قيمت کارخانه به خريدار فروخته شود. در بازار سيم و کابل فروشندگاني يافت مي شوند که سيم را از کارخانه به صورت مستقيم و با قيمت خود کارخانه خريداري کرده و آن را با قيمت کارخانه يا نزديک به آن، با سودي کمتر به فروش مي رسانند. در مطلبي که براي شما حاضر کرده ايم به طور مفصل به اين امر مي پردازيم، پس پيشنهاد مي کنيم تا پايان همراه با ما باشيد.

خريد سيم افشان به قيمت کارخانه

 

مزاياي خريد سيم افشان به قيمت کارخانه

خريد سيم افشان به قيمت کارخانه و يا سيم افشان به قيمت عمده داراي مزيت هايي است که بر هيچکس پوشيده نيست، به همين خاطر است که همواره خريداران به دنبال خريد از فروشندگاني هستند که اين سيم را با قيمت کارخانه به آن ها به فروش برساند. ما در اين جا به ذکر چند مورد از اين مزيت ها مي پردازيم.

  • قيمت ارزان و مناسب و در نتيجه داشتن يک خريد مقرون به صرفه
  • حذف شدن واسطه ها در فرآيند خريد سيم افشان
  • کمتر شدن قيمت نهايي در صورت خريدهاي با تعداد بالاتر
  • ترغيب مشتري به خريدهاي مجدد از فروشندگان سيم افشان به قيمت کارخانه

خريد سيم افشان به قيمت کارخانه

سيم افشان به قيمت کارخانه و عوامل مؤثر بر آن

سيم افشان به قيمت کارخانه تابع عوامل و معيارهايي است که موجب نوسانات ليست قيمت روز آن مي شود. اولين معيار نوسانات بازار ارز مي باشد که در ليست قيمت هاي روز اثرگذار است، نوسانات بازار جهاني مس نيز عاملي ديگر در اين قيمت گذاري هاست.

به عنوان معيار تعيين کننده ي ديگر در ليست قيمت سيم افشان، بايد از برند سازنده ي آن نيز نام برد. در صورتي که سيم افشان مورد نظر براي خريد، توليد شده توسط يکي از معتبرترين و بهترين برندهاي سازنده ي سيم باشد، به دليل کيفيت و نيز اعتبار بالايي که پشت برند آن نهفته است، قيمت سيم نيز دستخوش تغيير مي شود. از جمله ي اين برندهاي مشهور و مورد اعتماد در بازار سيم افشان، مي توان از سيم افشان افشارنژاد خراسان، همدان، سيمکو، سيميا، سيمپود و ... نام برد.

يک عامل تعيين‌گر ديگر در قيمت ها، حجم مورد نظر خريد مشتري است، برخي از فروشندگان هستند که در ازاي حجم بيشتر خريد از آن ها، قيمت نهايي را براي خريدار کاهش داده و به اصطلاح براي مشتري تخفيف قائل مي شوند. براي اطلاع از به روزترين ليست قيمت خريد سيم افشان به نرخ کارخانه به ايزي نور مراجعه کرده و از آخرين قيمت هاي کارخانه مطلع شويد.

سيم افشان به قيمت کارخانه 2

فروش سيم افشان به قيمت کارخانه

فروش سيم افشان به قيمت کارخانه علاوه بر اينکه به سود مشتري است، به نفع خود فروشنده نيز تمام مي شود، به اين صورت که خريداران همواره خريد از فروشنده اي را ترجيح مي دهند که بتوانند از او، اين سيم را با قيمت کارخانه خريداري نمايند. در اين بين با افزايش مشتريان و بالا رفتن حجم خريد، به نوعي فروشنده در بلندمدت به سود بالايي دست پيدا مي کند. علاوه بر اين مورد، فروشندگاني که اين سيم را با قيمت کارخانه به دست مشتري مي دهند، نزد مشتري اعتبار پيدا کرده و مشتري براي خريدهاي بعدي نيز از فروشنده ي موردنظر رغبت پيدا مي کنند.

سيم افشان به قيمت کارخانه 3

جمع بندي

به عنوان نکته ي پاياني ناگفته نماند که سيمي که با قيمت کارخانه به خريدار فروخته مي شود، علاوه بر اينکه از قيمت مناسبي برخوردار است، مي بايست از کيفيت لازم نيز برخوردار باشد و در واقع هم قيمت و هم کيفيت مطلوب را با هم داشته باشد. دليل اشاره به اين مسئله اين بود که در بازار سيم و کابل، همواره فروشندگان و واسطه هاي سودجو و منفعت طلبي هستند که مدعي فروش و عرضه ي سيم با قيمت کارخانه به خريدار مي باشند، ولي در عمل به عرضه ي سيم هايي مي پردازند که بي کيفيت و تقلبي بوده و به تناسب قيمت کمي که دارند، از مرغوبيت پاييني نيز برخوردارند. براي پيشگيري از اين قضيه، لازم است که از فروشندگان معتبر خريد خود را انجام دهيد، چرا که اعتبار يک فروشنده را اعتماد و جلب رضايت مشتريان است که شکل مي دهد. فروشگاه اينترنتي ايزي نور عرضه کننده  انواع سيم و کابل و سيم افشان به قيمت کارخانه است. ما مفتخريم که سيم و کابل مورد نظر شما خريداران گرامي را از برندهاي مطرح تهيه کرده و با قيمت مناسب همراه با ضمانت کيفيت، به دست شما برسانيم. محصولات ايزي نور به تمامي نقاط کشور قابل ارسال مي باشد.

 

اين چراغ ها توريست جمع ميکنند!

 

اين روزها که تصوير حرف اول را در انتقال احساس و حتي اخبار مي‌زند، نورپردازي بناها و ساختمان‌ها هم نکته‌اي مهم به حساب مي‌آيد.

مي‌گويند يکي از دلايل کم بودن توريست‌ها در شب، روشن نبودن هواست، از همين رو نورپردازي در معماري و جاذبه‌هاي گردشگري نقش ويژه‌اي را ايفا مي‌کند، هرچه اين نورپردازي‌ها بيشتر و بهتر باشد، مي‌تواند نگاه‌ها را متوجه خودش کند و توريست‌ها را بيشتر به وجد بياورد. از اين رو اين نورپردازي‌هاي رنگي و طرح‌دار کم کم جاي خودشان را در هنر و چيدمان پيدا کرد. 

تهران و نورپردازي‌هاي رنگارنش

برج آزادي، برج ميلاد، پل طبيعت و البته بلوار کشاورز نمونه‌هايي هستند که هميشه نورپردازي دارند. برج آزادي در روزهاي مختلف سال با نورپردازي‌هاي متفاوتي طي سال ديده مي‌شود، ازپرچم ايران گرفته تا نمادهاي فرهنگي و اشعار بزرگان ادب فارسي، در مقابل برج ميلاد با چراغ‌هاي رنگي‌ بيشتر ديده مي‌شود که اگر هوا پاک باشد به راحتي مي‌توان خط اين نورهاي رنگي را در آسمان تماشا کرد.

پل طبيعت که در يکي دو سال گذشته خيلي مورد توجه بوده است و همه تهراني‌ها دست کم يک‌باري روي آن قدم زده‌اند و اتفاقا از کنار هم قرار گرفتن اين‌همه رنگ‌ و نورهاي دوست داشتني خوشحال شده‌ايم.

نمونه ديگر آن در همين تهران خودمان بلوار کشاورز است، بلواري که روزگاري تفرجگاه تهراني‌ها بوده و روزهاي تعطيل جمعيت زيادي در آن جمع مي‌شدند. شهرداري تهران در ادامه برنامه زيباسازي شهر تهران درخت‌هاي اين بلوار ثبت شده در فهرست آثار ملي را با چراغ‌هاي رنگي تزئين کرده و نمايي متفاوت را در اين خيابان به وجود آورده است. 

فروشگاه اينترنتي ايزي نور عرضه کننده ي محصولات روشنايي، تابلو برق، سم و کابل و ديگر تجهيزات برقي است. براي خريد چراغ خياباني، پروژکتور، چراغ نما، ريسه، خريد انواع لامپ و نيز محصولات روشنايي شهري مي توانيد به سايت ايزي نور مراجعه نماييد.

خريد سيم افشان به قيمت عمده

 خريد سيم افشان به قيمت عمده ي آن، يکي از بهترين راه هاي خريد آن است. برخي از خريداران به تناسب نوع استفاده و نيز فعاليتي که دارند خواهان سيم افشان به قيمت عمده هستند، اين خريداران شامل دو دسته هستند، دسته اولي که برحسب نياز مي خواهند اين سيم را در تعداد و حجم بالا خريداري کرده و با اين کار قيمت نهايي نيز براي آن ها بسيار کمتر از خريد به صورت جزئي تمام شود، دسته دوم نيز که طيف بسياري از مشتريان را شامل مي شود، قصد خريد اين سيم به صورت جزئي و در حجم کم را دارند، اما خواهان اين نيز هستند که سيم افشان خريداري شده را به قيمت کم و نزديک به قيمت عمده ي آن خريداري نمايند. دسته ي اول خريداران معمولاً به عمده فروشان سيم مراجعه کرده و آن را به قيمت عمده خريداري مي نمايند، ولي خريد براي دسته ي دوم همواره به اين صورت است که مي بايستي به خرده فروشان سيم مراجعه کنند و سيم را با قيمتي بيشتر از قيمت عمده ي آن خريداري نمايند. بايد گفت در اين ميان همواره فروشندگاني هستند که علاوه بر اينکه سيم افشان را به صورت عمده و با قيمت عمده آن مي فروشند، براي خريد جزئي نيز قيمت کمتري را در نظر مي گيرند. اگر شما جزء خريداراني هستيد که به دنبال خريد سيم افشان به قيمت عمده مي باشيد، يا اينکه به دنبال دانستن اطلاعاتي در اين زمينه هستيد، پيشنهاد مي کنيم تا پايان اين مطلب ما را همراهي نماييد.

خريد سيم افشان به قيمت عمده

 

سيم افشان به قيمت عمده چگونه قيمت گذاري مي شود؟

قيمت گذاري سيم افشان به قيمت عمده تحث تأثير چند عامل انجام مي گيرد، که در اينجا به ارائه ي توضيحاتي راجع به اين عوامل مي پردازيم.

  • اولين عامل حجم سيم خريداري شده است، خريد سيم در حجم هاي بالاتر، قيمت تمام شده ي آن را نيز پايين مي آورد.
  • دومين عامل برند توليد کننده آن است، سيم هاي خريداري شده از برندهاي مطرح و مشهور، به دليل کيفيت بالاي خود، همواره از بهاي بيشتري نسبت به ديگر سيم ها برخوردار هستند.
  • عامل سوم مشخصات فني سيم شامل هادي، عايق، ابعاد، کاربرد، متريال هاي به کار رفته و ... مي باشد که تعيين کننده ي قيمت سيم مي باشد.
  • عامل چهارم و مهم ديگر اينست که سيم چگونه به دست ما برسد، مسلماً خريد سيم از فروشندگاني که سيم و کابل را به طور مستقيم و بدون واسطه از کارخانه دريافت کرده و آن را عرضه مي کنند، قيمت تمام شده ي سيم بسيار ارزان تر محاسبه مي شود.
  • به عنوان عامل پنجم بايد از نوسانات بازار ارز نام برد که خود عامل تعيين کننده اي براي نرخ سيم مي باشد.

سيم افشان به قيمت عمده

مزاياي خريد سيم افشان به قيمت عمده

خريد سيم افشان به قيمت عمده داراي مزيت هاي زيادي است که در نهايت به سود خريدار تمام مي شود. از جمله ي اين مزيت ها مي توان اين موارد را نام برد:

  • قيمت ارزان و مناسب سيم افشان
  • تناسب حجم خريد سيم و قيمت آن
  • امکان دريافت تخفيف بيشتر به ازاي خريد بيشتر از عمده فروش
  • دريافت کالاي کارنکرده و آکبند
  • صرفه جويي در وقت و زمان خريد سيم
  • دريافت و خريد سيم افشان با حجم و اندازه ي بسيار بالا
  • امکان خريد مستقيم سيم از کارخانه ي توليدکننده

سيم افشان به قيمت عمده را از کجا خريداري کنيم؟

سؤالي که پيش مي آيد اين است که سيم افشان به قيمت عمده را از کجا خريداري کنيم؟ همواره در بازار سيم و کابل، افراد سودجو و واسطه هايي هستند که سيم هاي بي کيفيت و تقلبي را با قيمت عمده ي يک سيم اصل به فروش مي رسانند، و مشتري نيز قادر به تشخيص اين امر نيست. براي پيشگيري از چنين امري بهتر است که به فروشندگان معتبر سيم و کابل مراجعه کنيد، که سيم افشان باکيفيت را به طور مستقيم از کارخانه ي توليدکننده ي آن، با قيمتي مقرون به صرفه به خريداران عرضه مي کنند. يکي از راه هاي دستيابي به اين امر، خريد اينترنتي سيم افشان مي باشد. فروشگاه ايزي نور اين امکان را فراهم کرده است که اين سيم را از برندهاي معتبر همراه با ضمانت، به مشتري برساند.

سيم افشان به قيمت عمده 2

ليست قيمت عمده سيم افشان

ليست قيمت عمده سيم افشان، شامل تمام دسته هاي اين سيم، در کاربردهاي مختلف، مشخصات فني متفاوت و نيز در ابعاد و سايزهاي گوناگون مي باشد، که در فروشگاه ايزي نور به فروش مي رسند. براي کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد به ايزي نور مراجعه کنيد.

جمع بندي

در اين مطلب سعي داشتيم تا به شما اطلاعاتي راجع به خريد سيم افشان به قيمت عمده بدهيم، و از مزاياي اين شکل از خريد صحبت کرديم. در پايان به عنوان نکته ي آخر به شما پيشنهاد مي کنيم که خريد اينترنتي يکي از بهترين راه هاي خريد عمده ي اين سيم است. فروشگاه اينترنتي ايزي نور عرضه ي کننده ي سيم افشان به صورت مستقيم از کارخانه و به قيمت عمده ي آن است، شما مي توانيد براي خريد و دريافت اطلاعات بيشتر از ليست قيمت عمده اين سيم به سايت ايزي نور مراجعه کنيد. انواع مختلف سيم افشان افشار نژاد خراسان ، همدان، البرز الکتريک و انواع برندهاي ديگر را از ايزي نور بخواهيد.

 

7 دليل براي جايگزيني چراغ خياباني ال اي دي به جاي نسل هاي قبلي آن

 قيمت چراغ خياباني ال اي دي ممکن است در مقايسه با چراغ‌ خياباني بخار سديم گران‌تر به نظر برسد؛ حتي بسياري از مديران و مسئولان هم هنگام خريد ادوات روشنايي با تصور اينکه چراغ خياباني ال اي دي گران‌تر است سراغ نسل‌هاي قبلي چراغ خياباني و چراغ بخار سديم مي‌روند.

چراغ خياباني ال اي دي به صرفه‌ترين راه روشنايي معابر

 اين در حالي است که چراغ خياباني ال اي دي با تکنولوژي پيشرفته‌تر و کيفيت نور بالاتر مصرف انرژي بسيار کمتري نسبت به ساير چراغ‌هاي خياباني دارد و ميزان مصرف هزينه‌ را در طول زمان کاهش مي‌دهد.

 

براي اثبات اينکه روشنايي با چراغ خياباني ال اي دي به هيچ‌عنوان راه حل گرانتري نسبت به چراغ‌هاي بخار سديم نيست به بررسي روشنايي يکي از معابر کشور آلمان ميپردازيم.

مسئولان محلي با مشاهده‌ي هزينه‌ها و کيفيت پايين چراغ‌ خياباني بخار سديم به فکر تعويض اين چراغ‌ها افتادند و در نهايت با خريد چراغ خياباني ال اي دي، روشنايي خياباني به طول يک کيلومتر را از نسل قديم چراغ خياباني به نسل جديد و پيشرفته‌تر تغيير دادند؛ اما کماکان نگراني از هزينه‌ها وجود داشت به همين دليل تمامي هزينه‌ها مورد محاسبه و مقايسه قرار گرفت. نتيجه اين مقايسه را مي‌توانيد در جدول زير مشاهده کنيد:

مقادير متغير

چراغ خياباني قديمي

چراغ خياباني ال اي دي

توان مصرفي لامپ(W)

2*125

1*70

توان مصرفي چراغ(W)

278

83

ميزان روشنايي(lm)*

12400

6600

ساعات کلي مصرف

4000 ساعت

4000 ساعت

مصرف کلي (kWh)

32248

9628

هزينه هاي کلي روشنايي(EUR)

4192.24

1251.64

چراغ خياباني قديمي اتلاف نور بسيار زيادي دارد به همين دليل با وجود ميزان روشنايي بالاتر، اثربخشي آن کمتر است.

با مستند کردن و مطالعه آمار و ارقام مشاهده شد ميزان مصرف انرژي تا حد بسيار زيادي (70%) کاهش پيدا کرده و با همان ميزان روشنايي، کيفيت نور و نورپردازي ارتقا پيدا کرده است. با توجه به ميزان مصرف انرژي و طول عمر بالاي چراغ خياباني ال اي دي پس از 2سال هزينه‌ي تعويض چراغ‌ها جبران شد و بعد از اين، بازده مالي آن قابل توجه خواهد بود.

7 دليل اصلي براي استفاده از چراغ خياباني ال اي دي

  • مصرف بسيار پايين برق

استفاده از چراغ خياباني ال اي دي به جاي لامپ‌هاي قديمي بخار اسيد در وهله اول مصرف انرژي و به تبع آن سرانه مصرف و هزينه‌هاي ناشي از آن را پايين مي‌آورد. با جايگزين کردن چراغ خياباني ال اي دي مي‌توان تا 80% در مصرف برق و هزينه‌هاي آن صرفه جويي کرد.

  • نداشتن افت نور

در چراغ‌هاي بخار سديم قاب و ديفيوزر بعد از مدتي تيره و سياه مي‌شود، به همين دليل نور اين چراغ‌ها دچار افت شده و به مرور کم مي‌شود، اما اين مشکل به هيچ عنوان در چراغ خياباني ال اي دي وجود ندارد.

  • سرعت روشن شدن چراغ ال اي دي

روشنايي خيابان و يا بزرگراه‌ها اهميت بسيار زيادي دارد و از بروز بسياري از حوادث و خطرات جلوگيري مي‌کند، از همين رو سرعت روشن شدن چراغ خياباني و رسيدن به راندمان حداکثري هم بسيار مهم است.

چراغ خياباني ال اي دي قابليت روشن خاموش کردن چراغ به صورت مکرر و بدون توقف را دارد و زمان انتظاري براي روشن شدن نياز ندارند. اما در لامپ‌هاي تخليه گاز (مثل لامپ بخار سديم، بخار جيوه و متال هاليد) اين زمان ممکن است از 8 تا 25 دقيقه متغير باشد و حتي ممکن است بر اثر کاهش دما نور اين چراغ‌ها بين 30 تا 70 درصد کاهش پيدا کند.

  • اتلاف نور کم و اثر بخشي نوري زياد در چراغ خياباني ال اي دي

در لامپ خياباني تخيله گازي جاي رفلکتور در چراغ باعث مي‌شود تا نور در همه‌ي جهات حتي آسمان که دليلي براي روشن شدن آن نيست بتابد. اين اتفاق علاوه بر ايجاد آلودگي نوري باعث پايين آمدن اثر بخشي نور و اتلاف انرژي نيز مي‌شود. اما در بسياري از مدل‌هاي چراغ خياباني ال اي دي، نور از طريق لنزهاي مستطيلي به زمين مي‌تابد و فقط محدوده مورد نظر را روشن مي‌کند و از اين طريق، از اتلاف و هدر رفت انرژي جلوگيري مي‌شود.

  • جلوگيري از حوادث رانندگي با خيرگي کمتر چراغ‌هاي ال اي دي

در چراغ‌هاي خياباني نسل قديم، تمام شدت نور در لامپ متمرکز شده‌است و اين باعث مي‌شود تا چشم رانندگان و يا عابراني که به اين قسمت از چراغ نگاه مي‌کنند دچار آسيب و يا تاري موقت شود، اين اتفاق مربوط به خيرگي چراغ است و در يک خيابان و يا بزرگراه مي‌تواند باعث حوادث و تصادفات بسياري شود. در چراغ خياباني ال اي دي به خاطر طراحي و ساخت پيچيده‌تر چراغ، خيرگي بسيار کمتر است.

  • کيفيت نور چراغ خياباني ال اي دي

کيفيت نور چراغ خياباني ال اي دي نسبت به ساير انواع چراغ خياباني بسيار بيشتر است. از جمله شاخصه‌هاي کيفي چراغ، مي­توان به شاخص نمود رنگ (CRI>85) اشاره کرد که باعث مي‌شود رنگ‌ها زير نور اين چراغ به رنگ طبيعي خود نزديک‌تر باشند و فضاهاي مختلف مانند فضاي سبز اطراف چراغ خياباني ال اي دي زيباتر ديده شود و در نهايت باعث زيباتر شدن جلوه‌ي بصري شهر مي‌شود.

  • چراغ خياباني ال اي دي و حشرات

بر خلاف تصور، استفاده از چراغ خياباني ال اي دي به طور مستقيم بر سطح بهداشت، سلامت و آرامش محيط تاثير مي­گذارد. حشرات به تشعشعات UV جذب مي‌شوند و به آن علاقه‌مندند و در چراغ خياباني ال اي دي بر خلاف چراغ‌هاي خياباني نسل گذشته خبري از تابش اشعه‌ي ماوراء بنفش نيست و اين عامل علاوه بر کاهش تاثيرات زيست محيطي مخرب باعث دور شدن حشرات از اطراف چراغ نيز مي‌شود.

فروشگاه اينترنتي تجهيزات برقي ايزي نور عرضه کننده ي چراغ هاي خياباني با ويژگي هاي ذکر شده است. شما مي توانيد براي خريد آن و خريد محصولات روشنايي ديگر به سايت ايزي نور مراجعه نماييد.

رعايت نکات ايمني برق در منزل و سر کار

 طبق نظر اداره ي ايمني و سلامت شغلي (OSHA) ، مرگ بر اثر برق گرفتگي سومين عامل مرگ افراد در صنايع ساختماني مي باشد. تنها در سال 2011، 67 نفر بر اثر برق گرفتگي جان خود را در آمريکا از دست دادند.

خطرات برق تنها کساني را که به صورت مستقيم با برق سروکار دارند مانند کارگران، متخصصان برق، مهندسان و کارکنان برق کار را تهديد نمي کند، بلکه از طرفي نيز جان و سلامت افرادي را که به طور غير مستقيم با برق در تماس هستند را نيز در خطر قرار مي دهد.

نکات کليدي در مورد برق گرفتگي

  • هميشه مواظب خطرات ناشي از برق باشيد.
  • از نزديک کردن ماشين ها و دستگاه هاي با ارتفاع بالا به خطوط برق رساني خودداري کنيد.
  • داشتن امادگي لازم براي کمک رساني پزشکي در صورتي که فردي دچار برق گرفتگي شود.
  • تا هنگامي که جريان برق قطع نشده، به فرد برق گرفته دست نزنيد.

برق يک نوع ضرورت است اما در حين حال بسيار خطرناک

وجود برق در منزل و در سر کار زندگي را براي ما بسيار ساده کرده است. براي مثال، در سر کار با بکار گيري جريان الکتريکي، ما مي توانيم از دستگاه و ابزارهاي گوناگوني استفاده کنيم و در خانه نيز، تمامي وسايل خانه از قبيل بعضي دستگاه هاي آشپزخانه از قبيل اجاق گاز، تستر و هچنين وسايل گرمايشي و تلويزيون با برق کار مي کند.

با وجود اينکه برق در زندگي امروز يک ضرورت محسوب مي شود، ولي مي تواند بسيار خطرناک باشد. خطراتي همچون برق گرفتگي، سوختگي، آتش سوزي و انفجار از انواع خطراتي است که کار با برق مي تواند در پي داشته باشد.

پس مهم است که در استفاده از وسايل، دستگاه ها و ابزار هاي الکتريکي دقت داشته باشيد.به کودکان بايد در همان سن پايين در مورد خطرات برق آگاهي داده شوند.

برق گرفتگي

نکات ايمني در رابطه با پريز برق، دو شاخه و کابل سيم برق

  • لازم است که به پريز هاي برق، دو شاخه ي برق و و سيم هاي حامل جريان برق توجه کنيد.
  • با نصب تعدادي زيادي از دوشاخه ها به يک پريز برق، مدار را سنگين نکنيد. همچنين به ياد داشته باشيد که پريز برق بايد سطح خنکي داشته باشد. اگر احياناً سطح آن گرم و داغ بود، اين نشانه ي يک مشکل جدي مي باشد.
  • هيچ گاه دست به حذف شاخه ي سوم  سه شاخه برق و يا وارد کردن آن به داخل پريز برق دو شاخه نکنيد. سه شاخه هاي برق انتخاب خوبي براي تجهيزات الکتريکي که داراي سيم اتصال به زمين هستند مي باشد . اين کار براي حفاظت فرد در برابر جريان الکتريکي مي باشد.
  • يکي از راه هاي مهم براي حفاظت خود در برابر خطرات برق، استفاده از مدار شکن يا GFCI ميباشد. اين وسيله با نظارت به شدت جريان الکتريکي، اجازه نمي دهد که در هنگام ورود و خروج جريان برق به مدار، اين ميزان از حد نرمال خود خارج شود. اگر جريان برق از حد نرمال خارج شد، مدار شکن با دخالت خود جريان وسيله ي برقي را قطع مي کند. استفاده از مدار شکن در محيط هاي شرجي و تر بسيار ضروري و مهم مي باشد.
  • به فرزندان و کودکان خود آگاهي دهيد که به سوراخ هاي ايجاد شده روي پريز چيزي را وارد نکنند. همچنين مي توانيد براي ايمني بيشتر از در پوش هاي مخصوص براي پريز هاي برق استفاده کنيد، که مي توانيد به راحتي در تمامي فروشگاه هاي کالاي برق آن را تهيه کنيد.
  • مراقب سيم هاي برق پوسيده و خراب و آسيب ديده باشيد.
  • از انداختن سيم برق در دست و زير پاي افراد جداً خوداري کنيد.
  • به حرارت سيم ها و کابل هاي برق توجه کنيد.
  • هرگز سيم هاي عامل جريان برق را نزديک مواد شيميايي قرار ندهيد.
  • براي ابزار برقي و وسايلي که نياز به سيم مخصوص و قوي دارند از کابل هاي معمولي استفاده نکنيد.

برق گرفتگي

سيم کشي نامناسب و خراب

سيم کشي نامناسب مي توانند موجب بروز خطر شود. نشانه هاي که مي توان توسط آن ها پي به مشکلات سيم کشي برد عبارتند از:

  • کوچک شدن تصوير تلويزيون
  • گرم شدن غير عادي و تدريجي بعضي لوازم خانگي مانند تستر، اتو و غيره …
  • روشن خاموش شدن لامپ و يا کم نور شدن آن در زماني که اقدام به روشن کردن يک وسيله برقي مي کنيد.
  • استفاده از کابل سيار زماني که به تعداد کافي پريز برق وجود ندارد
  • کند شدن، سوختن و خراب شدن موتور وسايل برقي
  • قطع شدن فيوز برق يا مدار

هيچ گاه سعي به تعمير مشکلات سيم کشي نکنيد مگر اينکه براي اين کار آموزش ديده باشيد.

ساير نکات ايمني مهم در خصوص برق

  • به تمامي هشدار ها و دستورات در زمان استفاده از يک وسيله، دستگاه و يا ابزار برقي رعايت کنيد.
  • در صورتي که دستتان خيس مي باشد و يا اينکه در جايي ايستاده ايد که زير پايتان خيس مي باشد، از هر گونه دستگاه و وسيله اي که با برق کار مي کند فاصله بگيريد و به آن دست نزنيد.
  • هر نوع ماده يا موادي را که ممکن است در هنگام گرم شدن يک وسيله يا دستگاه الکتريکي آتش بگيرد را از آن وسيله دور کنيد.
  • هرگز سيم هاي کابل برق را روي سطوح گرم و داغ ندازيد. حرارت اين سطوح به اين سيم ها آسيب مي رساند.
  • اگر در نزيکي خطوط  جريان برق قوي در حال کار هستيد، پيشنهاد مي شود که از نردبان غير فلزي استفاده شود و ماشين ها و دستگاه هاي پر ارتفاع را از آن ها دور نگه داريد. فاصله اي که بايد با اين خطوط داشته باشيد بايد حداقل 3 متر باشد.
  • تمامي سيم ها، جعبه هاي برق، و اتصالات را بررسي کنيد و از سالم بودن آنها مطمئن شويد. مطمئن شويد که هيچ گونه سايش و سايدگي روي اين سيم ها وجود ندارد. در صورت مشا هده ي هر گونه مشکلي مورد را به سرپرست کار گزارش کنيد.
  • در زمان وقوع طوفان و صاعقه، تلويزيون راديو و کامپيوتر را از برق جدا کنيد و در بياوريد.
  • مطمئن شويد که پنکه و يا سيستم گرمايشي در روي يک سطح استوار قرار داده شدند و خطر واژگون شدن آنها وجود ندارد.
  • اگر از وسيله گرمايشي براي گرم کردن محيط خود استفاده مي کنيد، بنابر اين مواظب خطرات آن باشيد. همشيه آن را تميز کنيد و به خوبي از آن نگهداري کنيد. وسايل گرمايشي را بايستي دور از پرده يا هر گونه ماده آتش زاي ديگري قرار داد. به کودکان خود بياموزيد که از چنين وسايلي به دور باشند. هنگام ترک اتاق و زمان هاي که در آن جا حضور نداريد، جريان برق آن را قطع کنيد.

ايمني برق

راه هاي محافظت از خود در برابر خطرات ناشي از برق گرفتگي

  1. در هنگام کار در بيرون، خصوصا در زمان استفاده از نرده بان و کار با لودر و ماشين هاي زراعتي از نبود خطوط برق بالاي سرتان اطمينان حاصل کنيد.
  2. از زدن چند دو شاخه به پريز و همچنين سنگين کردن مدارهاي الکتريکي خود داري کنيد.
  3. از متصل بودن سيم اتصال به زمين وسايل برقي که از آنها استفاده مي کنيد و دو لايه بودن آنها اطمينان حاصل کنيد. معمولا از سه شاخه براي سيم اتصال به زمين وسايل الکتريکي استفاده مي شود.
  4. هرگز از سيم رابط صدمه ديده استفاده نکنيد.
  5. هيچ گاه از سيم هاي رابط معمولي براي به کار انداختن ابزار آلات برقي و ماشين هاي سنگين و پر مصرف استفاده نکنيد و در عوض از سيم هاي مخصوص استفاده کنيد. براي بيرون، از سيم هاي رابط مقاوم در برابر هوا استفاده کنيد. براي مکان هاي خيس و مرطوب نيز توصيه مي شود که از سيم هاي رابط داراي قطع کن استفاده شود.
  6. محل کار خود را از هر گونه پارچه ي نفتي، چوب اره و هر ماده ي آتش زاي ديگري پاک و تميز نگه داريد.
  7. از تعمير وسايل برقي توسط خودتان خودداري کنيد و براي اين کار از تکنسين اموزش ديده کمک بگيريد.
  8. از انداختن سيم در زير پا، راهروها و جاده کاملا خودداري کنيد.

در صورتي که کسي دچار برق گرفتگي شد چه کارهايي مي‌بايست انجام دهيم؟

  • در صورت امکان، ابتدا برق را قطع کنيد.
  • اگر امکان قطع برق وجود ندارد، نيازاست که فرد برق گرفته را از سيم  برق دور کنيد. از يک تخته ي چوبي استفاده کنيد و هيچ گاه با دستانتان به آن شخص دست نزنيد.
  • فورا با تيم پزشکي تماس بگيريد.
  • در صورت تماس تراکتور شما با خطوط جريان برق سريعا از آن خارج شده و تا حد امکان از آن دور شويد. دقت کنيد که از تماس هم زمان شما با تراکتور و زمين شديدا خودداري کنيد. در ضمن از نزديک شدن و سوار شدن مجدد تراکتور اجتناب کنيد.

بايد ها:

  • آموزش و آگاهي کودکان در مورد خطرات ناشي از برق در همان سنين پايين
  • چک و بررسي وضيعت پريز ها و سيم هاي برق
  • نگهداري و تميز کاري سيم هاي برق رسان و خشک کردن مکان آنها

نبايد ها:

  • سنگين کردن يک پريز برق با زدن چندين دو شاخه به آن و يا هم اينکه زدن يک سه شاخه برق به پريز مخصوص دو شاخه
  • روشن کردن وسايل و ابزار الکتريکي و ماشين هاي که با برق فشار قوي کار مي کنند در جا و مکاني که خيس و تر باشدو يا در حالي که دستانمان تر باشد.
  • اقدام به تعمير مشکلات سيم کشي توسط خود فرد بدون مراجعه به يک تکنيسين آموزش ديده
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد