x تبلیغات
ایزی نور

نورپردازی مدرن در دکوراسیون داخلی با محصولات روشنای

 

نور پردازی تاثیر زیادی بر ظاهر محیط دارد. و با انواع و سبک‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از محبوب‌ترین‌های آن‌ها، نورپردازی مدرن می باشد. می توان با استفاده از محصولات روشنایی وانواع پنل های سقفی روکار و توکار، پروژکتور، ریسه ها،چراغ سنسور دار هوشمند و..... زیبایی آن را دو چندان کرد.

نورپردازی مدرن را می‌توان در سه مفهوم زیر، خلاصه کرد:

  • روشنایی حداکثری : این نوع شیوه نورپردازی، با هدف روشن‌تر کردن محیط تا حد امکان، انجام می‌شود و می‌توان آن را نسخه کامل‌تری از نورپردازی طبیعی دانست. بنابراین، برای فضاهای کاری، آشپزخانه، اتاق پذیرایی و سالن‌های مطالعه، مناسب است
  • هندسه: یکی از ویژگی‌های این سبک، ایجاد شکل‌های هندسی مثل دایره‌ها، مربع‌ها، منحنی‌ها و چندضلعی‌ها با اهداف زیبا‌شناسانه است.
  • لاکچری : از ترکیب روشنایی و اشکال هندسی، یک نورپردازی بسیار باکلاس و لاکچری ایجاد می‌شود که واقعا همه‌پسند و محبوب است.

نورپردازی مناسب با حال و هوا، قسمتی از نورپردازی مدرن است که به منظور ایجاد حالت یا حس و انجام می‌شود تصور کنید در یک جنگل انبوه و ساکت در حال حرکت هستید و ناگهان به محوطه‌ای می‌رسید که نور خورشید از لابه‌لای درختان محدوده‌ای کوچک را روشن کرده است. به نظر می‌رسد اینجا بهترین جا برای مطالعه است. این همان چیزی است که ما در نورپردازی مناسب تمرکز و کارهای ذهنی به دنبال آن هستیم؛ نور مستقیم و خفیفی که محدوده‌ای را در یک فضای تاریک‌تر روشن کرده است و حواس شما را تنها معطوف به چند مورد مشخص می‌کند.

فروشگاه ایزی نور امکان خرید این محصولات روشنایی مدرن را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید به سایت ایزی نور مراجعه کنید وعلاوه بر خرید محصولات روشنایی دلخواه خود، از قیمت انواع پنل سقفی روکار و توکار و همچنین چراغ هایی نظیر چراغ وال واشر،چراغ استخر و چراغ آبنما، چراغ زیرپله ای وکنار پله ای و چراغ حیاطی و .... باخبر شوید .

و با خریداری آن ها محیط دلپذیر و روشنی را برای کسانی که دوستشان دارید فراهم آورید.

حمایت کامل صنعت برق از ایده های نوآورانه

 

 

 

به گزارش برق نیوز، مسعود تقوایی در نشست «تبیین نیاز‌های فناورانه» گفت: شرکت توانیر از یک طرف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و از طرف دیگر ایجاد ارتباط این شرکت‌ها با معاونت‌های تخصصی را انجام می‌دهد. در مرحله بعد نیاز‌ها دوطرفه رد و بدل شده و در نهایت ایده‌ای حاصل می‌شود که قابل استفاده در صنعت برق باشد.

مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر در ادامه توضیح داد: این ایده‌ها نیازمند حمایت‌هایی است، از جمله آن می‌توان به حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد. ما می‌توانیم حمایت‌های مالی را از طریق صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی یا صندوق پژوهش و نوآوری نیرو در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته آیین نامه و قوانین بالا دستی بسیار خوبی در این باره ابلاغ شده از جمله می‌توان به قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون حمایت از محصولات دانش بنیان، قانون حمایت از توان حداکثری از محصولات داخلی اشاره کرد، در واقع تمام قوانینی که شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در صنعت برق نیاز دارند، تامین شده است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر اظهار داشت: علاوه بر آن سال گذشته آیین نامه حمایت از دانش بنیان‌ها از سوی معاون اول ریاست جمهوری به وزارت نیرو ابلاغ شد و در این آیین نامه سهم مالی حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق‌ها به منظور حمایت‌های از شرکت‌های دانش بنیان قرار داد.

تقوایی ادامه داد: شرکت توانیر حمایت‌های خاصی را برای ایده‌های مورد نیاز خود که توسط شرکت‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد در نظر گرفته، به طوری که در حال حاضر شرکت دانش بنیانی وجود ندارد که ایده‌ای مورد نیاز شرکت توانیر داشته و در این زمینه به مشکل مالی برای پیاده کردن آن برخورد کرده باشد.

وی با بیان این که حلقه مفقوده‌ای بین ارائه ایده شرکت‌های دانش بنیان تا پذیرش آن به وسیله شرکت توانیر وجود دارد، توضیح داد: این حلقه مفقوده، مقوله استاندارد و کیفیت است و به عبارت دیگر شرکت‌های دانش بنیانی که می‌خواهند محصولی را ارائه دهند حتما باید گواهی نامه مطابق با استاندارد‌های فوری را اخذ کنند. این مرحله برای شرکت‌های دانش بنیان سخت است؛ شرکت‌های دانش بنیان بعد از عبور از همه مراحل، نمی‌توانند همه آزمایش‌ها را بگذراند کند چراکه بعضی از آزمایش‌ها در داخل کشور قابل اجرا نیست.

مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر گفت: به عنوان مثال آزمایش اتصال کوتاه در داخل کشور وجود ندارد و شرکت‌های دانش بنیان باید این آزمایش در خارج از کشور انجام دهند. در حالی که اگر قرار باشد محصول شرکت دانش بنیانی در صنعت برق مورد استفاده قرار گیرد، باید طبق مجوز لازم و دستورالعمل‌های لازم همه آزمایش‌ها را گذرانده باشد.

وی در ادامه افزود: برای حمایت از این شر کت ها، آزمایشگاه صنایع انرژی IP در نظر گرفته شده است. به این آزمایشگاه مجوز داده شده که وقتی شرکت‌های دانش بنیان بخواهند محصولی را آزمایش کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار و کمک هزینه پژوهشی (گرنت) که در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما بعضی از این آزمایش‌های در خارج از کشور، مبالغ بسیار بیشتری را در برمی گیرد و تعداد زیادی از شرکت‌های دانش بنیان نمی‌توانند به لحاظ مالی این آزمایش‌ها را خارج از کشور انجام دهند.

تقوایی در پایان گفت: در این زمینه صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و نوآوری نیرو این قابلیت را دارد تا حمایت‌های مالی برای انجام آزمایش‌های خارج از کشور در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد.

بنا براین گزارش، نشست «تبیین نیاز‌های فناورانه» با حضور سیدمسعود تقوایی مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر، هادی مدقق مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان شرکت برق حرارتی، مهرداد صمدی معاون دفتر مهندسی شبکه شرکت توانیر در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

 

 

***************************************************************************************************************

 

شما می توانید با مراجعه به سایت ایزی نور از قیمت سیم افشان، چراغ خیابانی،پنل سقفی روکار و توکار و همچنین از قیمت خرید کلید و پریز ،کابل افشان، کابل کولر، کابل شیلدار،و انواع دیگر تجهیزات برقی با خبر شوید و با خرید محصولات روشنایی موجود محیط دلپذیر و روشنی را برای کسانی که دوستشان دارید فراهم آورید.

 

با سه عدد از پر طرفدار ترین محصولات در بازار روشنایی آشنا شوید

 

 

لامپ ال ای دی : لامپ ها وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به نور را دارند و این نوع از لامپ در ایجاد روشنایی و زیبا سازی محیط نقش مهمی دارد، تابش نور در این نوع از محصولات روشنایی به صورت مستقیم می باشد .مشخصات منحصر به فرد لامپ های ال ای دی باعث شدند،که به سرعت جایگزین سایر منابع تامین روشنایی گردند.

از مزیت های لامپ ال ای دی می توان به طول عمر بالا، بازده نوری خوب، تنظیم زاویه تابش،کاهش نور،تنظیم شدت نور، مصرف بهینه برق و.....اشاره کرد

 

 

 

پنل سقفی : پنل سقفی یکی از تجهیزات روشنایی است که علاوه بر روشنایی بخشی به فضا، به عنوان یک جزء و عنصر دکوراتیو نیز محسوب گشته و در امور مربوط به نورپردازی محیط های مختلف کارایی بسیاری دارد. چراغ سقفی ها در اشکال، طرح ها، سبک ها و ابعاد و مدل های گوناگونی تولید می شوند که کاربردهای متنوعی دارند، و تقریباً می توان گفت که قابلیت این را دارند که انواع سلایق را پوشش دهند. انواع چراغ سقفی از نظر نحوه ی نصب به پنل سقفی توکار و پنل سقفی رو کار تقسیم می شوند.

 

 

 

 

چراغ خیابانی : چراغ خیابانی یا چراغ بزرگراهی نوعی چراغ بیرونی و مختص به فضای آزاد و خارجی می باشد که برای نورپردازی فضاهای باز عمومی همچون خیابان، اتوبان، جاده ها، معابر عمومی و حتی پارک ها استفاده می گردد. با شنیدن نام این چراغ باید حدس زده باشید که نورافکنی آن به حدی زیاد و قوی بوده که قادر است روشنایی خیابان و یا بزرگراه را تأمین نماید. وقتی از دور منظره ی یک شهر را تماشا می کنید، نور این چراغ ها را به صورت خطوطی نورانی از فاصله ی بسیار دور مشاهده می کنید.

 

 

نکاتی راجع به نورپردازی با پنل

 

پنل های ال ای دی یکی از بهترین گزینه‌ها برای روشنایی داخلی محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری است. با بررسی کاربرد ها و ویژگی های منحصر به فرد این محصولات روشنایی می توان تاثیر فوق‌العاده‌ای در جلوه و زیبایی دکوراسیون داخلی ایجاد کرد این پنل ها در سه رنگ ،آفتابی ،مهتابی و یخی تولید می شوند.

چراغ های روکار عموما کم مصرف بوده و تولید گرما نمی کنند، پخش نور مطلوبی دارند و چشم را آزار نخواهند داد.

برای محیط های کوچک که قابلیت نصب سقف کاذب را ندارند، چراغ روکار گزینه ایده آلی خواهد بود.

 

 

 

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک ابزار روشنایی باید داشته باشد ارائه نور یکنواخت ، ملایم وبدون ایجاد سایه‌های اضافی است.فناوری‌های جدیدی مانند لامپ ال ای دی و لامپsmd که یکی از مهم ترین انواع پنل سقفی روکار هستند این امکان را فراهم آوردند و به خانه یا محل کار شما فضای مدرن تری می بخشند.

 

همچنین چراغ روکار یکی از پرطرفدار ترین انواع چراغ هاست که از نظر شکل و شمایل و حالت نصب دقیقا نقطه مقابل چراغ های توکار می باشد.

میزان پخش نور چراغ توکار بسیار بالاتر از دیگر نمونه هاست و برای تمامی مراکز اعم از مراکز اداری و تفریحی و تجاری و غیره قابل استفاده باشد. انتخاب چراغ روکار و پنل سقفی نوری باعث می گردد تا بتوانید به پخش نور یکنواخت تری دست پیدا کنید و خانه یا محل کار شما حالت مدرن تری به خود گیرد.

چراغ های روکار بازدهی بالایی داشته و در سایزها و مدل های گوناگونی در اختیار شما قرار گرفته است. با انتخاب اصولی حباب و رنگ بندی متنوعی که چراغ های روکار دارند، نورپردازی های خاص تری را ایجاد نمائیدوجلوه ای دکوراتیو به منزلتان ببخشید.

 

 

2 نکته ی مهم در مورد نورپردازی که بهتر است بدانید

 1- ارتفاع سقف را در نظر داشته باشید

قبل از اینکه تجهیزات نوردهی خود را انتخاب کنید لازم است که از ارتفاع سقف آن مکان اطلاع داشته باشید. بطور طبیعی برخی از تجهیزات نوری بالقوه دارای کابل ها یا سر های قابل تنظیم هستند. در حالی که برخی دیگر این امکانات را ندارند. لذا از تجهیزات نوری استفاده نکنید که از سقف خیلی کوتاه یا خیلی بلند آویزان هستند، چرا که این یک اشتباه بزرگ در طراحی خواهد بود .

قاعده ی کلی : فاصله انتهای تجهیز نوری شما از سقف باید حدود 30 تا 50 سانتی متر باشد .

2-طراحی اولیه داشته باشد

قبل از خریدن و آماده سازی تجهیزات نوری، ترجیحات خود را در نظر داشته باشید. برای مثال ممکن است شما ترجیح دهید که به جای دو، سه آویز بالای میز ناهار خوری خود قرار دهید.

استفاده از محصولات روشنایی به شما برای ایجاد محیط و فضای دلنشین برای کسانی که دوستشان دارید کمک می کند و همچنین نورپردازی تاثیر زیادی بر ظاهر محیط دارد شما برای تهیه ی این محصولات می توانید به سایت ایزی نور مراجعه کرده و از محصولاتی از جمله پنل سقفی روکار و توکار چراغ ریلی، چراغ دانلایت، لامپ های هالوژن ،لامپ های فلورسنت و..... استفاده کرد.

چراغ اضطراری و کاربرد آن

 

چراغ اضطراری یکی از محصولات صنعت روشنایی می باشد که به منظور تأمین روشنایی اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. اصلی ترین کاربرد این چراغ آن فراهم نمودن ایمنی در مواقع قطعی برق، بوسیله ی تأمین روشنایی می باشد.

چراغ اضطراری از کاربردهای زیادی برخوردار است، ولی مهم ترین آن ها را می توان در این موارد خلاصه نمود:

 

  • به هنگام مسافرت، برخی افراد ترجیح می دهند که شب را در چادرهای مسافرتی، استراحت نموده که معمولاً در بسیاری از مکان ها به دلایل مختلف نمی توان روشنایی را به وسیله ی نیروی برق تأمین نمود، در این مواقع استفاده از یک منبع روشنایی سیار و بدون استفاده از سیم کشی الکتریکی، می تواند بسیار ایده آل باشد.
  • نوع چراغ راهنمای این محصول برای خروجی مکان های حمل و نقل عمومی مثل ایستگاه ها مترو، ترمینال و فرودگاه، فروشگاه ها و ... برای نشان دادن راه خروج مناسب می باشد.
  • راه پله ها و راهرو و تمام راه های خروج اضطراری
  • تمام کارخانجات و صنایعی که با موارد پرخطر سروکار دارند، همانند ذوب آهن و ...
  • مکان هایی که جمعیت زیادی در آنها وجود دارد، همانند سینما، سالن های همایش، استادیوم های سرپوشیده
  • و ...

فروشگاه اینترنتی ایزی نور تأمین کننده انواع تجهیزات و لوازم برق و روشنایی می باشد که برای خرید چراغ اضطراری می توانید به آن مراجعه نمایید.

آمار بالای سرقت تجهیزات برقی در استان تهران

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷ میلیارد تومان از تجهیزات صنعت برق در استان تهران سرقت شد که این میزان تنها خسارت مستقیم بوده چرا که با سرقت تجهیزات شاهد خسارت‌های غیرمستقیم همچون آسیب به لوازم برقی مشترکان هستیم.

به گزارش برق نیوز، قاسم شهابی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، با اشاره به ثبت رکورد مصرف ۳۳۰۰ مگاوات برق در تاریخ ۱۵ مرداد در استان تهران گفت: ثبت این رکورد مصرف برق در حالی رخ داد که نیاز مصرف برق استان تهران به ۳۸۰۰ مگاوات رسیده بود و با همکاری صنایع، بخش اداری و بخش کشاورزی این میزان ناترازی مدیریت شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در کل استان تهران به غیر از کلانشهر تهران ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد، افزود: نزدیک به دو میلیون این آمار را مشترکان خانگی و حدود ۴۵ هزار مشترک را صنایع کوچک و بزرگ و مابقی را مشترکان تجاری، اداری و کشاورزی تشکیل می‌دهند.

قاسم شهابی با اشاره به افزایش سرقت‌های برقی اظهار کرد: تاکنون از سیم‌ برق های مسی سرقت‌های زیادی صورت گرفته به همین دلیل اقدامات و برنامه‌هایی را انجام داده‌ایم که براساس آن تا پایان شهریورماه جشن اتمام استفاده از سیم‌های مسی را برگزار می‌کنیم. ۱۲ هزار کیلومتر شبکه هوایی به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که سرقت تجهیزات منجر به تلفات برق و افت ولتاژ می‌شود که با تبدیل شدن به کابل‌ برق های خود نگهدار این معضل را برطرف خواهیم کرد، تصریح کرد: سارقان تابلو‌های برق و درب‌های آن‌ها را به سرقت می‌برند که برای جلوگیری از این مساله روی آن‌ها قفل‌های مخصوصی را تعبیه کرده‌ایم، اما با این حال شاهد سرقت هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به همکاری نیروی انتظامی، قوه قضاییه و بسیج در این گفت: از مردم تقاضا داریم که اگر موارد مشکوکی را مشاهده کردند حتما به شماره ۱۲۱ و یا ۱۱۰ اطلاع دهند.

شهابی در رابطه با میزان تلفات جانی سارقین تصریح کرد: سالیانه بین پنج تا هفت نفر از سارقین در هنگام سرقت جان خود را از دست می‌دهند و یا با قطع عضو آن‌ها مواجه هستیم که این موضوع برای ما بسیار دردناک است.

وی در رابطه با میزان سرقت انرژی در استان تهران اظهار کرد: ۵۰ تا ۶۰ هزار انشعاب غیرمجاز در استان تهران داریم که فقط نزدیک به پنج‌هزار مورد از این میزان شناسایی می‌شوند. اقدام به شروع برق رسانی موقت به این انشعابات کرده‌ایم. علاوه بر این نیز تعدادی از مشترکان از برق پشت کنتور استفاده می‌کنند که از بازدید‌های میدانی این موضوع را متوجه می‌شویم.

مدیرعامل توزیع برق استان تهران ادامه‌داد: سرقت تجهیزات برقی بیشتر در «مرتضی گرد»، دماوند، «فرون آباد» و چند منطقه دیگر انجام می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق استان تهران در خصوص ناترازی برق کشور اضافه کرد: ما در کشور حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق داریم. این میزان نیروی برق به اندازه‌ی مصرف استان تهران، البرز و قم است؛ یعنی ما به این اندازه با کمبود برق مواجهیم.

وی در ارتباط با راهکار پیش رو برای مدیریت این ناترازی اظهار داشت: برای حل این ناترازی دو راه وجود دارد؛ راه نخست این که تمام برق تولید شده را مصرف کنیم و هر موقع تمام شد، برق مشترکان را بدون برنامه قبلی قطع کنیم. راه دوم برنامه‌ریزی است. وزارت نیرو از سال گذشته ابتدا این ناترازی را مشخص و برای توزیع برق برنامه‌ریزی کرد.

شهابی در همین رابطه ادامه داد: یکی از تصمیمات این بود که برق مشترکان خانگی قطع نشود. سپس برای ادارات بخشنامه‌ای صادر شد و آن‌ها موظف شدند تا در ساعات اداری نسبت به مصرفشان در سال ۱۴۰۰، سی درصد و بعد از ساعت اداری ۶۰ درصد برق کمتری مصرف کنند.

وی اضافه کرد: در بخشنامه بعدی سختگیری افزایش پیدا کرد و معین شد در ساعت اداری ۴۰ درصد و بعد از آن، ۷۰ درصد برق کمتری نسبت به سال پایه مصرف کنند. به همین دلیل در تمام ادارات ما کنتور هوشمند نصب کردیم تا بتوانیم از راه دور مصرف آن‌ها را ارزیابی کنیم. در صورت عدم رعایت ادارات نیز ابتدا سعی کردیم با حضور در ادارات، روش‌های کاهش مصرف برق را آموزش دهیم و با تذکر و آموزش مصرف آن‌ها را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در ارتباط با نحوه مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی گفت: مساله بعدی، مصرف بالای چاه‌های کشاورزی است. تقریبا ۹ درصد از مصرف استان را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد. در کشاورزی‌ها دولت یک طرح تشویقی در نظر گرفته است که اگر بین ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر یا ۱ ظهر تا ۶ بعدازظهر مصرف برق نداشته باشند، در مابقی ساعات آن روز می‌توانند رایگان مصرف کنند. از این طریق، حدود ۵۰ مگاوات توانستیم در استان صرفه جویی کنیم و این برق را در اختیار خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز مهم قرار بدهیم.

وی ادامه داد: مطلب بعدی استفاده از مولدهاست؛ یعنی ما چگونه بتوانیم از دیزل ژنراتور‌هایی که در ادارات، کارخانجات، بیمارستان‌ها و در هرکجا که هست استفاده کنیم که از ساعت ۱۰صبح تا ۲ظهر که مصرف بالاست، در مدار آمده و از ما پاداش بگیرند.

مدیرعامل شرکت برق استان تهران در همین رابطه بیان کرد: برای این منظور، ما متوسط هر کیلووات برق را بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان میفروشیم و حدود ۱۴۰۰ تومان از این‌ها میخریم. به این دلیل که در این ساعات نیاز داریم مصرف را کاهش دهیم. تا الان نیز حدود ۵۰ مگاوات با ما همکاری کردند که این عدد بسیار بزرگی است. از این طریق ما برق حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار مشترک خانگی را تامین کردیم. ما می‌توانیم متوسط به ازای هر یک مگاوات، برق حدود ۱۰۰۰ خانوار را تامین کنیم.

شهابی در ادامه گفت: حدود ۳۷درصد از مصرف برق استان، مربوط به بخش صنعت است. چون حدود ۳۸ شهرک صنعتی در استان داریم. در سال ۱۴۰۰ برای تامین برق صنایع دچار بی برنامگی بودیم و بدون هماهنگی برق صنایع را قطع می‌کردیم و این باعث اختلال و مشکلاتی در این بخش شده بود.

وی افزود: امسال مطابق برنامه‌ریزی که داشتیم، قرار شد صنایع هفته‌ای یک روز از ساعت ۱۱صبح تا ۱۱ شب مصرف خود را قطع و این مصرف را به انتهای شب یا روز‌های تعطیل موکول کنند. این موضوع برای بنگاه‌های صنعتی سخت بود، ولی با ما همکاری کردند و من صمیمانه از آن‌ها تشکر می‌کنم.

شهابی در ارتباط با مدیریت مصرف برق صنایع نیز بیان کرد: با همکاری خوبی که صنایع در مدیریت مصرف با ما داشتند، تقریبا روزانه ۳۵۰ تا ۳۹۰ مگاوات صرفه جویی می‌شود که معادل مصرف ۳۵۰ هزار خانوار است و بدون همکاری صنایع، احتمال اینکه در تامین برق مشترکان خانگی دچار مشکل شویم زیاد است.

شهابی در خصوص تاثیر قطعی برق بر تولید صنایع گفت: علیرغم این محدودیت‌ها، مصرف صنایع نسبت با سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است؛ یعنی با وجود تعطیلی مقطعی در بنگاه‌های صنعتی، آن‌ها مصرف برق خود را در روز‌های تعطیل یا خارج از ساعات محدودیت انجام می‌دهند و تولید انجام می‌شود.

مدیر عامل توزیع برق استان در خصوص قطعی‌های موقت در بخش خانگی نیز گفت: قطعی‌های بی‌برنامه‌ای که در این چند روز شاهد آن بودیم به دلیل اتفاقات غیر‌مترقبه‌ای است که گاه در شبکه اتفاق می‌افتد. این قطعی‌ها به ندرت و کوتاه مدت است و همانطور که گفته شد، قطع برق مشترکان خانگی، خط قرمز وزارت نیرو و شخص وزیر است. به همین دلیل، ما حق قطع برق با برنامه مشترکان خانگی را نداریم و این‌ها به دلیل حوادثی است که به ندرت رخ می‌دهد.

شهابی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت مصرف برق مشترکان بخش خانگی استان تهران اظهار داشت: ۳۵ درصد از مشترکان ما (حدود ۲ میلیون مشترک) زیر ۱۵۰ کیلووات مصرف می‌کنند که ۱۰ درصد مصرف را به خودشان اختصاص می‌دهند. ۴۶ درصد بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات مصرف دارند که ۴۴ درصد کل مصرف را شامل می‌شود. ۱۳ درصد مشترکان حدود یک و نیم برابر الگوی مصرف یعنی ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات مصرف دارند که معادل ۲۵ درصد کل مصرف برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه ۳ درصد از جامعه مصرف بین یک و نیم تا دو برابر الگوی مصرف یعنی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ کیلووات مصرف دارند که شامل ۱۰ درصد کل مصرف است، اضافه کرد: در نهایت ۲ درصد از جامعه مصرف که بسیار هم پرمصرف هستند، بالای ۶۰۰ کیلو وات، معادل ۱۱ درصد از کل مصرف را به خودشان اختصاص داده‌اند.

بنا بر این گزارش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران مسئول تامین برق ۱۶ شهرستان استان تهران به جز کلانشهر تهران است.

 

چراغ ریلی و مزیت های آن

 

چراغ ریلی چیست؟

چراغ ریلی یکی از محصولات روشنایی می باشد که فرم آن به این صورت است که از چندین چراغ تشکیل شده است که به صورت پشت سر هم و در یک ردیف به روی یک ریل وصل شده اند. چراغ های واقع شده در این محصول قابلیت چرخیدن را داشته و نیز می توان آن ها را روی ریل جابجا نمود. چراغ ریلی در دو نوع روکار و توکار تولید می شود.

چراغ ریلی

مزایای چراغ ریلی

چراغ ریلی دارای مزایای منحصر به فردی است که شاید از آن بی اطلاع باشید. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره کرده تا به دلایل این منحصر به فردی پی ببریم.

· نور ساطع شده از این چراغ به شکل متمرکز و در یک جهت تابیده و در نتیجه باعث به خوبی نمایان شدن اجزا و عناصر مختلف می گردد.

· به دلیل داشتن خاصیت تنظیم زاویه، می توان زنندگی نور را تنظیم و کنترل نمود.

· این چراغ از انعطاف پذیری برخوردار است، به این صورت که در صورت نیاز به جابجایی چراغ های آن از یک نقطه به نقطه ی دیگر، تنها با کشیدن آن ها بر روی ریل، به راحتی جابجا می شوند.

· این چراغ قابلیت چرخش نور و تنظیم آن در جهت ها و زاویه های مختلف را دارد.

· هر چراغ به تنهایی نیز قابل تنظیم بوده و می توان جهت آن را عوض نمود.

· برای هر چراغ احتیاجی به سیم کشی و برق رسانی جداگانه نیست، بلکه برق تمام چراغ ها از سیم کشی واقع در ریل آن ها تأمین می شود.

 

شما می توانید برای خرید و سفارش این چراغ از برندهای معتبر صنعت روشنایی به همراه گارانتی تولیدکننده اصلی، به فروشگاه اینترنتی ایزی نور مراجعه نمایید.

راهکارهای روشنایی اتاق بدون پنجره

 

نصب پنل سقفی

اولین و مهم ترین نوع چراغی که پیشنهاد می شود، پنل های سقفی هستند که نسل جدید و پرطرفدار از انواع چراغ سقفی می باشند. استفاده و نصب پنل سقفی به دلیل نور ملایم و پخش نوری بسیار بالا، یک روشنایی مطلوب می باشد.

برای خرید پنل سقفی روکار و پنل سقفی توکار به سایت ازی نور مراجعه نمایید.

نصب پنل آسمان نما

یکی از بهترین و در عین حال هوشمندانه ترین ایده ها برای روشنایی پذیرایی و اتاق های بی پنجره، استفاده از پنل آسمان نما می باشد. این پنل به نوعی آسمان و یک دریچه مجازی رو به آن را تداعی می کند، و در عین حال اتاق های تاریک را روشنایی می بخشد. شما می توانید با مراجعه به سایت ایزی نور از بخش محصولات روشنایی داخلی این پنل را خریداری نمایید.

نصب لامپ فلورسنت

لامپ فلورسنت، به دلیل کم مصرف بودن و شار نوری مناسب، از ایده آل ترین گزینه ها برای روشنی بخشی به اتاق های تاریک می باشد.

نصب چراغ خطی

چراغ خطی به دلیل روشن کردن و جلوه بخشیدن به گوشه ها و زوایای مختلف یک اتاق، منبع روشنایی مناسبی است. یکی از مزیت های این چراغ، مدرن و به روز بودن ظاهر آن است که مناسب برای ایده پردازی های مختلف نوری می باشد.

استفاده از لامپ های هالوژنی

لامپ هالوژنی نیز یکی از گزینه های پیش رو برای روشنایی بخشی به اتاق های بدون پنجره است که یک نورپردازی جالب و مدرن را برای این فضاها ایجاد میکند. از این لامپ ها می توان برای ایجاد روشنایی فرعی نیز استفاده نمود.

استفاده از چراغ سقفی آویزدار

چراغ سقفی آویزدار یکی از انواع چراغ های دکوراتیو بوده که به دلیل نوع ایستایی خود که معلق بوده، یک عنصر دکوراتیو برای محیط به شمار آمده و نوری مطلوب و قوی، با جهت تابشی مستقیم و غیر مستقیم (بازتابی) ساطع می کند.

نکته: در کنار لامپ ها و چراغ ها می توان از آینه به عنوان یک بازتاب دهنده بسیار عالی استفاده نمود، تا جلوه نوری آن ها را دوچندان نماید.

آشنایی با مزیت های پروژکتور

 

پروژکتور چیست؟

پروژکتور یکی از محصولات روشنایی بوده که برای روشنایی و نورپردازی محوطه ها و فضاهای بسیار بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و قابل استفاده برای نورپردازی فضاهای داخلی و بیرونی آن ها می باشد. این محصول دارای بدنه ی مستحکم در برابر عوامل بیرونی بوده و در ساختار آن از یک شیشه ی محافظ نیز استفاده شده است که علاوه بر محافظت از لامپ آن، موجب یکدست شدن پخش نور می شود.

مزیت های پروژکتور

راجع به مزایای پروژکتورها در قیاس با دیگر محصولات روشنایی می توان مطالب زیادی ذکر کرد. ما در ادامه قصد داریم به برخی از مهم ترین این مزیت ها اشاره کنیم.

  • به کارگیری آن در کنار بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی در سطح شهر و جاده ها، باعث نمایان شدن بهتر و خوانایی بیلبوردها می شود.
  • به جای به کارگیری چندین لامپ کنار یکدیگر، می توان با استفاده از یک پروژکتور، روشنایی مورد نیاز محیط مد نظر خود را فراهم کرد.
  • این محصول دارای عمر بالایی بوده، و در نتیجه نیاز به تعمیرات مداوم ندارد.
  • می توان آن ها را به طرق مختلفی نصب کرد، از جمله دیواری، سقفی، ایستاده، نصب بر روی ستون و ...، همچنین برخی از مدل های آن برای استفاده در رقص نور مناسب می باشند.
  • از قابلیت پخش نور متقارن و یکدست برخوردارند. (البته برخی از آن ها نیز به طور ویژه قابلیت پخش نور نامتقارن را دارند)
  • به دلیل پایه ی نصب شده در آن، قابلیت تنظیم جهت را دارا هستند.
  • استحکام و دوام بالا از ویژگی های آن است که باعث می شود بتوان آن را در فضاهای باز بکار گرفت و نگران تماس آن با باران، آفتاب، گرما و سرما نبود.
  • در جاهایی همچون زمین های خاکی وسیع، زمین های فوتبال و بنادر می توان با اتصال چندین پروژکتور به یک ستون مرتفع، خوشه ای از نور یا همان برج نوری را فراهم کرد که محیط را تا ابعادی دور روشن می نماید.

برای تهیه و خرید پروژکتور می توانید به سایت ایزی نور مراجعه نمایید و از مرایای خزید پروژکتور با کیفیت به همراه گارانتی بهره مند شوید.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد