x تبلیغات
ایزی نور

مهم ترین اختراعات در مهندسی برق

 

مهندسی برق در ۱۴۰ سال گذشته شاهد اختراعات شگرفی بوده که باعث تحولاتی عمیق در زندگی انسان شده است و توانسته توسعه و پیشرفت‌های کنونی در عرصه‌های مختلف را به دنبال داشته باشد. در این مقاله به ۶ مورد از مهم‌ترین این اختراعات اشاره خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، مهندسی برق از برجسته‌ترین و مهم‌ترین رشته‌های مهندسی بوده؛ زیرا با مسائلی، چون پژوهش، توسعه و کاربرد برق در ارتباط است. اگر برق وجود نداشته باشد ما نمی‌توانیم ساده‌ترین کار‌ها مانند نوشتن همین کلمات را انجام دهیم چرا که تمام وسایلی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم با انرژی برق کار می‌کنند.

پایگاه اینترنتی آمریکایی «اینترستینگ اینجینیرینگ» در گزارشی به برخی از اختراعات و تحولات عرصه مهندسی برق اشاره می‌کند که بسیاری از پیشرفت‌های امروز نتیجه آن‌ها است، مهم‌ترین این اختراعات عبارتند از:

۱- جریان متناوب

جریان متناوب در سال ۱۸۸۸ توسط نیکولا تسلا اختراع شد که مهم‌ترین اختراع در این زمینه بوده است. جریان متناوب به صورت روزانه مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد؛ چرا که جریان برق را از طریق شبکه سیم ها به خانه‌های مردم می‌رساند، این اختراع هنگامی که بخواهیم برق را به فواصل طولانی انتقال دهیم تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند از جریان مستقیم کارایی بیشتری دارد.

لوازم خانگی برقی که از جریان مستقیم استفاده می‌کنند با دریافت جریان متناوب از پریز‌های برق به کار می‌افتند. جریان متناوب می‌تواند برق را در فواصل طولانی و با هزینه‌ای پایین جابجا نماید و این کار با جریان مستقیم امکان‌پذیر نیست.

6 اختراع مهم در مهندسی برق



۲- ترانسفورماتور

ترانسفورماتور‌ها یکی از عجایب صنعت برق هستند؛ زیرا با برخورداری از خاصیت القای الکترومغناطسیی دارای قابلیت بی نظیر انتقال انرژی برق از مداری به مدار دیگر بدون برخورد با هم است.

اولین ترانسفورماتور از سوی اتو بلاثی طراحی شده است؛ اما اولین ترانسفورماتور با کاربرد تجاری توسط ویلیام استنلی در سال ۱۸۸۶ طراحی شد. جهان در سال ۲۰۱۸ شاهد ساخت قوی‌ترین ترانسفورماتور تاکنون بوده است که (HVDC Behemoth) نام داشته و قدرت آن ۱۱۰۰ مگاولت آمپر است.

6 اختراع مهم در مهندسی برق



۳- موتور الکتریکی

کاربری‌های موتور‌های الکتریکی به صنایع در حال پیشرفت جهان برای توسعه و شکوفایی بسیار سریع آنان کمک می‌کند. موتور‌های الکتریکی در نقش کاتالیزور‌هایی هستند که باعث این تحول سریع شده اند و هنور هم نقش مهمی دارند؛ زیرا عنصر اصلی در ماشین‌های الکتریکی هستند. (این گونه موتور‌ها را موتور‌های الکتریکی جریان مستقیم می‌نامند)

موتور‌های الکتریکی نیروی الکتریسیته را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کنند و این به معنای آن است که می‌توان این موتور‌ها را به عنوان ابزار‌هایی قدرتمندتر و موثرتر جایگزین نیروی انسانی کرد که تسریع روند تولید و محافظت از استقرار آن برای مدت زمانی طولانی را به دنبال خواهد داشت.

موتور الکتریکی جریان مستقیم اولین‌بار توسط فرانک جولیان در سال ۱۸۸۶ و موتور الکتریکی جریان متناوب نیز توسط نیکولا تسلا مخترع جریان متناوب در سال ۱۸۸۷ اختراع شد.

6 اختراع مهم در مهندسی برق



۴- صفحات انرژی خورشیدی

با وجود آن که انرژی خورشیدی در اواخر دهه اول قرن جاری مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است؛ اما این فناوری ابتدا در سال ۱۸۳۹ توسط آلکساندر ادمون بکرل از طریق کشف «اثر فوتوولتاییک» کشف شد.

سلول‌های خورشیدی هم‌اکنون به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می‌شود، «پارک خورشیدی صحرای تنگر» بزرگ‌ترین ایستگاه تولید انرژی خورشیدی جهان در چین است و از توانایی لازم برای تولید ۱۵۷۴ مگاوات برق برخوردار است. با پیشرفت فناوری می‌توان انتظار داشت صفحات خورشیدی ارزان‌تر شده و دسترسی بیشتری به آن‌ها در سراسر جهان فراهم شود.

6 اختراع مهم در مهندسی برق



۵- مولد انرژی برق آبی

با وجود آنکه ایستگاه‌های برق هسته‌ای انرژی زیادی تولید می‌کنند؛ اما پسماند‌ها و همچنین نحوه عملکرد آن‌ها بسیار خطرناک است. اما در مقابل ایستگاه‌های تولید انرژی برق آبی هیچ پسماند و زباله‌ای نداشته و به عنوان منبعی تجدید پذیر برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اولین نمونه تجاری مولد انرژی برق آبی در سال ۱۸۸۲ در رودخانه فاکس ایالت ویسکانسین آمریکا مورد بهره برداری قرار گرفت؛ اما پیش از آن نمونه آزمایشگاهی این مولد تنها انرژی لازم برای روشن شدن یک لامپ در خانه ریوی نورث آمبرلند در سال ۱۸۷۸ را تامین می‌کرد.

6 اختراع مهم در مهندسی برق


۶- لامپ

ادیسون به همراه گروهی از مهندسان لامپ را اختراع کرد. لامپ در سال ۱۸۸۰ به بازار عرضه شد و انقلابی برای گذراندن شب‌های تاریک ایجاد کرد. هم‌اکنون لامپ‌های ال‌ای دی جایگزین لامپ‌های رشته‌ای گذشته شده است که نور بهتری تولید می‌نماید.

همه مشترکان برق می‌توانند پاداش صرفه‌جویی بگیرند/ پیش بینی کاهش 1000 مگاواتی مصرف برق ادارات

 

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در نشستی خبری اظهار داشت: در فصل گرم سال گذشته مشترکان خانگی که زیر الگوی مصرف، به مصرف برق می‌پرداختند و صرفه‌جویی داشتند، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی، ۵۰۰ تومان پاداش دریافت کردند که در مجموع ۴۰ درصد مشترکان با مشارکت در طرح صرفه‌جویی در مصرف برق، پاداش دریافت کردند.

وی افزود: در دوره اوج بار سال گذشته، ۴ درصد کاهش مصرف برق در بخش خانگی داشتیم و ۱۳۵۰ میلیارد تومان پاداش از طریق قبوض، به مشترکان پرداخت شد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه “در طرح پاداش صرفه‌جویی که از ابتدای خرداد امسال آغاز می‌شود، تمام مشترکان می‌توانند مشارکت داشته باشند”، گفت: هر مشترک که نسبت به مصرف خود در زمان مشابه سال قبل، کاهش مصرف داشته باشد، پاداش دریافت خواهد کرد و پیش‌بینی می‌کنیم ۶۰ درصد از مشترکان خانگی در این طرح مشارکت کنند و برآورد می‌کنیم کاهشی ۵ درصدی در مصرف برق خانگی در زمان اوج مصرف رقم بخورد.

وی ادامه داد: در سال گذشته علاوه بر ۱۳۵۰ میلیارد تومانی که پاداش صرفه‌جویی به مشترکان خانگی اعطا شد، ۱۷۰۰ میلیارد تومان نیز پاداش مشارکت صنایع در مدیرت بار، پرداخت شد که در مجموع پرداختی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در این بخش داشتیم، پیش‌بینی می‌کنیم این میزان پاداش در سال جاری ۲ تا ۳ برابر شود.

رجبی مشهدی در خصوص محل تأمین منابع مالی این پاداش‌ها گفت: بر اساس قانون بودجه، ما می‌توانیم میزان دریافتی که به صورت پلکانی از مشترکان پرمصرف اخذ می‌شود را برای پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف، تخصیص دهیم.

وی افزود: پیش‌بینی رشد تقاضای مصرف برق در تابستان ۱۴۰۲ به میزان ۷۳ هزار مگاوات در بیشترین سناریو در بین ۳ سناریوی بررسی شده است و پیش‌بینی میکنیم که تابستان امسال بین ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد که با توافقاتی که با صنایع قطعی شده و طرح پاداش صرفه‌جویی و همچنین دیگر اقدامات که در قالب ۱۴۰ اقدام اساسی برنامه ریزی شده، محور برنامه‌های ما این است که تأمین برق بخش خانگی بدون خاموشی صورت گیرد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: امسال در بخش اداری، کاهش مصرف ۱۰۰۰ مگاواتی پیش بینی شده که با تغییر ساعات ادارات و خاموش کردنم وسایل سرمایشی در ساعات پایانی کار، محقق خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه “میزان صادرات و واردات برق کشور تقریبا برابر است”، گفت: از ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان واردات برق و به پاکستان، عراق و افغانستان صادرات برق داریم؛ همچنین به ترکیه در ۳٫۵ روز از هفته صادرات برق و در ۳٫۵ روز از هفته واردات برق داریم که میزانی پایاپای است.

وی افزود: کمتر از ۳ درصد از میزان مصرف برق داخل کشور، تبادل الکتریکی و ترانزیت انرژی وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق در خصوص برنامه افزایش ۷۷۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور برای پیک تابستان ۱۴۰۲ گفت: این مقدار افزایش ظرفیت که شامل ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید توسط وزارت نیرو، ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط صنایع، ۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، ۱۸۸ مگاوات مولد مقیاس کوچک، ۷۰۰ مگاوات واحدهای آسیب دیده، ۱۰۰۰ مگاوات رفع محدودیت نیروگاهی و ۵۵۲ مگاوات نیز مربوط به طرح‌های ارتقای ظرفیت عملی واحدهای موجود است، از مردادماه سال گذشته تا مهرماه امسال محقق می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بهره‌برداری و وارد مدار شدن هرچه‌سریعتر واحدهای جدید نیروگاهی، ضمن پوشش افزایش تقاضای مصرف برق، در رفع ناترازی موجود نیز، از این ظرفیت‌ها در اوج بار استفاده کنیم.

کابل مفتولی یا کابل زمینی چیست؟|قیمت کابل مفتولی

کابل مفتولی یکی از گونه های مختلف سیم و کابل می باشدکه از اجزای کلیدی یک سیستم برقی محسوب می شوند و وظیفه ی مهم برق رسانی را انجام می دهند. از آنجایی که تجهیزات و سیستم های الکتریکی مختلف هستند، هر کدام از آن ها، کابل متناسب با کاربرد خود را طلب می کند. در مطلبی که قرار است به شما ارائه دهیم، به معرفی یکی از انواع این کابل ها می پردازیم. این کابل، کابل مفتولی نام دارد. اگر می خواهید بیشتر با این کابل کاربردی آشنا شوید، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. کابل مفتولی که به کابل خشک نیز شناخته می شود، کابلی مشابه با کابل افشان است، با این تفاوت که هادی آن به جای چند رشته ای بودن (افشان بودن)، هادی تک رشته ای است. مفتولی بودن هادی این کابل، استحکام این کابل را دو چندان کرده است. به گونه ای که برای برخی مصارف که نیاز به کابل های مستحکم و با تحمل بسیار زیاد است، کابل های مفتولی به خوبی خود را نشان می دهند.

کابل مفتولی یا کابل زمینی چیست؟|قیمت کابل مفتولی

 

ساختار کابل مفتولی

ساختار کابل مفتولی به این صورت است، که از چند سیم با هادی مسی تشکیل شده است، این سیم ها با یک غلاف از جنس پی وی سی (PVC) در بر گرفته شده اند، و بدین ترتیب یک کابل ایجاد شده است. هادی سیم های تشکیل دهنده ی این کابل، همگی تک رشته ای (مفتولی) هستند. مفتول بودن هادی های این کابل، از آن یک کابل سخت و خشک ساخته است، که انعطاف پذیری کمتری دارد. قاعدتاً هر چقدر قطر هادی های یک کابل بیشتر باشد، آن کابل از سختی بیشتری برخوردار است، و به تبع آن از میزان خمیدگی و انعطاف کمتری برخوردار می شود.

انواع کابل مفتولی

کابل مفتولی همانند دیگر کابل ها از نظر ولتاژ به چهار دسته تقسیم بندی می شود:

کابل مفتولی فشار ضعیف (LV)

کابل مفتولی فشار متوسط (MV)

کابل مفتولی فشار قوی (HV)

کابل مفتولی فوق فشار قوی (EHV)

کابل مفتولی 1

کاربرد کابل مفتولی

کابل مفتولی بنا بر ویژگی هایی که داراست در خیلی از صنایع کاربرد دارد. به دلیل سخت بودن این کابل که متأثر از مفتولی بودن هادی آن است، عمده ی مصرف این کابل برای صنایعی است که به سبب نوع مصرف خود، نیازمند کابل های سخت و مستحکم می باشد. از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد:

سیم کشی شبکه سراسری خطوط توزیع برق

تابلوهای برق

تأسیسات ساختمانی

تأسیسات واقع در مناطق مرطوب همچون سواحل و بنادر

زیرگذرها و تونل ها

و...

کابل مفتولی 2

 

از نظر کاربرد نیز، این نوع از سیم و کابل دسته بندی های زیادی دارد، از جمله ی آن ها می توان به این موارد اشاره کرد:

کابل مفتولی آلومینیوم

به دلیل قیمت بالای فلز مس، کابل های مفتولی با نرخ پایین تر اما با هادی که از جنس فلز آلومینیوم است، تولید و عرضه می شوند، که به کابل مفتولی آلومینیومی شناخته می شوند.

کابل مفتولی سبک

از این نوع کابل مفتولی برای مصارفی که نیاز به قدرت و ولتاژ بالای برق وجود ندارد استفاده می شود. مصارفی همچون تابلوهای برق و سیم کشی های ساختمانی. هادی چنین کابلی هم می تواند از جنس مس باشد و هم آلومینیوم.

کابل مفتولی فشار قوی

نام این کابل راهنمای نوع کاربرد آن است. این نوع کابل مفتولی قادر به تحمل و عبور جریان بالای فشار برق می باشد، و در صنایعی که مستلزم نیروی برق فشار قوی هستند، این نوع کابل مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل مفتولی سنگین

این کابل کابلی ضخیم می باشد، هر چه نوع کابل ضخیم تر باشد وزن کابل نیز بیشتر می باشد، در نتیجه چنین کابلی را به صورت زمینی نصب می کنند.

کابل مفتولی 3

نکات مهم

از موارد بسیار مهم در رعایت استاندارد یک کابل، مس بودن هادی آن کابل می باشد. فلز مس به دلیل خواص ویژه ای که دارد، از جمله هدایت و رسانایی بالای جریان الکترسیته و گرما و نیز مقاومت در برابر ضربات و خوردگی، یک فلز منحصر به فرد برای بکارگیری در ساختار سیم و کابل محسوب می شود. البته به دلیل مسائلی اقتصادی و کمتر شدن قیمت، کابل های از جنس آلومینیوم و یا از جنس مس قلع اندود شده، نیز تولید می شود و در بازار موجود می باشند. بدیهی است که هر قدر میزان خلوص مس در یک کابل بیشتر باشد، آن کابل از کیفیت بیشتر و به تبع آن از قیمت بالاتری برخوردار است.

مسئله ی بعدی عایق کابل می باشد که می بایست به گونه ای باشد که شرایط آب و هوایی و محیطی را تاب بیاورد. بهترین نوع عایق ، جنس پی وی سی می (PVC) باشد. پی وی سی استحکام و مقاومت بالایی در برابر گرما، سرما، گردو خاک، ضربه، سایش و ... دارد. به کارگیری پی وی سی در تولید عایق یک کابل، نشان از مرغوب بودن آن کابل، حداقل از نظر جنس عایق آن دارد.

توصیه ی مهم دیگر در رابطه با مبحث استاندارد بودن یک کابل این است که، بهتر است که کابل مورد نظر خود را از برندهای معتبر تهیه کنیم. خرید کابل از برندهای معتبر، حداقل این اطمینان را به ما می دهد که از این نوع کابل ها حاصل سال ها تجربه ی تولیدکنندگان معتبر در زمینه ی تولید سیم و کابل هستند.

سخن پایانی

در این مقاله با کابل های مفتولی آشنا شدیم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که این کابل باید از استانداردهایی بهره مند باشد تا ما بتوانیم با اطمینان از این کابل برای مصارف گوناگون بهره ببریم. اگر به دنبال کابل مفتولی استاندارد هستید، می توانید از طریق سایت ایزی نور اقدام به خرید آن نمایید. فروشگاه ایزی نور از عرضه کنندگان برندهای معتبر سیم و کابل می باشد، که انواع کابل های مختلف ،مفتولی، شبکه ، کابل کولر، دوربین مداربسته و ... را ارائه می کند ، ایزی نور به شما در داشتن تجربه ی یک خرید خوب و با اطمینان کمک می کند.

آشنایی با یکی از بهترین مارک های صنعت روشنایی

 

صنایع روشنایی مازی نور

 

شرکت صنایع روشنایی مازی‌نور با بیش از ۴۰ سال تجربه، پیشرو صنایع روشنایی در ایران است. کارخانه مازی‌‌نور با ۶۰۰۰۰ متر مربع مساحت و با زیربنایی حدود ۱۲۰۰۰ متر مربع، از بخش‌های متعددی تشکیل شده که ۸۰۰ نفر در آن فعالیت می‌کنند.

بخش‌های مختلف مازی‌نور در کارخانه شامل:

  • تحقیق و توسعه
  • طراحی
  • آزمایشگاه فنی و مهندسی
  • قالبسازی، دایکست، تزریق پلاستیک، فلزکاری، شستشو، رنگ، خطوط متعدد مونتاژ
  • برنامه‌ریزی تولید
  • کنترل کیفیت
  • تضمین کیفیت، سیستم‌ها و روش‌ها
  • فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)
  • مارکتینگ
  • فروش داخلی
  • فروش خارجی
  • خدمات پس از فروش
  • خرید داخلی
  • خرید خارجی

و منابع انسانی می‌باشد.

محصولات مازی‌نور شامل چراغ‌هایی با کاربری‌های اداری/تجاری ، صنعتی، ضد انفجار و فضای آزاد است. مازی نور به عنوان اولین تولید کننده چراغ‌های ضدانفجار در ایران، موفق شده است با دریافت گواهینامه از TÜV آلمان، این چراغ‌ها را تحت لیسانس شرکت آلمانی آدولف شوخ ( Schuch, GmbH) تولید کند.

واحد آزمایشگاه فنی و مهندسی مازی­‌نور با تجهیزات پیشرفته، دقیق و مدرن، مسئولیت انطباق چراغ‌ها را با استانداردهای جهانی IEC60598 بر عهده دارد و گواهینامه‌های مربوطه از ((ENEC Certificate DEKRA اخذ گردیده است.

شرکت مازی‌نور به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، با درک این واقعیت که روش‌های نوین مدیریت، نیاز امروزی صنایع کشور است و اجرای سیستم مدیریت کیفیت و بهبود مستمر برای تطبیق با پیشرفته‌ترین دستاوردهای علمی و فنی اهمیت بسیار دارد، از سیستم ISO 9001:2015 به عنوان ابزار و الگو استفاده نموده و در همه فعالیت های خویش همواره منطبق بر استاندارد فوق عمل می‌کند. به همین دلیل، نه فقط در بازار داخلی، بلکه در صادرات محصولات خود نیز موفق بوده و به پاس این موفقیت‌ها، در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۸، ۱۳۸۲، ۱۳۸۳، ۱۳۸۴، ۱۳۸۵، ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۸، ۱۳۸۹، ۱۳۹۰، ۱۳۹۱، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ به دریافت لوح تقدیر، به عنوان واحد صادراتی نمونه استانی و کشوری و همچنین واحد صنعتی نمونه کشور از وزارت صنایع و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مفتخر گردید. در سال ۱۳۸۸ نیز، شرکت مازی‌نور به عنوان حامی حقوق مصرف‌کننده، به دریافت لوح تقدیر از سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکنندگان مفتخر شد.

شرکت مازی‌نور همچنین در سال ۱۳۹۹ موفق به دریافت گواهینامه ISO 45001:2018 گردید.

 

ویژگی‌های مازی‌نور:

  • سیستم مدیریت کیفیت فراگیر با گواهی استاندارد ISO 9001:2015خط مشی کیفیت صنایع روشنایی مازی نور
  • سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی با گواهی ISO 45001:2018
  • گواهینامه انطباق با استاندارد IEC60598 از DEKRA
  • پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران برای تمامی محصولات
  • به‌کارگیری فناوری نوین روشنایی
  • طراحی و ساخت چراغ‌ها بر طبق استانداردهای برتر اروپایی
  • گستردگی دامنه محصولات
  • بهبود مستمر به طور فراگیر
  • همکاری متقابل با تولیدکنندگان پیشرو اروپایی
  • تولید چراغ‌های بادوام و مدرن
  • ثبات در کیفیت چراغ‌ها با رعایت الزامات قانونی و کاربری در تولید چراغ‌ها
  • طراحی چراغ‌ها بر مبنای صرفه جویی در مصرف انرژی با بهره‌گیری از قطعات الکتریکی مرغوب
  • ضمانت محصولات
  • خدمات ارزنده پس از فروش
  • انتخاب مدل چراغ‌ها در انطباق با نیاز مشتری
  • تلاشی مستمر در جلب رضایت مشتری

شما می توانید برای خرید محصولات روشنایی مازی نور همراه با ضمانت اصالت کالا، به سایت فروشگاه اینترنتی تجهیزات برقی ایزی نور مراجعه کنید.

انواع مختلف کابل کولر و مشخصات فنی

 

کابل کولر یکی از انواع سیم و کابل است که برای برق رسانی سیستم کولر طراحی شده است. یکی از کاربردی ترین وسایلی که با آن سر و کار داریم و فصول گرم سال با آن گره خورده است کولر است. کولرها انواعی دارند که طراحان سیم و کابل برای هر یک از آن ها کابل مخصوص به خود را طراحی کرده اند. در مطلبی که برای شما آماده کرده ایم، می خواهیم کمی بیشتر راجع به کابل های کولر صحبت کنیم و به شما در انتخاب بهتر کابل کولر در هنگام خرید کمک کنیم. با ما همراه شوید. مسلماً کولر ها نسبت به دیگر لوازم برقی مصرف برق مشابه و یکسانی ندارند، و در ماه های گرم سال بیشترین مصرف برق را در میان دیگر وسایل برقی یک ساختمان، به خود اختصاص می دهند. چنین مسئله ای این الزام را به وجود می آورد که از تجهیزات با کیفیت برای راه اندازی کولرها استفاده شود. یکی از این تجهیزات که بسیار مهم و کلیدی است، کابل کولر است. کابل کولر نقش ارتباط میان جعبه کلید کولر و موتور کولر را ایفا می کند، و با ایجاد این ارتباط باعث برق رسانی و در نتیجه به کار افتادن این سیستم خنک کننده می شود. این کابل در دسته ی کابل های فشار ضعیف یا همان کابل سبک جای می گیرد.

انواع مختلف کابل کولر و مشخصات فنی

ساختار کابل کولر

ساختار کابل کولر به این صورت است که از چند سیم با هادی مسی تشکیل شده است، که یک غلاف از جنس پی وی سی (PVC) این سیم ها را پوشانیده است. سیم های درون این کابل 5 عدد هستند که هر کدام برای یک قسمت مختلف کاربرد دارند. ولتاژ نامی این نوع کابل بین 300 تا 500 ولت است. هادی این نوع کابل در اکثر موارد به صورت افشان است، که این ویژگی باعث شده این کابل بسیار نرم و انعطاف پذیر باشد. این کابل در سایزهای مختلفی تولید می شود، اما متداول ترین سایز این نوع کابل که مورد استفاده قرار می گیرد، سایز 1.5 در 4 میلی متر است.

کابل کولر 1

انواع کابل کولر

کابل کولر در انواع مختلفی تولید می شود، که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. اگر بخواهیم این کابل ها را از نظر نوع هادی آن ها تقسیم بندی کنیم، باید گفت که این نوع کابل هم به صورت افشان تولید می شود و هم به صورت مفتول. در یک دسته بندی کلی تر، این کابل از نظر کاربرد به دو نوع کابل کولر آبی و کابل کولر گازی تقسیم بندی می شود.

کابل کولر آبی

کابل کولر آبی جزء متداول ترین و پرفروش ترین کابل در حوزه ی کابل کولر است. این نوع کابل با برقراری جریان برق بین کلیدهای کولر ، موتور و پمپ کولر ارتباط ایجاد کرده و باعث راه انداری کولر می شود. معمولاً برای این نوع کولر از کابل نوع افشان استفاده می شود.

کابل کولر 3

کابل کولر گازی

کولرهای گازی به گونه ای هستند که برای آن ها نمی توان از کابل های دیگر به عنوان جایگزین استفاده کرد، به همین منظور این کابل مختص کولرهای گازی طراحی شده است. این نوع کابل خود دو گونه است، کابل برق کولر گازی و کابل فرمان کولر گازی. کابل برق برای جریان برق کولر گازی استفاده می شود و کابل فرمان برای ایجاد اتصال بین یونیت های داخلی و خارجی کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای این نوع کولر از کابل مفتولی استفاده می شود.

ملاحظات هنگام خرید

این نوع کابل در انواع مختلف و با کیفیت های مختلفی در بازار موجود است. به دلیل شرایط استفاده ی ویژه ای که این نوع کابل ها دارند (خصوصاً کابل کولر آبی)، مسئله ی خرید کابلی که با کیفیت و مقاوم باشد، اهمیت ویژه ای دارد. بسیار مهم است که کابل انتخابی تحمل میزان حرارت و گرمای فصول گرم سال داشته باشد، و استحکام بالایی داشته باشد. به عنوان مثال کولر های آبی اغلب در فضاهای روباز که در معرض پرتوهای نور خورشید قرار دارند، همچون پشت بام ها، تراس ها، حیاط و غیره نصب و تعبیه می شود. این مسئله بیشتر در مناطق گرم و خشک نمود بیشتری پیدا می کند. مسئله ی دیگر اینکه بخشی از این کابل به خاطر سیم پیچی هایی که درون کولر وجود دارد، در داخل کولر استفاده می شود، پس کابل مورد نظر می بایست در مقابل رطوبت داخل کولر نیز مقاوم باشد. عایق رویی کابل مورد نظر می بایست از جنس پی وی سی (PVC) باشد، چرا که پلاستیک پی وی سی به دلیل استحکام و مقاومت بالا در مقابل گرما، حرارت و رطوبت، بدون شک گزینه ی خوبی برای چنین کاربردی است. از نظر هادی این نوع کابل، مسلماً انتخاب کابلی با هادی از جنس مس، برتری بیشتری نسبت به کابل هایی از جنس دیگر هادی ها دارد.

کابل کولر 0

مسئله ی دیگر قیمت این نوع کابل است. علاوه بر جنس متریال مورد استفاده در این نوع کابل، برند، متراژ مورد نیاز و غیره، نوع کاربرد کابل نیز در تعیین قیمت این کابل تأثیرگذار است. به عنوان مثال کابل کولر گازی از قیمت بیشتری نسبت به کابل کولر آبی برخوردار است. برای داشتن یک تصمیم گیری مطلوب، بهتر است قبل از خرید نیز با یک متخصص برق در حوزه ی انواع کولر مشورت کرده، و کابل متناسب با کولر خود را با اطمینان بیشتری خریداری نمایید. در پایان به شما پیشنهاد می کنیم این نوع کابل را از برندهای معتبر که استاندارد را رعایت کرده و دارای ضمانت نیز می باشند، تهیه کنید.

اگر برای تهیه ی این نوع از انواع سیم و کابل به دنبال یک فروشگاه اینترنتی معتبر می گردید، ما به شما فروشگاه اینترنتی سیم و کابل ایزی نور را پیشنهاد می کنیم.

نورپردازی شهری، اهمیت و نکات کلیدی در اجرای آن

 

نورپردازی شهری از جمله عناصر تأثیرگذار و کلیدی در طراحی فضای شهریِ امروزی محسوب می‌شود که در جلوه بصری و کیفی عناصر بسیار مؤثر است. امروزه با توجه به تغییر ساختار زندگی جوامع و جریان بخش بزرگی از فعالیتها و کارکردهای محیطهای انسانی در ساعات شبانه، استفاده از نور مصنوعی در غیاب نور طبیعی روز، امری اجتناب‌ناپذیر است.

به عبارتی می‌توان گفت تاکنون سیمای شهری و هر آنچه در ارتباط با آن است با احتساب روشنایی روز و در محدوده زمانی تابش نور خورشید حضور خود را برای جهانیان عیان می کرده است، به عبارتی نور خورشید مانند ظرفی است که محتوای درون خود را شکل و شخصیت می بخشد. اما چهره شهر در شب نیز در هویت و جذابیت شهر بسیار اهمیت دارد. می توان گفت نورپردازی شهری تعریف کننده هویت شهر است و نبود نور مناسب و تاریکی های زیاد عوارضی مثل افزایش حوادث، تصادفات، جرایم و البته به خطر افتادن امنیت شهری را به همراه خواهد داشت.

البته که انسان برای جهت یابی، تأمین امنیت و انجام امور روزمره نیازمند روشن کردن فضاست، اما موضوع مورد توجه آن است که در قرن 21، نورپردازی نقشی فراتر از برطرف کردن چنین نیازهای اولیه ای را بر عهده دارد. به عبارتی باید گفت نورپردازی یک فن، علم و هنر است و با آنچه روشن کردن برای دیده شدن تعریف می شود، فاصله زیادی گرفته است.

اهمیت نورپردازی شهری

همانطور که از نام آن مطرح می شود، نورپردازی شهری به طراحی روشنایی مصنوعی برای همه عناصر در محیط شهری اشاره دارد .قبلاً، نورپردازی شهری در درجه اول برای چهار هدف اصلی ارائه شد، که عبارت بودند از: ایمنی عناصرشهری، امنیت ساکنان شهر، زیبایی محیط و رونق اقتصادی کشور، که از توانایی نور برای حمایت از فعالیت های شب و زیبا نمودن آن به کار گرفته می شود. از چهار جنبه های فوق، نورپردازی برای ایمنی حصول اطمینان ازسطح مناسب نورپردازی است تا شرایط کاری ایمن را فراهم کند.

بطور کلی می‌توان اهمیت نورپردازی شهری را به این صورت بیان کرد.

  • ارتقاء خوانایی

براي پي بردن به نقش نورپردازی در خوانايی شهر لازم است ابتدا مفهوم خوانايی را تعریف کنیم. خوانايی كيفيتی است كه شرایط قابل درك شدن يك مكان را فراهم می كند.خوانايي در دو سطح اهميت پيدا می كند ؛ يكي الگوهای فعاليت و ديگري فرم كالبدی ؛ كه پنج عنصر كليدي آن طبق تعريف لينچ راه ، لبه ، گره ، نشانه و حوزه است. خوانايي تك تك اين عناصر و مجموعه آنها با هم در سطوح مختلف ، خوانايي شهر را سبب می شود.

پس می توان گفت منظور از خوانایی در بافتهای شهری آن است که بتوان اجزای بافت را شناخت و آنها را در ذهن، در قالبی به هم پیوسته به یکدیگر ارتباط داد. با توجه به اینکه موارد ایجاد کننده کیفیت خوانایی تنها در طول روز به چشم میخورند، نورپردازی مناسب شهر و محله های آن به منظور ایجاد این کیفیت در شب نیز حائل اهمیت است.

  • افزایش هویت

نورپردازی اصولی شهر می‌تواند به آن هویت بخشیده و تصویری منحصر به فرد برای مردم ساکن آنجا و مسافران و گردشگران ایجاد کند. نورپردازی تاریخی، نورپردازی مذهبی، نورپردازی ورزشی، نورپردازی مدرن و … می‌تواند مشخصه یک شهر باشد. می توان با نوع نورپردازی هويت شهر را نمايان و قابل فهم كرد.نوع رنگ، شدت نور، ارتباط نورپردازي با روحيات و كاراكتر شهر و فضاهای شهری ، از جمله عوامل اثرگذار در شناساندن هويت شهر توسط نورپردازی است.

  • حس امنیت با نورپردازی شهری

توقع امنيت در ميان نيازها بشر جایگاه بالایی دارد. در واقع اولين نياز غيرقابل انکار در عرصه حيات شهري، نياز به ایمني و امنيت است. بر طرف شدن این نياز در شب ارتباط مستقيمی با نحوه روشنایی شهر دارد. وجه فيزیکی امنيت نيز به اندازه جنبه روانی آن مهم است. اگر فرد به واسطه تهدید خطرات فيزیکی خود را ایمن نداند مسلما از نظر روانی نيز احساس امنيت نمی كند بنابراین تامين ایمنی نيز بسيار اهميت دارد.

نورپردازی برای امنیت شامل تامین میزان مناسبی از روشنایی به منظور ایجاد شرایط كاری مطمئن، پیاده روهای امن و شناسایی هرنوع مخاطره داخلی یا بیرونی می شود. نورپردازی تامین كننده ایمنی معمولا در نورپردازی های خارجی به افزایش احساس ایمنی افراد منجر می شود.

روشنایی، ایمنی را بوجود می آورد. چرا كه ایجاد حداقل دید برای شهروندان در شب اجتناب ناپذیر است. تاریکی با كاستن از دامنه ادراك انسان هم از نظر روانی ترس انگیز است و هم می تواند پوششی باشد برای بسیاری از رفتارهای معارض امنیت بنابراین روشنایی در ایجاد امنیت موثر است از این جهت كه شهری در تاریکی، محیط مستعدی برای فعالیت بزهکاران است. و مهم ترین مسئله ای كه امنیت را آشکارا به مخاطره می افکند، جرم است. از اینرو از بین بردن بستر رفتارهای مجرمانه برای دستیابی به امنیت واجب می باشد. گوشه های پنهان، كم تردد و كم نور پتانسیل زیادی برای جرم خیز بودن دارند. لذا باید به طرق مختلف آن ها را حذف نمود. نورپردازی از اقداماتی در جهت جرم زدایی و ایجاد امنیت است.

نورپردازی مناسب فضاهای شهری از شکل گیری مناطق کور در شهر می کاهد. این امر بدین معنا است که برخی مناطق در شبها به دلیل عدم نورپردازی مصنوعی می تواند بهترین راهکار در افزایش امنیت به شمار رود.

  • ارتقاء کیفیت فضای شهری

نورپردازی می‌تواند به طور مستقیم روی افزایش سرزندگی و کیفیت زندگی مردم کمک کند. شهری را تصور کنید که عناصر خاص آن در شب هنگام بطور صحیح نورپزدازی شده اند و تردد در آن چشم شهروندان را نوازش می‌کند.

انواع نورپردازی شهری

می توان نورپردازی در فضاهای شهری را به صورت زیر تقسیم بندی كرد. کاملا واضح است نورپردازی می تواند چند هدف را به طور هم زمان برآورده كند.

  • نورپردازی عمومی : اولین دسته كه مهمترین عامل نورپردازی نیز می باشد، تامین نور عمومی شهر است. این نورپردازی در جایی كاربرد دارد كه فضای باز شهری دارای استفاده در شهر باشد. مثل نورپردازی معابر.
  • نورپردازی عناصر و المانهای مهم شهری : شامل نورپردازی مجسمه ها ، ساختمانهای مهم، پل ها، علایم و تابلوهای تبلیغاتی و درختان و … می شود. كه در این مورد از چراغ های جهت دار استفاده می شود.

نورپردازی مجسمه

  • تعریف یك بدنه توسط چراغ های متوالی:گاهی طراحان نورپردازی از چراغ های متوالی برای روشن نمودن یك بدنه یا یك مسیر استفاده می کند. این تاكید به دلیل اهمیت محور مزبور است كه ضمن روشن ساختن محیط ، توالی را در ذهن بیننده ایجاد می‌كند.
  • نور پردازی برای تاكید بر خواص یك شی:به وسیله نورپردازی می توان بر خواصیتی از یك شی تاكید كنیم. مثل بافت ،ریتم ، تكرار، رنگ و…
  • نورپردازی برای تعریف خاصیت جدید یك شی: به این وسیله می توان خواصی از یك جسم را تغییر داد. مثل رنگ آن وسیله تاباندن نور رنگی یا بافت دار كردن سطح جسم به وسیله ی نورپردازی.نورپردازی یك جسم برای نمایش فرم خاص آن
  • نورپردازی به منظور تزئین اجسام:این نورپردازی معمولا در اعیاد و مراسم خاص صورت می گیرد و معمولا به صورت موقتی است.
  • استفاده از نورپردازی برای ایجاد یك شكل نمادین خاص: كه بوسیله نور اجسام خاص را ایجاد می كنند.
  • نورپردازی به عنوان یك شناسه و نماد شهری:علاوه بر اینكه با نورپردازی ، می توان نشانه های شهری خوانا كرد. خود نورپردازی هم می تواند به عنوان یك نماد و شناسه شهری عمل نماید. مانند نوشتن چیزی بربدنه كوه یا نورهای لیزری گردان.
  • استفاده از نورپردازی برای ایجاد جذابیت در فضاها: این نوع نورپردازی روش های مختلفی را در بر می گیرد. مثلا ایجاد نمایش های آب و نور و آهنگ ، بازیهای نوری به وسیله ی پرژكتور و… .

ملاحضات نورپردازی شهری

فضاهای شهری مورد نورپردازی را می‌توان شامل فضاهای نرم و فضاهای سخت تقسیم بندی کرد. منظور از فضاهای نرم، فضاهایی است كه عناصر طبيعی در آن نقش اصلی را به عهده دارند مانند پارك ها ، دریاچه ها و غيره. فضاهای نرم در شهر به دو صورت بکر و ساخته انسان وجود دارند. عناصر اصلی این فضاهای نرم كه مورد نورپردازی قرار می گيرند، شامل آب (آبنما، فواره و آبشار،) گياهان (درختان، بوته ها، چمن و علف ها) و صخره ها (كوه ها و سنگ ها) است.

منظور از فضاهای سخت، فضاهایی است كه با مصالح ساختمانی سخت و مستحکم مانند آجر، سنگ و غيره شکل می گيرند. البته كمتر فضایی را می توان در واقعيت یافت كه صرفاً از عناصر نرم یا سخت تشکيل شده باشد و به طور معمول تركيبی از آنها دیده می شود. لذا منظور از فضای سخت، در این تقسيم بندی، فضاهایی است كه عناصر تشکيل دهنده ی غالب آن را عناصر سخت تشکيل می دهند.

نکته ی خاص در طراحی نور هر فضا، توجه به معنا و مفهوم آن است. به نحوی كه طراحی نور می بایست در راستای توقعاتی باشد كه هر فضا باید برآورده سازد. برای مثال، در طراحی یک فضای تاریخی باید قدمت و خاطره انگيزی فضا مورد تأكيد قــرار گيــرد، در صورتيکــه در طراحــی یــک فضــای مــدرن می بایست شادابی و دقت در اجرای آن شاخص گردد.

بدیهی است كه طراحی یک فضای یادمانی یا فضای خودمانی تمهيدات متفاوتی را می طلبد. روشن است كه طراحی نور در هر مکان نيز باید با توجه به حس و حال و بار معنایی ویژه ای كه آن مکان می بایست داشته باشد، طراحی شود. این بدان معناست كه طراحی نور در هر مکان نه تنها منافاتی با حال و هوای آن نباید داشته باشد، بلکه باید تقویت كننده ی آن نيز باشد، مانند ویژگی سرزندگی در مورد ميدان شهری.

از آنجا كه هر اقدامی در فضا مستقيماً توسط حاضرین در آن درك می شود و بر رفتار آنها تأثير دارد، اینکه مخاطب اصلی در طراحی نور در آن مکان چه كسانی هستند؟ نيز از دلمشغولی های دیگر طراحی فضای شهری و نور آن است، چرا كه در برخی از فضاهای شهری قشر خاصی از افراد، غالب استفاده كنندگان از فضا را تشکيل می دهند. به عنوان مثال قبل از طراحی می بایست مشخص شود كه مخاطبين اصلی گردشگران اند یا ساكنين، فرهيختگان اند یا عوام. در این صورت تمهيدات طراحانه با توجه به روانشناسی شخصيت و تفاوت ميان افراد می بایست انجام گيرد.

به بيانی دیگر در نورپردازی شهری باید مشخص شود كه مخاطبين مورد نظر چه كسانی هستند و بسته به موقعيت اجتماعی و شخصيت خود به چه جنبه هایی از فضا توجه نموده و ترجيهات آنها كدام است. محيط به عنوان زمينه و بستر نورپردازی یکی از مهم ترین عوامل موثر در نورپردازی است. اینکه طراحی نور در كدام كشور، منطقه، شهر یا مکانی قرار دارد بر طراحی تأثير فراوانی دارد. چرا كه طراحی در هر یک از این سطوح الزامات خاصی را طلب می كند.ویژگی های منبع نور به دانش فنی موجود، امکانات مالی و انواع منبع نور موجود در بازار كشور اشاره دارد كه در طراحی می بایست مد نظر قرار گيرد.

همچنین شما می توانید برای خرید چراغ های خیابانی، معابر، پارک و ... به فروشگاه اینترنتی تجهیزات برقی و روشنایی ایزی نور مراجعه کنید.

خرید کابل مخابراتی / انواع مختلف کابل مخابراتی

 

کابل مخابراتی که موضوع بحث این مقاله ماست به دلیل انتقال داده و اطلاعات در دسته بندی کابل های ارتباطی قرار می گیرد. کابل های مخابراتی در دو نوع مسی و نوری تولید می شوند که هرکدام خود به چند دسته دیگر تقسیم می شوند. برای آشنایی با انواع کابل های مخابراتی و روش های مورد استفاده قرار گرفتن آن ها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید کابل مخابراتی|انواع مختلف کابل مخابراتی

 

کابل های مخابراتی مسی

کابل های مخابراتی که جنس هادی آن ها از جنس مس می باشدبه دو شکل زمینی و هوایی مورد استفاده قرار می گیرند و ساختار آن ها به نوعی است که روکشی روی آن قرار می گیرد تا از آسیب هایی که به علت نور خورشید ممکن است به وجود بیاید جلوگیری کند. نا گفته نماند که همین روکش سبب کاهش انعطاف پذیری کابل می شود. کابل های مخابراتی مسی فقط به رنگ سیاه تولید می شوند و اندازه قطر آن ها با هم متفاوت هستند.

کابل مخابراتی 2

انواع مختلف کابل مسی

  • کابل ژله فیلد خاکی
  • کابل هوایی ساده
  • کابل هوایی مهاردار
  • کابل ژله فیلد کانالی
  • کابل دوبل هوایی مهاردار

در کابل های مهاردار برای جلوگیری از خمش بیش از حد کابل، یک سیم بکسل در کنار زوج های به هم تابیده شده تعبیه شده است.

کابل های مخابراتی نوری

کابل مخابراتی نوری از رشته های باریکی از جنس شیشه و پلاستیک ساخته می شود و قادر است که با سرعت بالایی اطلاعات و داده ها را منتقل کند، کابل های مخابراتی فیبر نوری با توجه به نوع کاربردی که دارند می توانند خارج از ساختمان و یا داخل ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

کابل های مخابراتی فیبر نوری بیرونی در خارج از ساختمان استفاده می شود و مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت و آتش سوزی دارد که می تواند در کانال ها و یا موارد محیطی مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. با افزایش روز افزون تکنولوژی امروزه کابل های فیبر نوری با مقاومت بالا و وزن کمتری ساخته می شود. از این کابل ها برای کاربردهای زمینی و زیر خاک، هوایی دو حالته و چند حالته تولید می شود. از ویژگی ها و مزایای دیگری که کابل مخابراتی فیبر نوری دارد می توان به حالت ضد جونده بودن ، تحمل رطوبت و تحمل دمای منفی 40 تا دمای 80 درجه نام برد.

انواع مختلف کابل های مخابراتی نوری

کابل نوری ژله فیلد کانالی

کابل نوری ژله فیلد خاکی

کابل نوری مهاردار هوایی

کابل های مخابراتی نوری داخلی

کابل های فیبر نوری داخلی همان طور که از نامش پیداست در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. محیط های داخلی نیز محدودیت های فراوانی دارد که در این محیط ها نیازمند انعطاف پذیری بیشتری هستیم.نقطه قابل ذکر این است که این دسته از محصولات فاقد روکش هستند و دارای مواد سمی و هالوژنی می باشدتا ایمنی محیط بالاتر برود.

انواع مختلف کابل های مخابراتی فیبر نوری داخلی

  • تایت بافر
  • ریبون
  • اینتر کانکت
  • دراپ
  • توزیعی
  • رایزر

به علت مهم بودن اولویت حفظ شدن اطلاعات و احتمال آتش سوزی مواد اولیه کابل های فیبر نوری مقاومت این محصول را در مقابل آتش سوزی بالا می برد.

کابل مخابراتی 3

ساختار کابل مخابراتی

مهم ترین نکته ای که در خصوص کابل های مخابراتی وجود دارد تعداد سیم زوج های به کار رفته در کابل ها می یاشد. نوعی از انواع مختلف سیم تحت عنوان رانژه از سیم های تلفن تک زوجی هستند و نوع دیگر دو زوجی، که از کابل های دو زوج برای برقرار ارتباط بین تلفن و پریز استفاده می شود. بنابر دسته بندی سیم زوج ها از تک زوج تا 200 زوج را می توان از بازار تهیه نمود فقط باید از رنگ بندی و قوانین بین آن ها مطلع بود.

تقسیم بندی کابل های مخابراتی از نظر تعداد زوج

کابل ها از نظر تعداد زوج ها شامل موارد زیر می شوند:

  • کابل دو زوج
  • چهار زوج
  • ده زوج
  • پانزده زوج
  • بیست زوج
  • بیست و پنج زوج
  • سی و دو زوج
  • پنجاه زوج
  • صد زوج
  • دویست زوج

هر جقدر تعداد زوج ها بیشتر باشد نویزهای خارجی کمتر می شود و قطعا صدای با کیفیت تری خواهیم داشت. ما می توانیم از 2 زوج تا 200 زوج بسته به نوع کاری که داریم کابل موردنظر خودمان را انتخاب کنیم، الته کابل هایی نظیر 200 زوج برای موارد خاصی استفاده می شود.

سطح مقطع کابل های مخابراتی

سطح مقطع یا قطر کابل های مخابراتی کاملا با قدرت انتقال سیگنال ارتباط دارد برای مسیرهای طولانی تر از کابل هایی با غلظت بیشتری از فلز مس استفاده می شود. که سطح مقطع بیشتری دارد همین امر کمک می کند تا بدون افت کیفیت کابل کشی انجام شود. برای این کار از سطح مقطع 0.4 میلی متر 0.5 میلی متر 0.6 میلی متر استفاده می شودو بالا رفتن سطح مقطع سبب افزتیش قیمت کابل می شود. پس باید بتوانیم برآورد درستی داشته باشیم که فاصله مورنظر ما چه سطح مقطعی را نیاز دارد.

رنگ بندی کابل های مخابراتی

رنگ کابل های مخابراتی شامل دو دسته ی اصلی و فرعی می شود:

cable-mokhaberati44

رنگ بندی کابل های اصلی:

  • سفید
  • قرمز
  • مشکی
  • زرد
  • بنفش

رنگ بندی کابل های فرعی :

  • آبی
  • نارنجی
  • سبز
  • قهوه ای
  • طوسی

هر کدام از رنگ های اصلی را باید با رنگ های فرعی ترکیب نمود که در نهایت 25 جفت سیم می شود که برای اتصال دستگاه سانترال به پست های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به موارد ذکر شده بر طبق اصول ترکیب رنگ ها، زوج سیم سفید-آبی، زوج سیم دوم سفید- نارنجی و به همین ترتیبتا زوج سیم بنفش-طوسی این موضوع ادامه پیدا می کند و تمامی رنگ های اصلی و فرعی به هم تابیده می شوند. زوج سیم های با هم جفت شده نشان دهنده اتصال است.

واردات و صادرات برق در دوران اوج بار

 

به گزارش برق نیوز، "مصطفی رجبی مشهدی" مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق در گفتگوی رادیویی در تشریح برنامه ۱۴۰ اقدامی وزارت نیرو اظهار کرد: یکی از محور‌های این برنامه افزایش ظرفیت تولید است. امسال برنامه ۷ هزار و ۷۰۰ مگاواتی برای افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی کشور داریم که بخشی مربوط به نیروگاه‌های جدید و بخشی به نیروگاه‌های موجود مربوط می‌شود که با کمک شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت شان را ارتقا می‌دهیم تا با حداکثر ظرفیت تولید در خدمت مردم باشیم.

رجبی مشهدی افزود: تعمیرات نیروگاهی امسال روند مناسبی را طی می‌کند و تقریبا برای همه نیروگاه‌ها حداقل یک نوبت تعمیرات اساسی و یا بازدید‌های دوره‌ای برنامه ریزی شده تا با حداکثر ظرفیت خود بتوانند در تابستان تولید برق کنند.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: آمادگی خطوط انتقال، توسعه شبکه‌های انتقال، شبکه‌های برق و پست‌های انتقال نیز جزو برنامه‌های مدیریت مصرف هستند. در سال گذشته خوشبختانه با توجه به اینکه توانستیم افزایش ظرفیت تولید را تا حدود ۶ هزار و ۱۰۰ مگاوات داشته باشیم، اما، چون شبکه برق در برخی نقاط دچار فرسودگی بود، با افت ولتاژ مواجه شدیم و به دنبال آن مشکلاتی پدیدار شد.

وی افزود: امسال پیش‌بینی شده که ۴۷ پروژه شبکه برق که احداث خط و پست‌های جدید است را انشاا... تا ابتدای تابستان در مدار خواهیم داشت تا بتوانیم برق تولید شده در نیروگاه‌ها را به مصرف‌کننده برسانیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه در خصوص واردات و صادرات برق در دوران اوج بار تشریح کرد: خوشبختانه با همه کشور‌های دارای مرز خاکی ارتباط الکتریکی داریم و می‌توانیم تبادل برق داشته باشیم. در حال حاضر از چند کشور امکان واردات برق را داریم نظیر ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه و آذربایجان برق و صادرات برق نیز عمدتا به کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان انجام می‌شود. اما در دوره محدودیت بار تابستان اولویت به تأمین برق داخل کشور است.

رجبی مشهدی در خصوص طرح‌های تشویقی به منظور کاهش مصرف اظهار کرد: برخی از اقدامات مدیریت مصرف توسط مصرف کنندگان اجرا می‌شوند. سال گذشته در این حوزه برنامه‌های بسیار خوبی مانند ۵=۱ تدوین و اجرا شد که در پی آن شاهد همکاری خوبی از سوی هموطنان بودیم به طوری که ۴۰ درصد از مشترکان در این طرح مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شدند و یک سوم از این ۴۰ درصد نیز بستانکار شدند یا قبض رایگان دریافت کردند. امسال نیز وزارت نیرو در مراحل پایانی تدوین این برنامه است و به محض اینکه به اتمام رسد اطلاع رسانی دقیق به مردم عزیز انجام خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق در تشریح بیمه توانیر گفت: در خصوص موضوع بیمه حوادث و خرابی وسایل برقی ناشی از نوسانات برق باید گفت این مشکلات بیشتر به سال ۱۴۰۰ برمی گردد و در سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش چشمگیر این نوع حوادث بودیم. هر سال در قانون بودجه پیش بینی می‌شود که از مشترکان چقدر بابت بیمه وسایل برقی یا حوادث ناشی از مشکلات نوسان برق دریافت شود که در قانون بودجه مبلغ کمی برای این موضوع تعیین می‌شود به همین دلیل شرکت‌های بیمه گذار در سال‌های قبل رغبت به همکاری برای ارائه خدمات ندارند و مناقصه مربوط به آن باید چند بار تکرار شود، اما در سال ۱۴۰۲ تلاش می‌کنیم فرآیند انجام کار‌های اداری بیمه و انتخاب شرکت بیمه گذار کوتاه‌تر شود. در این خصوص سامانه‌ای نیز وجود دارد به آدرس bime.tavanir.org.ir که می‌توان اطلاعات خسارت وارده را در آن ثبت کرد. امیدوارم امسال با تأمین برق پایدار مشکلی در خصوص نوسانات برق و مشکلاتی از این دست نداشته باشیم و یا در حداقل ممکن باشد.

ایشان در خصوص اصلاح ساعت کاری ادارات و تاثیرگذاری این طرح اظهار داشت: سال گذشته در حوزه ادارات، تغییر ساعت کاری بسیار موثر بود و کمک بسیار خوبی هم با خاموشی وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از پایان ساعت کار و هم با مولد‌هایی که در اختیار داشتند دریافت کردیم. امسال نیز این برنامه تکرار خواهد شد. اما با عدم تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت کاری ادارات یک ساعت زودتر از سال گذشته یعنی شروع ساعت کاری از پانزده خرداد تا ۱۵ شهریور از ساعت ۶ بامداد و پایان آن ساعت ۱۳ خواهد بود چرا که طلوع آفتاب زودتر رخ می‌دهد و ساعت پایان کار هم زمان اوج مصرف برق است. همچنین در مناطق عادی مثل تهران از ساعت ۱۲ یعنی یک ساعت قبل از ساعت پایان کار و در مناطق گرمسیر مثل استان‌های همجوار با خلیج نیلگون فارس و دریای عمان و استان خوزستان همزمان با ساعت پایان کار، وسایل سرمایشی خاموش خواهند شد. اجرای این برنامه، حدود هزار مگاوات به کاهش مصرف برق کمک خواهد کرد که عدد قابل توجهی است. اجرای این برنامه شاید برای بعضی از کارمندان عزیز مشکلاتی را ایجاد کند که جا دارد از کارکنان دولت و سایر نهاد‌ها برای مشارکت در طرح مدیریت مصرف سپاسگزار باشیم، اما این اقدام در راستای تامین برق پایدار همه بخش‌های کشور تاثیر گذار خواهد بود و اجرا می‌شود.

رجبی مشهدی در خصوص استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و طرح‌های تشویقی برای توسعه این نیروگاه‌ها اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که امسال وزارت نیرو دارد، در نظر گرفتن ۱۱۰هزار سامانه ۵ کیلوواتی خورشیدی است که برای خانواده‌های کم برخوردار تحت پوشش سازمان‌های مثل کمیته امام (ره)، سازمان بهزیستی که دارای فضای کافی می‌باشند اجرا می‌شود. مزیت این شیوه این است که با خرید تضمینی برق تولیدی هم می‌توانند اقساط سرمایه گذاری را پرداخت کنند و هم به عنوان درآمد برداشت داشته باشند که کمکی خواهد بود به خانواده‌های کم برخوردار. سایر طرح‌هایی که در حوزه تجدیدپذیر‌ها در نظر داریم عمدتا نیروگاه‌های بزرگ ۱۰ مگاواتی و بالاتر از آن است که در حوزه خورشیدی به خوبی در حال پیشرفت هستند و انشاا... بتوانیم در تابستان امسال حدود ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی را در مدار تولید داشته باشیم.

نصب ۲۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی هوشمند معابر در کلانشهر اهواز

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز، به استان خوزستان مدیرعامل این شرکت درحاشیه بازدید از طرح های قابل افتتاح در سفر ریاست جمهوری گفت: ۲۵۰۰دستگاه کله چراغ روشنایی طی۱۲فاز در سطح کلانشهر اهواز با اعتبار ۱۴۰میلیارد ریال نصب و آماده بهره برداری گردید.
عبدالحمیدعباس شیاری افزود: با توجه به شرایط آب و هوائی گرم منطقه و اهمیت استفاده از خنکی شب برای تفریح و سفرهای درون شهری، توجه به بهبود شبکه روشنایی معابر با حفظ پروتکل های زیست محیطی و زیباسازی مبلمان شهری همواره در دستور کار قراردارد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم روشنایی انجام شده طی ۱۲ فاز به شرح فاز اول بلوار فرودگاه، فاز دوم بلوار ساحلی شرق، فاز سوم بلوار ساحلی غربی، فاز چهارم بلوار آیت الله مدرس، حدفاصل میدان پنج نخل تا میدان شهید بندر(چهارشیر)، فاز پنجم بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مرحله اول) حدفاصل فرودگاه تا میدان شهید بندر(چهارشیر)، فاز ششم، کیانپارس بلوار اصلی از میدان شهید چمران تا خیابان پهلوان، فاز هفتم، بلوار شهید چمران حد فاصل پهلوان تا میدان فلسطین، فاز هشتم خیابان فلسطین حدفاصل میدان فلسطین تا مولوی ( سه گوش)، فاز نهم بلوار آیت الله بهبهانی حد فاصل پل راه بند تا میدان جمهوری ، فاز دهم، گلستان بلوار فروردین حد فاصل فلکه قوری تا سه راهی گلستان، فاز یازدهم بلوار پاسداران حد فاصل میدان فرودگاه تا ایستگاه برق زرگان، فاز دوازدهم بلوار انقلاب حد فاصل میدان انقلاب تا میدان ۱۵خرداد و انجام و کل پروژه همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری عملیات اجرایی آن به پایان رسید.

مدیرعامل برق اهواز با اشاره سایر اقدامات در حال انجام و نتایج حاصله از اجرای این سیستم هوشمندگفت: یکی دیگر از کارهای بسیار مهم در حال انجام در خصوص هوشمندسازی شبکه روشنایی معابرکلانشهر اهواز راه اندازی سیستم فرمان پذیری و کنترل پذیری از راه دور و تنظیم شدت و میزان نور در زمان و مکانهای مختلف می باشد.

مدیرعامل برق اهواز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این پروژه مهم همزمان با سفر ریاست محترم جهموری به استان خوزستان فاز اجرایی خود را آغاز و با اعتبار ۱۴۰میلیارد ریال تقدیم مردم شریف کلانشهر اهواز می شود.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیش از ۶۲۰هزار مشترک و ۱۶۸۵۰۰ چراغ روشنایی معابر دارد.

خرید کابل افشان / انواع مختلف کابل افشان

 

کابل افشان یکی از تجهیزات برقی موجود در فروشگاه اینترنتی ایزی نور می باشد که در این مقاله قصد بررسی کامل این محصول را داریم با ما همراه باشید. در میان تجهیزات الکتریکی، سیم و کابل ها به دلیل انتقال جریان برق از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. صنایع و تجهیزاتی که به نوعی با جریان برق مرتبط هستند، ویژگی های های گوناگونی دارند، که هر بخش متناسب با نیاز خود سیم یا کابل مورد نیاز خود را می طلبد. با آشنایی بیشتر در خصوص سیم و کابل شما می توانید میزان بهره وری را بالاتر ببرید.

خرید کابل افشان|انواع مختلف کابل افشان

 

آشنایی با کابل افشان

اول از همه باید بدانیم کابل چیست و تفاوت سیم و کابل در چیست؟ خرید انواع کابل و سیم نیازمند اطلاعات کاملی است که در مقالات فروشگاه اینترنتی ایزی نور این امکان برای شما فراهم شده تا اطلاعات خود را در این خصوص ارتقا دهید با ما همراه باشید. سیم از یک هادی فلزی تشکیل شده است، که این هادی توسط عایقی احاطه شده است. حال اگر دو یا چند سیم داشته باشیم که توسط یک عایق دیگر به طور کامل احاطه شده باشند، یک کابل تشکیل می شود. البته این تعریف کاملی برای بیان تفاوت سیم و کابل نمی باشد، چرا که کابل های تک سیمی هم در بازار وجود دارند. بنابراین برای تفکیک کابل و سیم از یکدیگر، از یک مشخصه ی دیگر استفاده می شود، و آن این است که بر روی عایق کابل عبارت N2XY یا NYY درج شده است، که در بازار نشان مخصوص به کابل هستند. کابل افشان یکی از انواع کابل است که در این مطلب می خواهیم به طور مفصل به آن بپردازیم. بد نیست بدانیم علامت اختصاری کابل افشانNYHMY و NYAF است، که برای شناسایی کابل افشان در بازار از آن استفاده می شود.

کابل افشان 3

ساختمان کابل های افشان

کابل های افشان از دو یا چند سیم افشان به هم تابیده شده تشکیل شده اند. این سیم ها توسط یک عایق بیرونی دیگر نیز پوشانیده شده اند و بدین ترتیب کابل را تشکیل داده اند. هادی این سیم ها از جنس مس است و عایق آن ها از جنس پی وی سی از نوع PVC/Aمی باشد. عایق بیرونی کابل نیز از جنس پی وی سی از نوع PVC/D می باشد. افشان بودن هادی سیم های تشکیل دهنده ی این نوع کابل، باعث شده که این کابل ها بسیار انعطاف پذیر و نرم باشند، و به کابل نرم نیز شهرت دارند. این ویژگی باعث شده این کابل در صنایع گوناگون، استفاده های زیادی داشته باشد.

انواع کابل افشان

کابل های افشان را می توان بر اساس معیارهای زیادی دسته بندی کرد. در اینجا به معرفی سه نوع کاربردی آن می پردازیم.

کابل افشان سبک یا فشار ضعیف

ممکن است از نام این کابل حدس زده باشید که با کابلی طرف هستید که برای مصارف سبک از ان استفاده می شود. درست حدس زدید؛ کابل افشان سبک که به کابل فشار ضعیف نیز شناخته می شود، بیشتر برای مصارفی که نیاز به جریان الکتریکی کمتر و سبکتری دارند استفاده می شود. برای مثال برای استفاده از کابل رابط یا کابل ورودی وسایل برقی در منزل از این نوع کابل بهره برده می شود.

کابل افشان آلومینیومی

می دانیم که مس فلز منحصر به فردی است. فلز مس به دلیل ویژگی هایی از جمله خاصیت رسانایی بالا، انتقال راحت جریان گرما و برق، مقاومت در برابر خوردگی و...، فلز گرانقیمتی نیز محسوب می شود. مسلماً بهای بالای این فلز برخی خریداران را به فکر خرید کابلی از جنس فلز جایگزین می اندازد. برای این منظور آلومینیوم فلز بسیار مناسبی می باشد. تولیدکنندگان کابل افشان، با در نظر گرفتن نیازهای مختلف خریداران، اقدام به تولید کابل های متناسب با آن نیازها می کنند. تولیدکنندگان برای این نوع نیاز بازار نیز کابل های افشان از جنس آلومینیوم نیز تولید کرده و روانه ی بازار کرده اند.

کابل افشان قدرت

نامگذاری کابل افشان قدرت نیز برگرفته از کاربرد آن است. این نوع کابل برای مصارف سنگین کاربرد دارد، که نیاز به جریان الکتریکی با قدرتی دارند. مصارفی که این نوع کابل در آن کاربرد دارد عبارتند از: برق رسانی در شبکه سراسری توزیع برق، نیروگاه ها، پالایشگاه ها و غیره. دسته بندی کابل های افشان به اینجا ختم نمی شود. مصارف دیگر نیز کابل مخصوص به خود را طلب می کنند. در ادامه به معرفی چند نوع دیگر از این نوع کابل می پردازیم.

کابل افشان 2

کابل افشان دریایی

برخی مصارف هستند که به دلیل وجود عنصر آب، نیاز به کابلی خاص دارند که برای مصرف در چنین محیط هایی طراحی شده باشند، و در مقابل آب ها و نیز عناصری که در محیط زیر آب است، مقاومت داشته باشند. کابل افشان دریایی مناسب چنین مصارفی است. به عنوان مثال در مواردی مثل برق رسانی برای سکوهای نفت و گاز، کشتی ها و زیردریایی ها، ناوهای جنگی، نورپردازی درون آب، برق رسانی به اسکله ها و بنادر و غیره، از این نوع کابل استفاده می شود.

کابل افشان نسوز

برخی محیط ها هستند که به دلیل کاربری و ماهیتی که دارند، حرارت بسیار بالایی داشته و نیز امکان وقوع آتش سوزی وجود دارد. کابل افشان نسوز به دلیل وجود استحکام و دوام بالا در برابر حرارت، آتش سوزی، ضربات، ذوب شدگی و غیره، در چنین مصارفی کاربرد دارد. از جمله ی این مصارف می توان به صنعت جوشکاری، کارگاه های کوره سازی، صنایع ذوب آهن و غیره، اشاره کرد.

کابل افشان شیلدار

یکی از انواع کابل های افشان شیلدار است، در مقالات گذشته به معرفی کابل شیلدار و کاربردهای مختلف آن به طور کامل پرداخته ایم. در جاهایی که با انتقال داده ها و اطلاعات سر و کار دارند، به دلیل تداخل سیگنال ها با یکدیگر، شکستگی امواج، به وجود آمدن نویز، پارایزیت و غیره، امکان بروز اختلال و آسیب رسیدن به این اطلاعات وجود دارد. بهترین راهکار در جلوگیری از چنین مواردی استفاده از این نوع کابل است. درون این کابل یک لایه نازک محافظ فلزی از جنس آلومینیوم و یا مس قرار گرفته است، این لایه می تواند هم به صورت فویل باشد و هم به صورت بافته شده.

انواع کابل افشان براساس ولتاژ

در یک تقسیم بندی دیگر، کابل های افشان را بر اساس میزان ولتاژ و فشاری که دارند، تقسیم بندی می کنند. بر این اساس این نوع کابل به چهار دسته تقسیم می شود:

  • کابل افشان فشار ضعیف (LV)
  • کابل افشان فشار متوسط (MV)
  • کابل افشان فشار قوی (HV)
  • کابل افشان فوق فشار قوی (EHV)

کابل افشان 4

کاربرد کابل های افشان

کابل های افشان کاربرد بسیار گوناگونی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلف کابل افشانی که برای کاربردهای مختلف تولید می شود، و پیشتر چند نوع آن را معرفی کردیم، گویای آن است. اما کاربرد این نوع کابل بسیار گسترده تر از موارد نام برده شده است. عمده ی مصرف این نوع کابل برای مواردی است که خمیدگی و تحرکات زیادی در کار وجود داشته باشد، که این نوع کابل به دلیل افشان بودن خود جوابگوی این نیاز است، و به اصطلاح کابلی نشکن است. در ادامه برای شما به طور مختصر به کاربردهای عمده این نوع کابل اشاره می کنیم.

  • اتصالات و توزیع برق در ساختمان ها
  • شبکه توزیع برق سراسری
  • اتصالات در تأسیسات صنعتی همچون نیروگاه ها، پالایشگاه ها، کارخانه ها، کارگاه ها و ...
  • وسایل برقی خانگی همچون تلویزیون، کولر، پنکه، یخچال، لباسشویی، و ...
  • کامپیوتر و شبکه های اطلاعاتی
  • ایستگاه های رادیویی و مخابرات
  • پمپ های آب
  • صنعت خودروسازی، هواپیماسازی، کشتی سازی، ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات اداری، ماشین آلات کشاورزی و ...
  • صنعت سد سازی
  • فضاهای باز
  • اتصالات درون خاک
  • محیط های مرطوب و اتصالات درون آب
  • جوشکاری، کوره پزی، فولادسازی، ذوب آهن، ریخته گری و ...
  • و ...

کابل افشان 5

برندهای کابل افشان

برندهای زیادی در داخل کشور هستند که کابل افشان را با کیفیت قابل قبولی تولید می کنند، کابل های تولید شده توسط این برندها، آزمون های لازم در آزمایشگاه های مربوط به سیم و کابل را گذرانده اند و از کیفیت و کارایی آن ها اطمینان به عمل آمده است. برخی از این برندها به طور اختصاصی دارای آزمایشگاه های تخصصی کنترل کیفیت هستند و با سازمان ملی استاندارد نیز در زمینه ی تست های مربوط به سیم و کابل همکاری می کنند. کابل های تولید شده توسط این برندها در بازار، فاکتور مهمی همچون جلب رضایت مشتری را به خوبی از آن خود کرده اند. برخی از این برندها عبارتند از:

  • افشارنژاد (خراسان)
  • سیم و کابل همدان
  • سیمکو
  • سیمیا
  • سیم و کابل یزد
  • و ...

خرید کابل افشان به قیمت عمده

مسلماً خرید کابل افشان به قیمت عمده ی آن، از خرید آن به صورت جزئی، دارای مزایای بیشتری است که هر مشتری را وامیدارد که خرید خود را به این صورت انجام دهد. ازجمله ی این مزایا می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ارزان تمام شدن قیمت نهایی به عنوان اصلی ترین مزیت
  • دریافت کابل آکبند و بسته بندی
  • خرید آسان کابل افشان با حجم بالا
  • امکان خدمات پس از فروش
  • صرفه جویی در وقت و زمان
  • و ...

فروشندگان بسیاری در بازار هستند که این کابل را به قیمت عمده ی آن به دست مشتری می رسانند. برخی از فروشگاه های اینترنتی نیز هستند که این کابل را با قیمت عمده به فروش می رسانند. یکی از این فروشگاه ها، فروشگاه سیم و کابل و تجهیزات برقی ایزی نور است. برای اطلاع بیشتر می توانید به ایزی نور مراجعه کنید.

کابل افشان 6

خرید آنلاین کابل افشان

یکی از بهترین روش ها برای خرید کابل افشان، خرید آنلاین آن است. برای کسانی که زمان کافی برای مراجعه به بازار و انتخاب و خرید کابل مورد نیاز خود را نداشته، و یا از نظر مکانی امکان دسترسی و خریدن کابل را ندارند، خرید اینترنتی همواره بهترین گزینه می باشد. در مراجعات حضوری به بازار سیم و کابل علاوه بر صرف زمان زیاد، با طیف انبوهی از فروشندگان و برندهای مختلف و گاهاً متفرقه مواجهیم، که خرید آسان را مقداری برای ما سخت می کند. علاوه بر این برای خریدهای با حجم بالا نیز با مسئله ای به نام حمل کالا مواجه می شویم، مجموع این مسائل باعث می شود خرید اینترنتی یک راه مقرون به صرفه ی دیگر باشد. به عنوان مثال شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایزی نور، علاوه بر اینکه کابل افشان مور نظر خود را به راحتی و با صرف وقت کم خریداری می کنید، به شما ضمانت اصالت و کیفیت کالا داده می شود، و همچنین کابل خریداری شده به مکان مورد نظر و دلخواه شما ارسال خواهد شد و شما دغدغه ای از بابت حمل و نقل نخواهید داشت.

 

کابل افشان 5

قیمت گذاری

بدون شک اگر در تولید این نوع کابل، یک سری از الزامات رعایت شود، با اطمینان می توان نام استاندارد را بر کابل مربوطه گذاشت. این الزامات کلی هستند و در تولید تمام سیم و کابل ها، نشان از مرغوب بودن سیم و کابل مورد نظر دارد. الزاماتی چون مس بودن جنس هادی های درون یک کابل (آنیل شده یا اندود شده و یا به شکل ساده)، جنس مرغوب روکش کابل (عمدتاً از جنس پی وی سی)، معتبر بودن برند سازنده ی کابل و ... . وجود این موارد علاوه بر استاندارد بودن یک کابل، قیمت یک کابل را تعیین و آن را ارزشگذاری می کنند. علاوه بر موارد ذکر شده عوامل دیگری نیز هستند که قیمت این نوع کابل را تعیین می کنند، عواملی مثل: قیمت مس و آلومینیوم، نوسانات بازار ارز و دلار، اندازه و حجم کابل خریداری شده، نوع کابل مورد نظر (فشار قوی بودن کابل یا فشار ضعیف بودن آن)، کیفیت و متریال به کار رفته در ساخت کابل مورد نظر و ...

جمع بندی

در این مقاله به کابل افشان و انواع مختلف آن پرداخته شد و تلاش ما بر این بود که به یک تعریف و درک کلی از این کابل و کاربرد آن برسید، در نهایت نیز به مسائل مربوط به قیمت این کابل پرداختیم. با نگاهی به کاربردهای این کابل که به آن اشاره شد، درمی یابیم که با کابلی سروکار داریم که گستره ی استفاده ی وسیع و البته تخصصی دارد، با احتساب این امر مشخص می شود که برای خرید این کابل داشتن مقداری دانش در زمینه کابل های افشان حتماً مورد نیاز می باشد، پس به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید این کابل، با یک کارشناس مربوط به این حوزه مشورت کرده، تا به شما در داشتن یک خرید خوب کمک کند. برای این امر شما می توانید از طریق تماس با ایزی نور با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده تا شما را در خرید کابل مورد نظرتان یاری نمایند.

کلام آخر

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما بودید از شما متشکریم. در پایان شما می توانید خرید کابل افشان مورد نظر خود را با اطمینان به فروشگاه اینترنتی ایزی نور بسپارید. سایت فروشگاه اینترنتی سیم و کابل ایزی نور به عنوان یکی از عرضه کنندگان معتبر سیم و کابل، سیم های افشان، سیم ارت مفتولی، انواع کابل و... به شما این اطمینان را می دهد در بهترین زمان ممکن و با قیمت مناسب، باکیفیت ترین کابل را از برندهای معتبر، در اختیار شما قرار دهد.

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد