x تبلیغات
ایزی نور

از امکانات چراغ سقفی روکار بیشتر بدانید

 

معرفی چراغ سقفی روکار

چراغ سقفی روکار یکی از انواع چراغ سقفی می باشد که بر روی سقف نصب می شود، به این صورت که بدنه ی آن مستقیماً به سقف متصل و چسبیده می شود. این اتصال به وسیله ی تجهیزات مخصوص به این چراغ انجام می پذیرد و نیازی به شکافتن و تخریب سقف نمی باشد.

تصویر پنل سقفی روکار

کاربردهای چراغ سقفی روکار چیست؟

کاربرد چراغ سقفی روکار تنها به روشن سازی فضا محدود نمی شود، بلکه کاربردهای دیگر نیز دارد که موجب شده از طرفداران زیادی برخوردار باشد. می دانیم که اولین کاربرد این چراغ همچون دیگر محصولات روشنایی، روشن سازی یک فضا و از بین رفتن تاریکی آن است. دومین کاربرد این چراغ این است که گزینه ی مطلوبی برای روشن سازی فضاهای بزرگ همچون سالن ها، پذیرایی، اتاق کنفرانس و ... می باشد. سومین کاربرد آن استفاده برای مصارفی است که می بایست نوردهی به شکلی باشد که از خستگی چشم جلوگیری کرده و منجر به خستگی افراد نشود، مصارفی همچون کتابخانه ها، کلاس های درس، محیط های کاری، اداره جات و ... .

از امکانات چراغ سقفی روکار بیشتر بدانید

  • لامپ های مورد استفاده در این چراغ از نوع LED، فلورسنت و ... بوده که این لامپ ها از نوع کم مصرف محسوب می شوند، در نتیجه این چراغ ها به لحاظ مصرف انرژی بسیار کم مصرف و به صرفه می باشند.
  • نور پخش شده از این چراغ ها به شکل یکدست پخش شده و بخش های زیادی از فضا را روشن می سازد.
  • بر خلاف چراغ های سقفی توکار که به هنگام خراب شدن، برای تعمیر آن به شکافتن سقف نیاز است، این چراغ به راحتی تعمیر شده و نیازی به شکافتن سقف ندارد.
  • چراغ سقفی روکار به دلیل اینکه چسبیده به سقف هستند، از لحاظ بصری به محیط زیبایی خاصی می بخشند.
  • این چراغ ها در مدل ها و انواع مختلف و فراوانی تولید شده اند که این امر دست طراحان دکوراسیون برای انتخاب مدل نور مناسب یک فضا را باز می گذارند.
  • قرار گرفتن درون قاب یا همان محافظ، از لامپ آن محافظت کرده و باعث طول عمر آن می شود.

شما می توانید برای خرید پنل سقفی توکار، روکار و دیگر انواع چراغ و محصولات روشنایی باکیفیت، به فروشگاه اینترنتی ایزی نور مراجعه نمایید.

نکات مهم در کار با کابل آنتن

 

 

کابل آنتن

  • نکته اول : کابل آنتن را یک تکه بکشید!

تا جایی که امکان دارد، از یک کابل آنتن یک تکه، از آنتن تا تلویزیون استفاده کنید. دو یا چند تکه یکی از مهمترین عوامل افت کیفیت تصویر در تلویزیون است.

سیم آنتن تلویزیون با کابل آنتن چه تفاوتی دارد؟ اصطلاح درست، کابل آنتن است اما، بعضی افراد به آن سیم آنتن میگویند. در واقع هر مجموعه‌ای که دارای بیش از دو رشته سیم باشد را کابل می‌گوییم.

در استفاده از یک کابل آنتن، سعی کنید طول کابل بیشتر از 15 متر نباشد، زیرا هرچه طول آن بیشتر باشد، سیگنال افت بیشتری خواهد داشت. البته این مسئله به طول و جنس و قیمت هم بستگی دارد. اگر نیاز به طول بیشتری دارید، از کابلهای آنتن 4.5C استفاده کنید. این کابلها در بازار به کابلهای صادراتی معروفند. استاندارد بودن کابل، همان چیزی است که باید به عنوان پارامتر اول در انتخاب کابل، مورد توجه قرار گیرد. هنگام خرید، مراقب اجناس غیراستاندارد و تقلبی در بازار باشید. در انتخاب کابل به پارامتر افت سیگنال نیز توجه کنید. هر چقدر افت سیگنال یک کابل در طول مشخص، کمتر باشد، کیفیت آن بهتر است.

  • نکته دوم: اتصال کابل آنتن مانندسیم قطعی نیست!

نحوه اتصال دو سیم آنتن

اگر مجبور هستید که از کابل آنتن دو تکه یا چند تکه استفاده کنید، باید از فیشهای رابط مخصوص که coaxial coupler نام دارند استفاده کنید. اگر سیم آنتن دو تکه را مانند سیم‌های برق به هم بتابانید، بخش زیادی از اطلاعات ارسالی یا سیگنال‌های تصویر را از دست خواهید داد.

برای کابل کواکسیال که کابل آنتن هم زیرمجموعه آن است، انواع مختلف فیشهای نر و ماده موجود است. برای اتصال این فیشها یا کانکتورها به هم، کوپلرهای مخصوص وجود دارد.

اگر دو کابل آنتن رو مانند دو سیم برق به هم متصل کنید، نتیجه خوبی در کیفیت تصاویر و یا تعداد کانال‌های دریافتی نمی‌گیرید. چون کابل آنتن با سیم و کابل برق خیلی متفاوت است.

نحوه اتصال فیش آنتن به سیم آنتن

اگر شما با روشهای غیر استاندارد، کابل آنتن را به فیش متصل کنید، بعد از مدتی بر اثر گرما یا ضربه یا جابجایی، اتصال خراب می‌شود. و شاید تشخیص اینکه مشکل تصویر تلویزیون شما از فیش آنتن است، دیگر آسان نباشد.

  • نکته سوم: به طول کابل و جنس آن، استاندارد بودن و تقلبی نبودن آن توجه کنید!

در بازار دو نوع کابل آنتن برای تلویزیون‌های رنگی موجود است. کابل 3 C که به معمولی یا ساده معروف است و کابل 4.5C که به صادراتی معروف است. کابلهای 3C برای فواصل کوتاه (کمتر از 15 متر) استفاده می‌شوند. اما از آنجایی که افت سیگنال این کابلها به نسبت کابلهای 4.5C بالاست، برای مسافتهای بالای 15 متر، از کابل‌های 4.5C استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانید هزینه‌های خود را برای تغییر کابل آنتن برآورد کنید، قیمت برندهای معتبر را ببینید.

  • نکته چهارم: اتصال دو تلویزیون را با اسپلیتر انجام دهید!

اتصال دو تلویزیون به یک کابل آنتن یا دو رسیور به آن، روش مخصوص دارد. اساسا برای اینکه بتوانیم از یک کابل کواکسیال ، انشعاب بگیریم، نمی‌شود مثل سیم برق، با آن رفتار کنیم. باید برای این کار از قطعه‌ای به نام splitter یا انشعاب دهنده استفاده کرد. اسپلیترها، انواع مختلفی دارند و در خرید آنها، به تعداد خروجی و پهنای باند باید توجه کرد.

می‌توانید اتصال دو تلویزیون به یک آنتن یا دو گیرنده به یک آنتن را به وسیله این اسپلیتر انجام دهید. این اسپلیتر یک ورودی و دو خروجی دارد که سمت ورودی به آنتن و هر کدام از خروجی‌ها به یک تلویزیون یا گیرنده متصل می‌شوند.

این اسپلیتر میتواند از یک کابل، 8 خروجی بگیرد.

حتی الامکان سعی کنید، کابل آنتن را از کابل های برق و لوازم برقی دور نگه دارید تا افت سیگنال کمتری داشته باشید.

همچنین برای خرید کابل آنتن با کیفیت از برندهای معتبر، به همراه گارانتی تضمین سلامت و اصالت کالا، می توانید به سایت ایزی نور مراجعه نمایید.

با انواع کابل افشان و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید

 

کاربرد انواع کابل های افشان

صنعت برق، یکی از صنایع بسیار عظیمی است که جهت توزیع انرژی الکتریکی در انواع فشار ضعیف، فشار قوی، فشار متوسط و … اهمیت بالایی دارد. در این صنعت بسیار بزرگ این انتقال جریان توسط یک محصول بسیار کاربردی تحت عنوان کابل صورت می گیرد. انواع مختلفی از کابل ها در بازار هستند که هر یک از کابل ها در تأسیسات الکتریکی بسیار اهمیت می باشند.

کابل های افشان کاربردی ترین نوع انواع کابل ها هستند که از قسمت های بسیار مهمی تشکیل می شوند و مهمترین اجزا آن هادى و عایق ها خواهند بود. کیفیت و مقاومت بالا از مهمترین مزیت های این دسته از کابل های منعطف هستند‌. البته قدرت انتقال جریان در این نوع کابل ها بسیار زیاد می باشد و به همین سبب کاربردهای زیادی خواهند داشت. برخی از کاربردهای این نوع کابل ها عبارتند از:

  • استفاده در صنایع مهندسی صدا به منظور انتقال سیگنال صوتی
  • در صنعت ساختمانی جهت توزیع برق ساختمان
  • در استودیوهای تلویزیونی و دوربین های مداربسته
  • صنعت خودرو سازی و هواپیمایی
  • صنعت ماشین آلات و تجهیزات مختلف
  • در پمپ ها و نیروگاه های برق

انواع کابل افشان موجود در بازار

کابل های افشان به عنوان یک نوع کابل، جهت انتقال جریان الکتریکی در انواع مختلفی طراحی می شوند. هر یک از انواع کابل های افشان نیز به منظور هدایت جریان الکتریسیته ساخته می شوند؛ اما با این تفاوت که دارای مشخصات مختلفی خواهند بود. حال اینکه هر یک از این مشخصات باعث می شود تا از آن ها در مصارف مختلفی استفاده نمود. برخی از انواع کابل های افشان عبارتند از:

  • کابل های افشان شیلددار

از مهمترین نوع کابل های افشان، نوع شیلد دار آن ها است که از چند نوع کابل های افشان تشکیل می شوند. از این نوع کابل ها در صنایع مختلف جهت جلوگیری از اختلالات جریان الکتریسیته استفاده می کنند که می تواند شامل پارازیت و نویز ها باشند. کابل های شیلد دار توسط یک لایه نازک فلزی تحت عنوان محافظ پوشش داده می شوند.

این لایه روی سیم های کابل قرار گرفته و معمولا هم از جنس مس یا آلومینیوم خواهد بود. مهمترین کاربرد، کابل های شیلددار در صنایع اداری، نظامی و … است.

  • کابل افشان آلومینیومی

از دیگر انواع کابل های افشان که بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف خواهد داشت می توان به کابل های افشان آلومینیومی اشاره نمود‌‌. این کابل ها دارای قیمت مقرون بصرفه تری هستند و در صنایع توزیع و انتقال برق بیشترین کاربرد را خواهند داشت. این دسته از کابل ها را به سبب کاربردی که دارند، هرگز نباید در سیم کشی ساختمان استفاده نمود؛ چرا که عملکرد خوبی در این صنعت نخواهند داشت‌.

  • کابل های افشان سبک

کابل های افشان در انواع مختلفی هستند که کابل های سبک یکی از پر مصرف ترین کابل ها به شمار می رود‌. این دسته از کابل های افشان با سطح مقطع استاندارد و مقاومی به تولید می رسند.

مهمترین مزیت کابل های سبک افشان قدرت انعطاف پذیری بالای آن ها است و همچنین اینکه آن ها را در انواع اندازه های استانداری جهت مصارف مختلف به تولید می رسانند. همین مزایا باعث شده در صنعت برق این دسته از کابل های افشان بیشترین کاربرد را داشته باشند.

  • کابل های افشان قدرت

کابل افشان قدرت به عنوان یکی از انواع کابل های افشان، بالاترین سطح کیفی را دارد. این نوع کابل را معمولا از جنس هادی مس آنیل شده به تولید نی رسانند که به صورت به هم تابیده شده هستند. عایق کاربردی در این کابل های مر قدرت و مقاوم از PVC/A است که باعث افزایش قدرت انتقال انرژی در کابل ها می شود. همین مقاومت بالا و کیفیت عالی باعث می شود تا از این کابل ها بیشتر در صنایعی چون نیروگاه برق استفاده نمود.

کابل افشان و تعداد رشته های آن

 کابل افشان به کابلی گفته می شود که قسمت رسانای آن از یک یا چند سیم افشان تشکیل شده است، و عایقی نیز به عنوان قسمت بیرونی این سیم ها را پوشانیده است. بسته به نوع کارکرد و مصرفی که کابل افشان برای آن تولید شده است، به این کابل اجزای دیگری نیز اضافه می شوند. به عنوان مثال در مواردی که قصد جلوگیری از ایجاد نویز در داده ها وجود دارد، از کابل افشان شیلدار استفاده می شود، که شیلد بکار رفته در آن، این کار را انجام می دهد. همچنین بسته به نوع کارکرد، جنس عایق بیرونی کابل افشان نیز تغییر می کند. عایق کابل افشان ها به طور رایج از جنس پی وی سی هستند، ولی در یک نوع از کابل افشان که برای اعلام حریق ساخته می شود، برای عایق، جنس سیلیکون بکار گرفته می شود که در برابر حرارت بسیار مقاوم است. در ادامه ی ویژگی های این کابل باید بگوییم، ساختار کابل افشان بسیار انعطاف پذیر است و به خوبی پیچیدن و خمیدگی را تاب می آورد، مصرف این کابل برای فواصل کوتاه بسیار مناسب است.

به طور کلی کابل افشان به لحاظ تعداد رشته های آن به شش نوع تقسیم می شود: کابل تک رشته ای، دو رشته ای، سه رشته ای، سه و نیم رشته ای، چهار رشته ای و پنج رشته ای. در ادامه به تفکیک، کابل های نام برده شده را برای شما شرح می دهیم.

کابل برق افشان تک رشته

هادی این کابل برق به صورت تک رشته ای می باشد، در نگاه اول بسیاری این کابل را به اشتباه سیم افشان فرض می کنند، که این امر به خاطر ظاهر آن است که از یک هادی و یک عایق تشکیل می شود و همانند سایر کابل ها از چند سیم تشکیل نشده است، ولی به لحاظ کارکردی کاملاً با سیم افشان متفاوت است. هادی این کابل هم می تواند به صورت مسی باشد و هم آلومینیومی. از این کابل برای برق رسانی فضاهای مختلفی از جمله فضاهای باز (به شرط آنکه احتمال آسیب مکانیکی به آن وجود نداشته باشد)، نصب های ثابت زیر زمین، سیم کشی ساختمان ها، داکت ها و مصارف صنعتی دیگر استفاده می شود.

کابل افشان دو رشته

کابل افشان دو رشته ای متشکل از دو عدد سیم افشان است که عایقی از جنس پی وی سی آن ها را در بر گرفته است. از این کابل برای مصارفی که نیاز به جریان برق با فشار ضعیف تری دارند، استفاده می شود. مانند به کارگیری در تابلو برق ها، سیم کشی برخی از لوازم الکتریکی منزل و برخی ماشین آلات.

کابل افشان سه رشته

کابل افشان سه رشته از سه عدد سیم افشان درست شده است، و یک عایق دیگر از جنس پی وی سی، به عنوان لایه ی نهایی آن ها را دربرگرفته است. سیم های به کار رفته در این کابل سه نوع فاز، نول و ارت می باشند.، به همین دلیل از این کابل برای برق رسانی مواردی که احتیاج به این سه سیم دارند، استفاده می شود. به عنوان مثال در برق رسانی های ساختمان ها که نیاز به این سه مدل سیم است، از این کابل استفاده می شود.

کابل افشان سه و نیم رشته

این کابل در واقع از چهار سیم تشکیل شده است، ولی علت نامگذاری آن به کابل سه و نیم رشته، این است که از این چهار رشته سیم، یکی از آن ها کوچکتر از بقیه است، و در واقع نصف محسوب می شود. هادی این کابل هم می تواند از مس باشد و هم از آلومینیوم، در مواردی که ممکن است هم به برق تک فاز نیاز باشد و هم برق سه فاز، این کابل مناسب ترین انتخاب است.

کابل افشان چهار رشته

رشته های این کابل چهار عدد هستند که هادی آن ها از جنس مس می باشد، عایق پوشاننده ی این کابل از جنس پی وی سی است. سیم های بکار رفته در این کابل اغلب متشکل از سه رشته سیم فاز و یک رشته سیم ارت است. این دسته از کابل ها، برق سه فاز را تهیه می کنند. از این کابل برای تجهیزات خانگی، صنعتی، روشنایی و ... استفاده می شود.

کابل افشان پنج رشته

کابل افشان پنج رشته ای که نسبت به دیگر کابل های افشان دارای وزن و قطر بیشتری است، از پنج سیم افشان تشکیل می شود که عایق آن از جنس پی وی سی است.کاربردهای این کابل بسیار زیاد است، این کابل برق سیستم های سه فاز را تأمین می کند. از پنج سیم به کار رفته در این کابل، سه سیم فاز، یک سیم نول و یک سیم دیگر ارت می باشد.

شما می توانید برای خرید کابل افشان باکیفیت از بهترین برندهای تولید کننده سیم و کابل به سایت فروشگاه ایزی نور مراجعه نمایید.

آشنایی با رنگ های نوری لامپ

 

کدام رنگ نور لامپ مناسب است؟ آفتابی، صدفی یا مهتابی؟

سه نوع اصلی دمای رنگ در روشنایی لامپ‌ها به شرح ذیل می‌باشند:

1- آفتابی (2700 تا 3000 کلوین) Warm white

2- صدفی یا یخی (3500 تا 4200 کلوین) Cool white

3- مهتابی (5000 تا 6500 کلوین) Day light

1- آفتابی (Warm White & Soft White) لامپ‌های با رنگ آفتابی دارای رنگ زرد ملایم همچون غروب خورشید بوده که احساس آرامش و راحتی را برای افراد حاضر در فضای دارای این نور به وجود می‌آورد. رنگ نور آفتابی به علت ملایم بودن، مناسب برای روشنایی مکان‌هایی که نیاز به آرامش دارند همچون سالن نشیمن، سالن غذاخوری و اتاق خواب می‌باشد.

2- صدفی یا یخی (Cool White) لامپ‌های با رنگ صدفی به میزان کمی سفیدتر از لامپ‌های آفتابی و طبیعی بوده و احساس انرژی بیشتر را به افراد حاضر در فضای دارای این نور منتقل‌ می‌نماید. در واقع این رنگ نور حد میانه و ترکیبی از رنگ نور آفتابی و مهتابی می‌باشد. این رنگ نور مناسب برای استفاده در فضاهای اداری می‌باشد. پنل سقفی روکار و توکار را می توان در این دسته جای داد.

3- مهتابی (Day Light) لامپ‌های با رنگ مهتابی دارای رنگ آبی و سفید بوده و شبیه‌ساز روشنایی نیم‌روز در یک روز صاف و بدون ابر می‌باشد. لامپ‌های مهتابی یا لامپ فلورسنت مناسب برای مطالعه، کارهای دقیق نظیر طراحی و یا فضاهای تولید و کارگاهی می‌باشد. انتخاب رنگ نور به عنوان پارامتری سلیقه‌ای مطرح می‌باشد که توصیه‌هایی به شرح بالا در مورد آنان وجود دارد.

شما می توانید برای خرید انواع لامپ با مشخصات ذکر شده به فروشگاه اینترنتی ایزی نور مراجعه نمایید. فروشگاه ایزی نور عرضه کننده انواع محصولات روشنایی، کابل، سیم برق، تابلوبرق، کلید و پریز، چراغ های توکار و روکار، کلید مینیاتوری و ... از معتبرترین برندها می باشد.

نکات مهم نورپردازی نمای ساختمان با چراغ وال واشر ال ای دی

 

 

اهمیت نورپردازی نمای ساختمان

استفاده از نورپردازی اصولی برای نمای ساختمان جلوه خاصی به انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری می‌بخشد. البته نورپردازی اصولی نیز (مانند هر کار دیگری) نیاز به رعایت تعادل داشته و نباید در آن افراط و تفریط صورت گیرد. درصورتی که شدت نورپردازی نما کم باشد، باعث کم جلوه شدن ساختمان یا منزل شما شده و نورپردازی در نمای ساختمان تقریبا بی‌اثر و بدون جلب نظر دیگران خواهد بود. از طرفی اگر نورپردازی نما به شکل افراطی انجام شود، باعث آلودگی نوری شده و باز هم نظر مخاطبان را به خود جلب نمی‌کند و همچنین ممکن است باعث آزار ساکنین ساختمان شود.

استفاده از چراغ مناسب برای روشنایی ساختمان

اگرچه نورپردازی نما باعث زیبایی و ایجاد جلوه بهتری برای ساختمان می‌شود. اما باید به هزینه تمام شده نورپردازی و قیمت چراغ‌های استفاده شده و همچنین هزینه برق مصرفی توسط این چراغ‌ها نیز توجه داشت. می‌توان از انواع جت لایت، پروژکتورهای LED یا SMD یا انواع وال واشر ال ای دی برای روشنایی نمای ساختمان استفاده کرد. اما در این بین خرید وال واشر ال ای دی باعث کاهش هزینه برق مصرفی شما خواهد شد.

وال واشر قطعه‌ای است که از کنار هم قرار گرفتن تعدادی لامپ با چیدمان‌های متفاوت تشکیل شده است. تعداد لامپ ها و میزان نوردهی آنها، با توجه به کاربرد وال واشر ال ای دی می‌تواند متفاوت باشد. اگر تعداد چراغ وال واشر زیاد باشد، می‌توان از آن به‌عنوان پروژکتور هم استفاده کرد. این مدل چراغ وال واشر خطی می‌تواند برای نورپردازی نمای ساختمان ها استفاده شود. ارزان بودن قیمت وال واشر یکی از بزرگترین مزایای این نوع چراغ است. همچنین می‌توان میزان نور، ابعاد و توان هر کدام از این چراغ های وال واشر را براساس شرایط تغییر داد.

 

نکات مهم در نورپردازی اصولی نمای ساختمان

۱. استاندارد بودن رنگ و شدت نور: رنگ نور استفاده شده در نورپردازی ساختمان باید به گونه‌ای باشد که با مصالح به کار رفته در ساختمان همخوانی داشته باشد. همچنین شدت نور نیز بستگی به سبک نورپردازی دارد. اما شدت نور باید متعادل بوده و به گونه‌ای باشد که باعث آزار چشم بینندگان نشود. نکته قابل توجه پنهان بودن منبع نور است. به‌جز موارد خاص، در سایر شرایط منبع نور استفاده شده برای روشنایی نما باید پنهان باشد و در دیدرس مخاطبان نباشد.
رنگ‌های سفید و آبی معمولا از رنگ‌های مورد علاقه طراحان برای نورپردازی نمای ساختمان هستند. این ۲ رنگ ملایم معمولا باعث ایجاد آرامش در بازدیدکنندگان از نمای ساختمان شده و می‌تواند حس خوبی به آنها منتقل کند. هرچند با توجه به نوع کاربری ساختمان، استفاده از سایر رنگ‌ها هم می‌تواند مناسب باشد.

۲. توجه به نورپردازی محوطه: بسیاری از طراحانی که وظیفه طراحی نورپردازی نمای ساختمان را بر عهده دارند، از نورپردازی محوطه اطراف ساختمان غافل می‌شوند. درحالیکه نورپردازی محوطه متناسب با نوع نور استفاده شده برای نمای ساختمان، جلوه ساختمان را در آن منطقه متمایز می‌کند و می‌تواند توجه تعداد زیادی از بینندگان را به خود جلب کند. نورپردازی اصولی محوطه مکمل خوبی در نورپردازی نمای ساختمان است. برای این کار می‌توان از انواع چراغ دفنی ال ای دی استفاده کرد.
از چراغ دفنی ال ای دی برای روشنایی محیط‌های خارجی و داخلی استفاده می‌شود. چراغ دفنی ضد آب LED جهت نورپردازی نمای ساختمان‌ها، ستون‌ها، بناهای یاد بود، آثار باستانی، مجسمه‌ها و فضاهای سبز کاربرد دارد. روشن کردن محوطه اطراف ساختمان باعث ایجاد حس امنیت بیشتر نیز خواهد شد.

۳. برجسته کردن عناصر نمای ساختمان: یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند طراح نورپردازی نمای ساختمان را از سایرین متمایز کند، آشنایی وی با با اصول معماری است. درصورتیکه طراح با ویژگی‌های معماری آشنایی خوبی داشته باشد، می‌تواند عناصر اصلی نمای ساختمان را به درستی تشخیص داده و در نورپردازی، این عناصر را برجسته کند. این کار باعث می‌شود بازدیدکنندگان در نگاه اول عناصر اصلی و زیباتر نمای ساختمان را مشاهده کنند. این عناصر اصلی می‌تواند شامل ستون‌ها، سرستون‌ها، قوس‌ها، پنجره‌ها و... باشد که باید در طراحی روشنایی نمای ساختمان‌های مسکونی یا تجاری به آنها توجه ویژه‌ای شود.

  1. در نظر گرفتن کاربری ساختمان: یکی از نکات بسیار مهم در طراحی روشنایی ساختمان‌ها، توجه به نوع کاربری آنهاست. برای مثال نوع نورپردازی نمای ساختمان مسکونی با ساختمان اداری یا مجتع‌های تجاری متفاوت است. بنابراین قبل از شروع طراحی نورپردازی باید به کاربرد سازه توجه شود.

برای مثال روشنایی نمای ساختمان مسکونی باید به‌گونه‌ای باشد که فضای داخل منزل از بیرون دیده نشود. همچنین نورپردازی نمای ساختمان مسکونی معمولا با تاکید بر ورودی‌های سواره و پیاده و دیوارهای خارجی انجام می‌شود. درحالیکه برای نورپردازی نمای ساختمان اداری یا مجتمع‌های خدماتی و رفاهی باید به کاربری خاص سازه و جایگاه آن در شهر توجه داشته باشیم. نورپردازی نمای این ساختمان‌ها براساس مشخص کردن حجم کلی سازه و با تاکید بر ورودی‌های ساختمان انجام می‌شود.

۵. استفاده از چراغ‌های با کیفیت: آخرین نکته برای نورپردازی اصولی نمای ساختمان استفاده از چراغ‌های با کیفیت و استاندارد می‌باشد. پیشنهاد می‌شود برای این کار به فکر خرید لامپ‌های ضد آب باشید که کیفیت بالاتری دارند و در برابر بارش برف و باران مقاوم هستند. شاید قیمت اولیه این لامپ‌ها کمی بالاتر باشد، اما در طول زمان کارایی بهتری خواهند داشت و در این صورت شما نیاز به تعویض لامپ‌های نمای ساختمان و خرید لامپ جدید نخواهید داشت. همچنین لامپ‌های با کیفیت و استاندارد، نوردهی و پرتاب نور بهتری دارند و این موضوع باعث زیبایی بیشتر و روشنایی بهتر نمای ساختمان شما می‌شود.

شما می توانید برای خرید انواع چراغ از جمله چراغ وال ولاشر، چراغ جت لایت، چراغ نما، ریسه و ... به سایت فروشگاه ایزی نور مراجعه نمایید.

بالاترین تعرفه برق مربوط به ساعات اوج بار مصرف

 

معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر با بیان اینکه بیشترین تعرفه برق مربوط به ساعات اوج بار مصرف می‌شود، گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه خطای اندازه‌گیری، بازدید‌های تست لوازم اندازه‌گیری به صورت دوره‌ای از سوی شرکت‌های توزیع انجام می‌شود و مشترکان نیز می‌توانند درخواست بازدید و تست کنتور منازل خود را در سامانه برق من، سامانه ۱۲۱و یا مراجعه به شرکت‌های توزیع ثبت کنند.

به گزارش برق نیوز، "جمال معتمدی‌زاده" به راهکاری ساده، اما اثربخش مدیریت مصرف برق در بخش خانگی اشاره کرد و گفت: هدف ازپیشبرد برنامه‌های مدیریت بار و انرژی، استفاده بهینه از انرژی برق در بخش‌های مختلف است که با اولویت حفظ پایداری شبکه برق و کاهش هزینه‌های شبکه در دوران اوج بار مصرف برق اجرایی می‌شود.

معاون پاسخگویی بار دفتر مدیریت مصرف توانیر، انتقال زمان استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی، جارو برقی و ... را به ساعات کم‌باری از جمله راه‌کار‌های ساده مصرف بهینه برق عنوان کرد و افزود: توجه به این مساله و تحقق آن، نقش بسزایی را در حفظ پایداری شبکه برق کشور دارد.

وی ساعات پیک روز شبکه در تابستان را از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و پیک شب را بین ساعات ۲۱ تا۲۳ عنوان و تاکید کرد: مشترکان توجه داشته باشند بیشترین قیمت برق مربوط به ساعات اوج بار است و افزایش غیرمجاز مصرف در این ساعات با افزایش هزینه برق مصرفی همراه خواهد شد.

معتمدی‌زاده همچنین توجه به برچسب انرژی لوازم برقی هنگام خرید این محصولات و استفاده از لوازم برقی با رتبه انرژی A و بالاتر را از دیگر نکات حائز اهمیت برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی دانست.

معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر از مشترکان خواست اطلاعات مصرف ماهانه برق خود را از طریق قبض الکترونیکی و "سامانه برق من" پایش و نسبت به اصلاح مصارف خارج از الگوی خود اقدام کنند.

وی تنظیم کولر گازی روی دمای آسایش ۲۵ درجه و بالاتر، استفاده از دور کند کولر‌های آبی و استفاده از لامپ‌های LED کم مصرف را از راهکار‌های ساده، ولی اثربخش برای کاهش مصرف و بهره‌مندی مشترکان از پاداش صرفه جویی بیان کرد.

معتمدی‌زاده در واکنش به اظهارات برخی مشترکان مبنی بر بالا بودن هزینه برق مصرفی آن‌ها با وجود رعایت الگوی مصرف اظهار کرد: در این زمینه عوامل مختلفی از جمله اشکال در سیم‌کشی داخلی و هدررفت برق مشترکان دخیل است و در همین راستا به منظور جلوگیری از هرگونه خطای اندازه‌گیری، بازدید‌های تست لوازم اندازه‌گیری به صورت دوره‌ای از سوی شرکت‌های توزیع انجام می‌شود و مشترکان نیز می‌توانند درخواست بازدید و تست کنتور‌های منازل خود را در سامانه برق من، سامانه ۱۲۱و یا مراجعه به شرکت‌های توزیع ثبت کنند و در اسرع وقت نسبت به بازدید و رفع خطای لوازم اندازه‌گیری آن‌ها اقدام می‌شود.

این گزارش حاکی است طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی وزارت نیرو که از سال قبل آغاز شد، امسال به طور فراگیر در بخش خانگی به اجرا درآمد و از خرداد ماه تاکنون بیش از ۲۸۲ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف اختصاص یافت.

شما می توانید برای خرید انواع لامپ باکیفیت از جمله ال ای دی، لامپ کم مصرف، لامپ فلورسنت، لامپ رشته ای، متال هالید و لامپ بخار سدیم و ... به همراه گارانتی به فروشگاه اینترنتی ایزی نور مراجعه نمایید.

آشنایی با روشنایی تونل ها

 از زمانی که خودرویی وارد تونل می‌شود، تا زمانی که به طور کامل از آن خارج می‌شود، سیم کشی و تامین نور مورد نیاز آن تماما از طریق منابع نوری درون تونل و نور خود خودروها تامین می‌شود. هرچه طول تونل مورد نظر شما طولانی تر باشد، و یا این که به ساعات انتهایی شب نزدیک تر باشیم، اهمیت و ارزش منابع نوری قرار گرفته در درون تونل نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

به همین منظور، منابع نوری قرار گرفته در تونل‌ها باید دارای یک سری ویژگی‌های خاص باشند. از مهم ترین ویژگی‌ های چراغ‌ های مناسب تونل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه و آسیب‌های محیطی
  • ضد آب و رطوبت
  • توان نوری بالا
  • قابلیت نصب و تعویض آسان

مزایای روشنایی تونل ‌ها

مزیت‌های وجود یک منبع نوری مناسب و استاندارد، بی حد و اندازه بوده و وجود آن‌ها در هر تونلی با هر اندازه ای، یک ضرورت است. مهم ترین مزایای روشنایی تونل‌ها شامل موارد زیر است:

  • بهبود وضعیت رانندگی افراد
  • کمک به کاهش تصادفات جاده ای
  • افزایش محدوده دید رانندگان در شب
  • کمک به عادت کردن چشمان رانندگان با محیط بیرون تونل(در روز)

انواع نصب چراغ در تونل‌ ها

قبل از آن که به بررسی بحث‌های تخصصی تر در مورد روشنایی تونل‌ها بپردازیم، باید ابتدا با انواع محل نصب چراغ‌ها در طراحی روشنایی تونل بیشتر آشنا شویم. در حالت کلی، دو راه برای نصب چراغ در تونل وجود دارد:

  1. نصب بر روی سقف : معمولا از این نوع نصب‌ها زمانی استفاده می‌شود که هم ارتفاع تونل کم باشد، و هم طول تونل. معمولا هنگامی‌که چراغ را در بخش سقف تونل قرار می‌دهید، نور بیشتر پخش شده و فضای درون تونل حالت طبیعی تری به خود می‌گیرد.
  2. نصب بر روی دیوار : یکی دیگر از نوع نصب‌ها، نصب چراغ‌ها بر روی دیوارها استو با نصب چراغ‌ها بر روی دیواره‌های تونل، می‌توانید هر بخشی را که دوست دارید، چه به طور متمرکز و چه به طور پخش شونده، نورپردازی کنید.
  3. معمولا در اکثر تونل‌ها از هر دو روش نصب چراغ‌ها استفاده می‌شود.

    چه عواملی را باید برای روشنایی تونل جاده در نظر گرفت

    روشنایی تونل‌ها به آن سادگی‌ها هم نیست! برای آن که بتوانیم یک تونل مناسب و استاندارد داشته باشیم، رعایت حداقل‌های زیر ضروری است:

  4. ناحیه ‌های روشنایی تونل ‌ها و شار نوری مورد نیاز : ناحیه‌های یک تونل معمولا به سه دسته تقسیم می‌شود:
  5. ناحیه یک : به 50 متر ابتدایی و انتهایی تونل گویند. در این ناحیه، تفاوت نوری میان درون و بیرون تونل بسیار زیاد بوده و بنابراین وجود نورهایی با توان نوری بالا در این ناحیه دارای اهمیت بسیاری است. شدت روشنایی تونل پیشنهادی در این ناحیه 3000 تا 3500 لوکس می‌باشد.
  6. ناحیه دو : به ناحیه 100 متری بعد از ورودی و 100 متری قبل از خروجی، ناحیه 3 گویند که در این ناحیه باید از نورهایی با شار نوری کمتر استفاده کنیم تا چشمانمان بتواند به نور درون تونل عادت کند. شدت روشنایی تونل پیشنهادی این ناحیه معمولا بین 350 الی 1000 لوکس است.
  7. ناحیه سه : به ناحیه میانی تونل، ناحیه سه گویند. شدت روشنایی تونل در ناحیه سه دارای اهمیت بسیار بالایی است چرا که چشم قرار است برای مدت نسبتا طولانی تری در این ناحیه قرار داده شود. شار نوری پیشنهادی برای این ناحیه بین 100 الی 350 لوکس است.
  8. استاندارد روشنایی تونل : علاوه بر تمامی‌موارد نام برده در بالا، نوع لامپ بکار رفته در تونل‌ها نیز باید استاندارد باشد. مناسب ترین پروژکتورها که در اندازه‌ها و شارهای نوری مختلف وجود دارند، پروژکتور smd است. این پروژکتور هم مقاومت بالایی داشته و هم می‌تواند نیاز شما را به راحتی برآورده کند.

شما می توانید برای خرید بهترین و باکیفیت ترین چراغ ها از جمله چراغ ضد گرد و غبار، چراغ خیابانی، چراغ پروژکتور، لامپ بخار سدیم, لامپ متال هالید و ... به سایت فروشگاه ایز نور مراجعه نمایید. محصولات ذکر شده همگی با ضمانت نامه ی اصالت کالا به فروش می رسند.

5 نکته بسیار حیاتی در انتخاب کلید و پریز

 آیا می‌دانستید که بالغ بر 350000 نفر هرساله صدمات شدید ناشی از برق گرفتگی را تجربه می‌کنند و همچنین درصد بالایی از کل حوادث آتش سوزی در ساختمان‌ها به دلیل عدم سیم کشی مناسب و استفاده از کلید پریز‌های غیر استاندارد است پس تا اینجای کار متوجه شدید که انتخاب یک کلید و پریز مناسب چقدر می‌تواند برای ما ضروری و حیاتی باشد.

با ما همراه باشید تا شما را با این نکات بسیار مهم آشنا کنیم.

کیفیت مواد اولیه در ساخت کلید و پریز

اولین نکته‌ای که درهنگام خرید کلید و پریز باید به آن توجه داشته باشید کیفیت تزریق پلاستیک آن است که می‌تواند تاثیر به سزایی را در دوام و کارایی آن داشته باشد. پلاستیک ABS یکی از با کیفیت‌ترین و مستحکم‌ترین پلاستیک‌هایی است که در ساخت کلید و پریز از آن استفاده می‌شود این نوع پلاستیک به دلیل ویژگی‌هایی خاصی که دارد بهترین گزینه برای ساخت بدنه کلید و پریز می‌باشد که از قابلیت‌های آن می‌توان به ضربه پذیری بالا، عایق بودن نسبت به برق، مقاومت بالا در برابر گرما و قیمت پایین اشاره کرد.

نحوه تشخیص کلید و پریز اصلی از تقلبی

شاید برای شما سوال باشد که چطور می‌توان تفاوت بین کلید و پریز اصلی از تقلبی را متوجه شد. متاسفانه وجود کالاهای تقلبی در حوزه کلید وپریز نیز وارد شده است و کارگاه‌های زیر زمینی بسیار زیادی با وارد کردن مواد اولیه نامرغوب از چین دست به تولید نمونه‌های تقلبی از برند‌های برتر کلید و پریز زده‌اند.

با این حال نباید نگران باشید شما می‌توانید با چند تکنیک ساده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد تفاوت بین کلید و پریز اصلی از تقلبی را متوجه شوید.

ظاهر کالا: در اولین قدم شما باید به ظاهر کلید و پریز توجه کنید معمولا کلید و پریزهای تقلبی شماره قطعه و نام برند سازنده کلید و پریز را نداشته و یا به صورت واضح روی کلید و پریز حک نشده است و به سختی قابل رویت است و شما می‌توانید با یک تکه پارچه آغشته به بنزین روی علائم حک شده بکشید که در صورت پاک نشدن از اصل بودن کلید و پریز مطمئن خواهید شد.

رنگ و جنس قاب کلید و پریز: کلید و پریز‌های تقلبی دارای بدنه‌ای بسیار ضریف و شکننده‌ای هستند که با کوچکترین ضربه و فشاری می‌شکنند و همچنین اطراف قاب کلید و پریز نباید حاوی رگه‌های پلاستیک باشد و باید تمامی اطراف آن دارای رنگ یکنواخت و یکسانی باشد.

نوع بسته بندی کالا: یکی از نکاتی که در هنگام خرید هر محصولی نه فقط کلید و پریز باید به آن دقت داشته باشید نحوه بسته بندی کالا می‌باشد. کالاهای تقلبی اغلب دارای بسته بندی‌های بی‌کیفیت هستند که به وضوح می‌توان آن را در رنگ و جنس بسته بندی مشاهده کرد و همچنین به دلیل تقلبی بودن، برچسب هولوگرام مخصوص را ندارند. کلید و پریز‌های تقلبی ازبسته بندی‌هایی استفاده می‌کنند که اطلاعات ناقصی از محصول درون خود دارند و هیچ نام و نشانی ازکارخانه تولید کننده روی بسته درج نشده است بنابرین به راحتی قابل تشخیص هستند.

انتخاب برند ایرانی یا خارجی

از آنجا که حدود 70 درصد ازنیاز داخلی توسط شرکت های ایرانی تولید کننده کلید و پریز تامین می‌شود بازار بسیار خوبی برای تولید کنندگان داخلی به وجود آمده است و از آنجا که پای برندهای خارجی نیز در کشورمان در هر حوزه‌ای قابل مشاهده است در حوزه کلید و پریز نیز شرکت‌های خارجی زیادی در کشورمان فعالیت دارند و سالانه میلیون‌ها دلار صرف واردات انواع کلید و پریز از ترکیه وکشورهای اروپایی می‌شود.

خوشبختانه برندهای ایرانی فروش بسیار خوبی را در بازار کلید و پریز داشته‌اند وبا ارائه محصولاتی با کیفیت جهانی توانسته‌اند به خوبی رقبای خارجی خود را کنار بزنند. البته کیفیت بالا و جنس متریال گران قیمت مانند فلز، شیشه، برنج که در بعضی از برندهای خارجی استفاده شده بر هیچ کس پوشیده نیست ولی به دلیل بالا رفتن قیمت ارز که موجب افزایش 5 برابری قیمت کلید و پریزهای خارجی شده است باعث پایین آمدن قدرت خرید مردم برای خرید برندهای خارجی شده است.

ایمنی کلید و پریز

یکی از نکات بسیار بسیارمهم در هنگام انتخاب کلید و پریز توجه به ایمنی کلید و پریز و رعایت استاندارد‌های بین المللی در طراحی و ساخت کلید و پریز می‌باشد. با توجه به محلی که قراراست کلید و پریز را نصب کنید اگر محیط مسکونی است باید احتمال تماس دست کودکان با کلید و پریز را در نظر بگیرید و اگر محیط رطوبت بالایی دارد باید از کلید و پریز‌هایی استفاده کنید که دارای یک محافظ در برابررطوبت هوا و احتمال پاشیدن قطرات آب را داشته باشد.

شما می توانید برای خرید کلید و پریز با کیفیت به سایت ایزی نور مراجعه نمایید. این فروشگه عرضه کننده ی انواع محصولات روشنایی، سیم و کابل، سیم افشان، کابل افشان، لامپ، تابلوبرق و ... می باشد.

7 نکته مهم در حفاظت از سیم و کابل

 

فشار برق

فشار برق برای سیم و کابل نباید از مقادیر زیر بیش‌تر شود.
50N/mm2 برای سیم و کابل نصب ثابت که به طور مداوم در حال عبور جریان برق است.
15N/mm2 برای کابل‌های انعطاف پذیر تحت فشار ثابت و در حالت نصب ثابت که در مدار جریان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در صورتی که فشار برق از مقادیر ذکر شده در بالا بیش‌تر باشد، توصیه می‌شود یک المان دفع فشار یا سیستم محافظتی مشابه استفاده شود. دستگاه دفع فشار از آسیب به سیم و کابل جلوگیری می‌کند.

تنش خمشی

شعاع خم داخلی یک کابل باید به گونه‌ای باشد که هنگام خم شدگی دچار آسیب دیدگی نشود. این مسئله برای تمام وسایل ثابت و متحرک انعطاف‌پذیر صدق می‌کند. هنگام جداسازی روکش سیم و کابل باید دقت کرد که رسانای برق آسیب نبیند، چراکه ویژگی‌های پیچشی سیم و کابل ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند.
شعاع خم در دماهای متفاوت متغیر است. بنابراین توصیه می‌شود که برای آگاهی بیش‌تر از شعاع خم سیم و کابل در دماهای مختلف با شرکت سازنده تماس بگیرید. خم کردن بیش از حد مشخص شده سیم و کابل می‌تواند به ان آسیب بزند. هر گونه گره خوردگی می‌تواند رسانایی سیم و کابل را تحت تاثیر قرار دهد.

فشردگی سیم و کابل

سیم و کابل نباید آن‌قدر تحت فشار قرار گیرد که باعث صدمه زدن به آن شود.

تنش پیچشی

به طور کلی سیم و کابل انعطاف‌پذیر برای تحمل تنش پیچشی طراحی نشده‌اند. در مواقعی که تنش پیچشی اجتناب ناپذیر است، باید اقدامات محافظتی با مشورت شرکت سازنده‌ی سیم و کابل صورت گیرد.

سازگاری

نکات زیر را هنگام انتخاب و نصب سیم و کابل به خاطر داشته باشید.
از اتصالی و تداخل مدارهای مجاور جلوگیری کنید.
سیم و کابل از خود حرارت ساطع می‌کنند. هم‌چنین این حرارت باعث می‌شود خواص شیمیایی و فیزیکی که در ساخت سیم و کابل به کار رفته است بر روی وسایل مجاور تاثیر بگذارد.
وسایل نزدیک کابل می‌توانند بر روی عملکرد سیم و کابل تاثیر بگذارند.

اضافه بار

اضافه بار به خصوص در زمان اتصالی کردن می‌تواند به سیم و کابل به شدت صدمه بزند.

نگهداری و حمل سیم و کابل

سیم و کابلی که برای استفاده در فضای آزاد طراحی نشده‌اند باید حتما در فضای بسته و خشک استفاده شوند.
بعضی از سیم و کابل انعطاف‌پذیر مانند سیم و کابل شیلد دار به رطوبت بسیار حساس هستند. به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل سیم و کابل باید دو سر آن را با چسب برق کاملا پوشاند.

شما برای خرید انواع سیم و کابل از جمله خرید سیم افشان، سیم ارت، سیم مفتولی، خرید کابل افشان، کابل خشک، کابل شبکه، کابل آنتن، خرید کابل کواکسیال، کابل کولر، کابل نسوز، کابل فشار قوی و ... به فروشگاه اینترنتی ایزی نور مراجعه نمایید.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد