کدام رنگ نور لامپ مناسب است؟ آفتابی، صدفی یا مهتابی؟

سه نوع اصلی دمای رنگ در روشنایی لامپ‌ها به شرح ذیل می‌باشند:

1- آفتابی (2700 تا 3000 کلوین) Warm white

2- صدفی یا یخی (3500 تا 4200 کلوین) Cool white

3- مهتابی (5000 تا 6500 کلوین) Day light

1- آفتابی (Warm White & Soft White) لامپ‌های با رنگ آفتابی دارای رنگ زرد ملایم همچون غروب خورشید بوده که احساس آرامش و راحتی را برای افراد حاضر در فضای دارای این نور به وجود می‌آورد. رنگ نور آفتابی به علت ملایم بودن، مناسب برای روشنایی مکان‌هایی که نیاز به آرامش دارند همچون سالن نشیمن، سالن غذاخوری و اتاق خواب می‌باشد.

2- صدفی یا یخی (Cool White) لامپ‌های با رنگ صدفی به میزان کمی سفیدتر از لامپ‌های آفتابی و طبیعی بوده و احساس انرژی بیشتر را به افراد حاضر در فضای دارای این نور منتقل‌ می‌نماید. در واقع این رنگ نور حد میانه و ترکیبی از رنگ نور آفتابی و مهتابی می‌باشد. این رنگ نور مناسب برای استفاده در فضاهای اداری می‌باشد. پنل سقفی روکار و توکار را می توان در این دسته جای داد.

3- مهتابی (Day Light) لامپ‌های با رنگ مهتابی دارای رنگ آبی و سفید بوده و شبیه‌ساز روشنایی نیم‌روز در یک روز صاف و بدون ابر می‌باشد. لامپ‌های مهتابی یا لامپ فلورسنت مناسب برای مطالعه، کارهای دقیق نظیر طراحی و یا فضاهای تولید و کارگاهی می‌باشد. انتخاب رنگ نور به عنوان پارامتری سلیقه‌ای مطرح می‌باشد که توصیه‌هایی به شرح بالا در مورد آنان وجود دارد.

شما می توانید برای خرید انواع لامپ با مشخصات ذکر شده به فروشگاه اینترنتی ایزی نور مراجعه نمایید. فروشگاه ایزی نور عرضه کننده انواع محصولات روشنایی، کابل، سیم برق، تابلوبرق، کلید و پریز، چراغ های توکار و روکار، کلید مینیاتوری و ... از معتبرترین برندها می باشد.