x تبلیغات
ایزی نور

۹۵ درصد وسایل و تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود

 سخنگوی صنعت برق کشور گفت: اکنون ۹۵ درصد وسایل و تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود.





به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی رجبی‌مشهدی در مراسم افتتاح فاز نخست آزمایشگاه طرح کلان ملی سیستم بومی اتوماسیون، کنترل و حفاظت پست‌های فشار قوی برق در مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان، ۹۵ درصد وسایل و تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود و حلقه مفقوده ما بخش نرم‌افزار و سیستم‌های کنترل و حفاظت است.

وی افزود: امروز، شاهد یکی دیگر از افتخارات صنعت برق در حوزه نرم‌افزار و سیستم‌های کنترل و حفاظت پست‌های فشار قوی هستیم که توسط پیمان خطوط، با طراحی جدیدی رونمایی شده که می‌تواند در پست‌های جدید فشار قوی به کار گرفته شده و همینطور به پست‌های موجود نیز که از پشتیبانی خوبی برخوردار نیستند کمک کند.

رجبی مشهدی ادامه داد: این طرح کلان ملی که شامل ۳ فاز اصلی است و تمام فازهای آن طی سه سال بصورت کامل اجرا خواهد شد که بومی‌سازی کامل تجهیزات و زیرساخت‌ها شامل نرم‌افزار، سخت‌افزار، خدمات فناورانه و همچنین امن‌سازی کامل این زیرساخت ها را بر عهده دارد.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به مزایای سیستم بومی اتوماسیون، کنترل و حفاظت پست‌های فشار قوی برق گفت: اجرای این طرح ضمن قطع کامل وابستگی به خارج از کشور و بومی‌سازی تکنولوژی‌های پیچیده این سیستم‌ها، با روشی نوآورانه به کاهش قابل توجه هزینه‌های احداث زیرساخت های برق در کشور و همچنین امن‌سازی کامل آن کمک خواهد کرد.

آشنایی با سیم ارت مفتولی

 

سیم ارت مفتول یکی از انواع سیم های ارت محسوب می شود. سیم ارت کلاً در دو مدل تولید می شود، افشان و مفتولی. تفاوت این دو مدل فقط در شکل هادی آن ها است، یکی به صورت افشان و دیگری به صورت مفتولی. ارت (EARTH) به معنای زمین است. دلیل نامگذاری این سیم به کاربرد آن برمی گردد؛ اتصال به زمین. در این مطلب با جزئیات بیشتری به این کاربرد می پردازیم، با ما همراه باشید.

آشنایی با سیم ارت مفتولی

 

ساختار سیم ارت مفتولی

ساختمان سیم ارت مفتولی از یک هادی مسی مفتولی تشکیل شده است، دور این مفتول مسی را یک عایق از جنس پی وی سی (PVC)، به رنگ سبز و زرد پوشانیده است. مفتول بودن این سیم باعث شده که این سیم خاصیت انعطاف پذیری کمتری داشته باشد. به این خاطر به آن سیم خشک نیز گفته می شود. به دلیل پی وی سی بودن جنس عایق آن، این سیم مقاومت خوبی در برابر رطوبت، گرد و خاک، حرارت، ضربه، ساییدگی و ... دارد.

کاربرد سیم ارت مفتولی

سیم ارت مفتولی یک نوع سیم ارت است، همه ی وسایل و تجهیزاتی که با نیروی برق کار می کنند، ممکن است به دلایل مختلف روزی دچار مشکلاتی در جریان برق شوند. یکی از این مشکلات نشتی جریان الکتریکی است. در سیم پیچی تجهیزات برقی، از جمله کلید و پریزهای برق، دوشاخه ها، یخچال، تلوزیون، اتو، لوازم برقی آشپزخانه و ... از سه نوع سیم استفاده می شود. فاز، نول و ارت. شاید تا به حال کمی از کاربرد سیم فاز و نول شنیده باشید، و یا اینکه کلمات فاز و نول به گوشتان خورده باشد.

سیم ارت مفتولی 2

از سیم ارت چه می دانید؟ به طور مختصر در یک مدار الکتریکی، سیم فاز سیمی دارای جریان برق و حمل کننده ی آن است، و سیم نول سیمی بدون جریان برق که با ایجاد یک مسیر بسته، باعث برگشت جریان برق شده و به این ترتیب باعث ایجاد یک مدار می شود. در کنار سیم فاز و نول از سیم ارت به عنوان تخلیه کننده ی بار الکتریکی اضافی یک مدار الکتریکی استفاده می شود. این سیم این بار اضافی را به زمین منتقل می کند، به همین سبب به آن سیم ارت یا سیم اتصال به زمین گفته می شود. استفاده از این سیم به سبب کاربرد آن ضروری است. به نوعی وجود چنین سیمی در مدار، نقش محافظت کننده از آن سیستم الکتریکی را ایفا می کند. این سیم با انتقال جریان اضافی الکتریکی، از وقوع اتصالی، آتش سوزی، برق گرفتگی و در نهایت آسیب رسیدن به مدار، پیشگیری می کند.

 

شما می توانید سیم ارت مورد نیاز خود و انواع سیم و کابل های مختلف را با کیفیت و قیمت مناسب، از طریق خرید از سایت فروشگاهی سیم و کابل ایزی نور با اطمینان تهیه کنید.

مدیرعامل توزیع برق لرستان منصوب شد

 

 

به گزارش برق نیوز، «مهران امیری» با حکم مدیر عامل شرکت توانیر برق به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان منصوب شد.

«امیری» در کارنامه کاری خود، مدیریت توزیع یک برق شهرستان الشتر و یک خرم آباد را دارد، پیش از این امیری، ۱۲ ماه به عنوان سرپرست شرکت توزیع برق لرستان مشغول به فعالیت بود.

 

انتخاب مدیرعامل توزیع برق لرستان در یکسال گذشته به چالشی برای توانیر بدل شده بود. فشارهای سیاسی در این مدت باعث شده بود تا توانیر نتواند گزینه مدنظر خود را منصوب نماید و حداقل سه مرتبه تصمیم به ابلاغ حکم مدیرعاملی این شرکت گرفته شد و هر سری با لابی های سیاسی یه عقب افتاد.

 

چندی پیش نیز تجمعی در حمایت از امیری جلوی استانداری لرستان شکل گرفت که البته در نوع خود جالب توجه بود و تاکنون چنین تجربه ای در صنعت برق ندیده بودیم که طرفداران یک مدیر خاص برای انتخاب وی تجمع اعتراضی برگزار کنند.

پیش از این فریدون خودنیا از ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ مدیرعاملی شرکت برق لرستان را بر عهده داشت که بعد از ۵ سال و ۱۰ ماه جای خود را به سرپرست جدید داد. خودنیا پس از آن به تهران آمد و در توانیر مشغول به فعالیت شد. از وی بعنوان گزینه های احتمالی مدیرعاملی برخی از استانها اسم برده میشد که تاکنون نتوانسته اعتماد تصمیم گیران را بدست آورد.

بهترین برند سیم برق ساختمان چیست؟

 

یکی از مهم ترین مسائل هنگام خرید سیم برق ساختمان، برند آن است. هنگامی که به بازار مراجعه می کنید، متوجه می شوید برندهای مختلفی در این زمینه مشغول به کار هستند. همواره برخی برندهای سیم برق ساختمان، در بازار از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در این مطلب قرار است به مشهورترین این برندها بپردازیم. اگر قصد آشنایی بیشتر با این برندها را دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان با ما همراه باشید. در بازار گسترده ی سیم و کابل، با توجه به نیازهای گوناگون صنایع، سیم برق های مختلف و متنوعی عرضه می شود. مسئله ای که می خواهیم به بررسی آن بپردازیم، انتخاب سیم برق مناسب و با کیفیت برای صنعت ساختمان است. در صنعت ساختمان سازی یکی از مسائل کلیدی و مهم، تأمین برق ساختمان است. با رشد و گسترش روز افزون ساختمان سازی، به تبع آن بازار مصالح و اجزایی که به هر نحوی نقشی در صنعت ساختمان دارند نیز رونق می گیرد. سیم برق ساختمان نیز یکی از آن هاست. این جزء یکی از مهم ترین و حیاتی ترین اجزای تأمین کننده برای یک ساختمان است. گفتنی است که در بازار سیم همواره یکی از پرفروش ترین نوع سیم ها، سیم های مربوط به سیم برق ساختمان می باشد.

بهترین برند سیم برق ساختمان چیست؟

 

معیارهای انتخاب برند سیم برق ساختمان

هنگام اقدام برای خرید سیم و کابل برق ساختمان ، متوجه وجود برندهای سیم برق ساختمان و گوناگونی آن ها در بازار می شویم. اما ما قصد داریم بهترین برندهای سیم برق ساختمان را به شما معرفی کنیم. ممکن است سؤال برای ما به وجود بیاید که باید به کدام برند اعتماد کرد؟ بهترین برند موجود در بازار کدام است؟ وجود برندهای مطرح و گوناگون علاوه بر اینکه کار خرید کردن را برای مشتری مقداری سخت می کند، مزیت دیگری نیز دارد، آن این است که وجود تنوع در برندها، در درجه ی اول دست مشتری را برای انتخاب باز می گذارد، در واقع انتخاب های بیشتری پیش روی مشتری قرار داده می شود. در درجه ی بعد نیز گفتنی است هنگامی که برندهای مختلفی در بازار فعالیت می کنند، مشتری اولویت انتخاب خود را، برندی قرار می دهد که تمام معیارهای لازم یک برند مقبول و محبوب را بین تأمین کنندگان سیم و نیز مشتریان داشته باشد. این مسئله خود باعث می شود که برندهای موجود، سعی داشته باشند برای جلب مشتری و رضایت او، برخی معیارهای لازم را به کار گرفته تا کیفیت محصول خود را بالا برده و جای گام های خود را در بازار سیم، محکم تر کنند.

بهترین برندهای سیم برق ساختمان و عملکرد آن ها

علیرغم تبلیغات گسترده ای که برخی برندها انجام می دهند، در نهایت عملکرد برند است که برای مشتری تعیین کننده است. مسلماً سوابق عملکردی برند است که در بازار گسترده ی سیم و کابل ، باعث می شود که آن برند پیشرو باشد یا بالعکس. اگر بخواهیم به طور کلی معیارهای مؤثر در انتخاب برند را با شما در میان بگذاریم، به این موارد میتوان اشاره کرد:

  • میزان رضایت مردم
  • تضمین کیفیت و دوام مناسب
  • استفاده از متریال با کیفیت
  • قیمت متناسب
  • میزان تقاضا و تمایل مردم در بازار به خرید از برند مورد نظر
  • خدمات پس از فروش
  • میزان تجربه و قدمت
  • صادرات محصول و حضور مؤثر در بازارهای بین المللی
  • رعایت کردن استانداردهای ایزو
  • وجود نمایندگی های متعدد در راستای خدمت به مشتری

برندهای سیم برق ساختمان

حالا که مختصری با بازار سیم و کابل و مبحث انتخاب سیم برق ساختمان و اهمیت آن آشنا شدید، قصد داریم با تعدادی از برندهای مطرح و پرآوازه در بازار سیم برق آشنا شویم. قاعدتاً در بازار سیم برق برندهای متنوع، مشهور و نیز متفرقه ی بسیار وجود دارد. در اینجا قصد داریم به مهم ترین آنها بپردازیم. بدین منظور اطلاعات چند برند را در قالب یک جدول، به صورت اختصاصی و مختصر جمع آوری کرده ایم. امیدواریم که برای شما مفید واقع شود.

نام برند نشان برند سال تاسیس آدرس کارخانه
کابل ابهر کابل ابهر 1371 ایران، استان زنجان، شهرستان ابهر، کیلومتر 9 جاده ابهر، مجتمع صنعتی نورین
صنعتی الکتریک خراسان (افشار نژاد) سیم افشار نژاد خراسان 1345 ایران، استان خراسان رضوی، مشهد، شهرک غرب، بزرگراه آزادی
صنایع سیم و کابل همدان سیم و کابل همدان 1361 ایران، استان همدان، شهر همدان، بلوار فرودگاه، کوچه گمرک، کیلومتر 2، شرکت صنایع سیم و کابل همدان
سیم و کابل سیمکو سیم و کابل سیمکو 1347 ایران، استان گیلان، رشت، ابتدای جاده رشت، شرکت سیمکو
شرکت سیم و کابل یزد سیم و کابل یزد 1359 ایران، استان یزد، شهر یزد، بلوار مدرس، خیابان امام حسین، بعد از بیمارستان شهدای کارگر
شرکت سیمیا شرکت سیم و کابل سیمیا 1360 ایران، استان البرز، شهرستان نظرآباد، 90 کیلومتری غرب تهران، شهرک صنعتی سپهر
صنایع کابل کرمان سیم و کابل کرمان 1363 ایران، استان کرمان، شهر کرمان، جاده جوپار، شهرک صنعتی 1
کابل باختر کابل باختر 1362 ایران، استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه، کیلومتر 5، به سمت جاده سنندج، شرکت کابل باختر
سیم و کابل مغان سیم و کابل مغان 1361 ایران، استان سمنان، شهرستان شاهرود، شهرک صنعتی، خیابان صنعت 5
رسانا کابل رسانا کابل 1372 ایران، استان البرز، شهرستان نظرآباد، شهرک صنعتی سپهر، کمربندی فردوسی، تقاطع اردیبهشت غربی
شرکت سیم و کابل لوشان (لیاء قزوین) سیم و کابل لوشان 1373 ایران، استان قزوین، شهرستان آبیک، شهرک صنعتی کاسپین
سیم و کابل سازی سیمپود سیم و کابل سیمپود 1392 ایران، استان تهران، شهرستان پاکدشت، شریف آباد، شهرک صنعتی پایتخت

آشنایی با یک سیم پرفروش در بازار سیم و کابل

 

سیم افشان 1*1 افشارنژاد خراسان

معرفی سیم افشان 1*1 افشارنژاد خراسان

سیم افشان 1*1 افشارنژاد خراسان یکی از محصولات موجود در فروشگاه ایزی نور می باشد. این سیم به دلیل افشان بودن ویژگی های خاص خود را دارد. هادی این سیم ها از جنس فلز مس مس باشد، اگر بخواهیم افشان بودن سیم را برای شما به طور مختصر توضیح دهیم، تعریف آن به این صورت است که هرگاه چند هادی در کنار هم جمع شوند و سطح مقطع سیم ها را تشکیل دهند، سیم افشان شکل می گیرد. به همین دلیل علاوه بر بالارفتن مقاومت، انعطاف پذیری این سیم ها نیز بالاتر می رود. در نتیجه دچار شکستگی نمی شوند. این سیم ها عایقی از جنس pvc دارند.

کاربرد سیم افشان 1*1 افشارنژاد خراسان

سیم های افشان سیم های رایجی هستند که مصارف عمومی و ساختمانی دارند و در خودرو نیز استفاده می شوند. از این نوع سیم ها در زیر گچ داخل لوله خرطومی می توان استفاده کرد، زیرا نمی توان آن ها را به طور مستقیم زیر گچ به کاربرد.

خرید اینترنتی سیم افشان 1*1 افشارنژاد خراسان

شما برای خرید این سیم و کسب اطلاعات بیشتر از مشخصات آن می توانید روی سیم افشان 1*1 افشارنژاد خراسان کلیک کنید.

همچنین برای خرید انواع سیم شما خریداران عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایزی نور که ارائه کننده انواع محصولات سیم و کابل، روشنایی و تجهیزات برقی است اقدام به خرید نمایید.

انواع مختلف سیم و کابل همدان

 

شرکت صنایع سیم و کابل همدان با تاسیس کارخانه ای به همین نام در شهر همدان آغاز به تولید انواع مختلف سیم و کابل برق نمود. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی انواع مختلف محصولات این کارخانه به بررسی ویژگی های مختلف و منحصر به فرد سیم و کابل های همدان بپردازیم با همراه باشید.

انواع مختلف سیم و کابل همدان به همراه قیمت

 

ویژگی های منحصر به فرد سیم و کابل همدان

سیم و کابل همدان یکی از برندهای معروف حوزه برق است که در سال 1361 به قصد رفع نیاز و خدمت به مردم تاسیس شد و کار خود را از کابل های ضعیف و کمتر از 1 کیلو وات شروع کرد. اکنون با گذشت حدود 40 سال از تاسیس این کارخانه انواع سیم و کابل ضعیف، فشارقوی، افشان، نیمه افشان و... را تولید می کند. کیفیت محصولات از زمانی ارتقا پیدا کرد که وارد سطح بین المللی شد و استانداردهای داخلی و بین المللی رعایت کرد. برای تولید در این کارخانه برای طراحی و ساخت سیم و کابل از دستگاه هایی نظیر دستگاه پانچ، دستگاه تاب، دستگاه اکسترودر، دستگاه کشش و... استفاده می شود. این دستگاه ها از کشورهای مختلف نظیر آلمان، اتریش، انگلیس، ایتالیا،آمریکا، چین و کانادا وارد شده اند، شرکت سیم و کابل همدان با استفاده از این دستگاه های وارداتی همه استانداردهای جهانی و بین المللی نظیر VDA، IEC، ISO 9001 ,ISO 1400 را رعایت می کند به همین علت است که محصولات خوب و با کیفیتی تولید می کند و به بازارهای مختلف عرضه می کند.

سیم و کابل همدان 2

انواع مختلف سیم و کابل همدان

کارخانه سیم و کابل همدان انواع مختلف سیم و کابل را تولید و عرضه می کند که در ادامه به بررسی انواع آن می پردازیم.

سیم های افشان

یکی از انواع مختلف سیم هایی که توسط کارخانه سیم و کابل همدان تولید می شود، سیم های افشان می باشد که این دسته از سیم ها برای مصارف عمومی استفاده می گردد و با نام اختصاری (NYAF) شناخته می شود. هادی این نوع سیم مس آنیل شده است و عایق آن از نوع پی وی سی نوع C می باشد. کاربرد این نوع سیم در سیم کشی های ساختمان زمانی است که نیازمند انعطاف پذیری بیشتری باشیم و شرکت سیم و کابل همدان به ما توصیه می کند که از استفاده مستقیم در زیر گچ خودداری کنیم.

کابل های افشان

یکی از انواع مختلف سیم و کابل های همدان، کابل افشان است که با نام اختصاری (NYLHY) شناخته می شود. هادی این نوع سیم از مس آنیل شده است که عایقی از جنس پی وی سی و از نوع D دارد، هنگام استفاده از این محصول توصیه می شود که در مکان هایی که انعطاف پذیری بیشتری نیاز داریم و در مکان های خشک و نمناک استفاده کنیم.

برای آشنایی با لیست مشخصات سیم و کابل همدان به مجله ی ایزی نور مراجعه کنید.

متداول ترین انواع چراغ های بزرگراهی

 

 

چراغ های بزرگراه LED (دیود ساطع کننده نور)

 

چراغ بزرگراهی ال ای دی

اکثر چراغ های اتوبانی LED با استفاده از تجهیراتی مانند لنز و رفلکتورها، به گونه ای طراحی شده اند که نور خود را به صورت کامل بر سطح مورد نیاز می تابند. ال ای دی ها به دلیل پایین بودن هزینه های مصرف انرژی برق و هزینه های نگهداری و همچنین طول عمر بالای آنها، محبوب ترین انتخاب برای روشنایی بزرگراه ها هستند.

چراغ های رشته ای

چراغ بزرگراهی رشته ای

یک لامپ رشته ای ، دارای رشته ای است که از مقاومت الکتریکی روی یک سیم استفاده می کند که برای ایجاد نور در یک لامپ پر از گاز محصور شده است. این لامپ ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا هزینه های عملیاتی بسیار بالایی داشته و علاوه بر هزینه های بالای انرژی، عمر کوتاهی داشته و نیاز به نگهداری مکرر دارند.

چراغ های بزرگراه فلورسنت

چراغ بزرگراهی فلورسنت

چراغ های فلورسنت یکی دیگر از گزینه های محبوب برای روشنایی بزرگراه است. این چراغ ها بر خلاف چراغ های ال ای دی شکننده بوده و به شدت نسبت به تغییرات دما حساس هستند. چراغ های فلورسنت همچنین به دلیل داشتن مقادیری جیوه، در صورت شکستن چراغ ، بطور بالقوه خطرناک بوده و برای دفع این میزان جیوه به روش های خاص نیاز است.

چراغ های بزرگراه متال هالید

چراغ بزرگراهی متال هالید

چراغ های متال هالید از طریق ترکیبی از بخارات فلزی باعث تولید نور می شوند. خروجی اولیه لومن این چراغ ها زیاد است، اما با استفاده منظم به سرعت متزلزل می شوند و مقدار بسیاری از نور و لومن تولید شده در محفظه باقی می ماند و به صورت کامل به سطح مورد نظر تابیده نمی‌شود و به اصطلاح هدر رفت نور در این چراغ ها زیاد است. از دیگر معایب چراغ های متال هالید میتوان به مصرف بالای انرژی و وجود تاخیر زمانی هنگام روشن شدن آنها اشاره کرد.

چراغ های بزرگراه سدیم فشار قوی

چراغ بزرگراهی سدیم فشار قوی

چراغ های سدیم فشار قوی از بخار سدیم برای کمک به تولید لومن استفاده می کنند. مانند لامپهای فلورسنت ، وسایل HPS نیز حاوی مقادیر کمی جیوه بوده که به مراحل ویژه دفع نیاز دارند. این چراغ ها بسیار روشن هستند، اما لومن ها را به سرعت از دست داده و نور گرم رنگ با شاخص تفکیک رنگ (CRI) کم تولید می کنند.

چراغ های بزرگراه HID

چراغ بزرگراهی HID

این وسایل توسط گازهای مهیج یا بخارات فلزی که در یک لامپ یا لوله قرار دارند، نور تولید می کنند. آنها معمولاً بیش از حد شکننده هستند تا بتوان از آنها برای روشنایی بزرگراه استفاده کرد، اما گاهی اوقات به دلیل خروجی زیاد لومن از آنها استفاده می شود. متأسفانه این خروجی لومن به طرز باورنکردنی به سرعت کاهش می یابد و آنها را تقریباً برای هر کاربرد روشنایی انتخاب ضعیفی می کند.

حالا بهترین گزینه ی شما چیست؟

LED ها بهترین انتخاب برای روشنایی بزرگراه ها هستند، چرا که چراغ های LED کمترین مصرف برق و بیشترین طول عمر را نسبت به سایر انواع چراغ های روشنایی دارا می‌باشند. اگرچه صرفه جویی در هزینه های انرژی یک مزیت آشکار است، اما کاهش هزینه های نگهداری بسیارقابل توجه است.

سایر ملزومات روشنایی بزرگراه

روشنایی اتوبان ها از این منظر بی نظیر است که اجزای اطراف چراغ ها نیز تقریباً به اندازه خود لامپ ها تنظیم می شوند. به همین دلیل ، بسیار مهم است که هم با بازوهای چراغ ها و هم با تکیه گاه های آنها آشنا شوید.

پایه ها و بازوها نیز هنگام طراحی روشنایی بزرگراه مهم هستند. آنها تأثیر مهمی در زاویه پرتو دارند ، بنابراین فراموش نکنید که هنگام تصمیم گیری در مورد گزینه های روشنایی ، این موارد را نیز در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب چراغ خیابانی می بایست به ارتفاع پایه چراغ و فاصله بین دو تیرک توجه نمود تا علاوه بر عدم خیرگی، همپوشانی مناسب و یکنواختی نور در طول جاده و خیابان صورت پذیرد.

برای خرید انواع چراغ های بزرگراهی به همراه ضمانت اصالت کالا، به فروشگاه اینترنتی تجهیزات برقی و روشنایی ایزی نور مراجعه کنید.

کابل شیلدار و کاربردهای مختلف آن

 

کابل شیلدار یا (Shielded Cable) یکی از انواع کابل می باشد، سیم و کابل از اجزای اصلی در صنعت برق هستند. کابل ها دارای تنوع زیادی هستند، یکی از آن ها کابل شیلدار است. این کابل در انواع مختلف و برای مصارف مختلف تولید و عرضه می شود. در مطلبی که جمع آوری کرده ایم، قصد داریم شما را با این کابل آشنا کرده، و انواع این کابل و کاربردهای آن را مورد بررسی قرار دهیم.

کابل شیلدار و کاربردهای مختلف آن

 

ساختار کابل شیلدار

ساختمان کابل شیلدار از چند سیم (هادی عایق دار) تشکیل شده است. دور این سیم ها را یک شیلد از جنس مس یا آلومینیوم دربرگرفته و پوشانیده است. این شیلد نقش محافظت کننده را دارد. علت وجود شیلد در این نوع کابل، حفاظت از داده ها و اطلاعات موجود در کابل و در واقع عملکرد بهتر و تا حد ممکن جلوگیری از رخ دادن خطا است. این شیلد می تواند هم به صورت ورقه ی نازک (فویل)، و هم به صورت بافته شده باشد. شیلد به کار رفته در این کابل این الزام را به وجود می آورد که هنگام کار با این کابل، مراقبت بیشتری خرج شود.

کابل شیلدار 4

کاربرد کابل شیلدار

کابل شیلدار در چند نوع متنوع و برای مصارف مختلف تولید و روانه ی بازار می شود. در کنار انتقال جریان الکتریکی، این کابل کاربردهای مهم دیگری هم دارد. به دلیل استفاده از شیلد درون این کابل، عمده ی مصرف این نوع از انواع مختلف سیم و کابل برای حفاظت از اطلاعات است. در سیستم های اطلاعات و مدارهای کنترلی، امکان نویز، شکستگی امواج، تداخل امواج، وجود صداهای مزاحم و در یک کلام امکان خطا وجود دارد. برای جلوگیری و به حداقل رساندن چنین خطاهایی، از این کابل استفاده می شود. شیلد بکار رفته در این کابل، به عنوان محافظ عمل کرده، و از این داده ها و اطلاعات محافظت می کند. از مصارفی که به دلیل نویز زیاد و تداخل های سیگنالی، استفاده از این کابل در آن رایج است، دکل های مخابراتی و ایستگاه های رادیویی است. در خیلی از سازمان ها و ادارات به دلیل اینکه انتقال داده های فراوانی صورت می گیرد، به این نوع کابل احساس نیاز می شود، تا داده ها با امنیت بیشتری منتقل شوند.

کابل شیلدار1

انواع مختلف کابل شیلدار

گفتیم که کابل شیلدار با انواع مختلف، برای مصارف مختلف تولید می شود. در این بخش قصد داریم به انواع کابل شیلدار بپردازیم، سپس کاربرد هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع کابل شیلدار عبارتند از:

  • کابل شیلدار قدرت
  • فرمان و کنترل
  • افشان
  • مفتولی
  • صوتی

کابل شیلدار قدرت

از این کابل شیلدار برای انتقال جریان برق هم در روی زمین و هم در زیر زمین استفاده می شود.

کابل شیلدار فرمان و کنترل

به این کابل، کابل فشار ضعیف شیلدار نیز می گویند. از این کابل شیلدار برای سیگنال فرمان و کنترل استفاده می شود. این کابل دارای استحکام بالایی در برابر عواملی مثل اشعه ی آفتاب، پرتوهای فرابنفش، گرد و خاک، جانوران موزی و رطوبت دارد. این نوع کابل مناسب برای استفاده در مواردی است که سیم کشی در فضاهای باز، پل هوایی، زیرگذرها و غیره صورت می گیرد.

کابل شیلدار افشان

کابل شیلدار افشان از چندین هادی مسی افشان ساخته شده است. در نتیجه این سیم به دلیل افشان بودن دارای انعطاف پذیری نیز هست. کاربرد این کابل بسیار زیاد است و برای انواع مصارف کاربردی است. به عنوان مثال برای سیم کشی لوازم برقی، اتصالات صنایع مختلف، اتصالات در فضاهای باز و غیره، از این نوع کابل استفاده می شود.

کابل شیلدار3

کابل شیلدار مفتولی

کاربرد کابل شیلدار مفتولی، دقیقاً مشابه کابل شیلدار افشان است، با این تفاوت که هادی مسی این کابل از نوع مفتولی است. در نتیجه این کابل به خاطر نوع سخت هادی خود، انعطاف پذیری کمتری دارد.

کابل شیلدار صوتی

از این نوع کابل شیلدار، برای انتقال امواج و سیگنال های صوتی استفاده می شود. استفاده از این کابل به این دلیل است که در برخی جاها در امواج صوتی نویز (Noise) ایجاد می شود، ولی بکار گرفتن این نوع کابل موجب می شود که از افتادن نویز به سیگنال های صوتی جلوگیری شده و به حداقل برسند.

سخن پایانی

در این مطلب که خدمت شما عزیزان ارائه شد کابل شیلدار را معرفی کردیم و کاربردهای مختلف آن را ذکر کردیم، نکات مهم این نوع کابل آن است که کابل شیلدار به خاطر محافظت از اطلاعات و داده های در حال انتقال دارای کاربرد مخصوصی است. علاوه بر ویژگی یاد شده، این کابل نسوز و ضد حریق نیز می باشد. مجموع این ویژگی ها باعث متمایز شدن این کابل می شود و کاربردهای منحصر به فرد خود در صنعت را به خوبی به نمایش می گذارد. این محصول و محصولات مختلفی نظیر سیم نسوز ، سیم های افشان و نیمه افشان و ارت افشان و ... را از فروشگاه اینترنتی سیم و کابل ایزی نور بخواهید.

لامپ هالوژنی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

لامپ هالوژن چیست؟

لامپ هالوژن سقفی ساده یک نوع لامپ رشته ای است که در آن از گازهای خنثی و فشرده و کمی از عناصر هالوژن، مانند بروم و ید، استفاده شده است. این لامپ‌ها به خاطر اندازه کوچک، نور مناسب، و رنگ آرامش بخش‌شان کاربردهای فراوانی در بین روش‌های نورپردازی دارند. یک چرخه خاص در این مدل لامپ ها باعث ته نشین شدن دوباره تنگستن بخار شده روی رشته لامپ می‌شود، که این امر موجب افزایش عمر این نوع لامپ‌ها می‌گردد. وجود همین چرخه در این لامپ‌ها، باعث بالا رفتن دمای رشته بدون کم شدن عمر لامپ نسبت به لامپ‌های معمولی می‌شود. این کار بهره وری این لامپ‌ها را بیشتر می‌کند. امروزه با پیشرفت‌های بوجود آمده در صنعت روشنایی، نمونه‌های جدید ال ای دی، اس ام دی و سی اوبی این محصولات نیز تولید می‌شود.

لامپ هالوژن رشته‌ای چیست؟

وظیفه هالوژن در این لامپ‌ها، به وجود آوردن یک چرخه شیمیایی است که در آن تنگستن بخار شده به خاطر گرما روی سطح رشته، مجدداً روی آن ته نشین شود. در لامپهای التهابی معمولی، تنگستن بخار شده روی حباب لامپ ته‌نشین می‌شود و موجب کدر شدن آن می‌گردد، اما در لامپ‌های هالوژن این اتفاق نمی‌افتد. به همین خاطر حباب لامپ تمیز می‌ماند در نتیجه نور لامپ‌های هالوژن در طول عمرشان ثابت خواهد ماند. گاز هالوژن در قسمت‌هایی از حباب با دمای کمتر با بخار تن گستر ترکیب می‌شود. ترکیب این دو با رسیدن به روی رشته لامپ که دمای بالایی دارد، تجزیه شده و دوباره به صورت گاز هالوژن و بخار تنگستن در می‌آید. درنتیجه تنگستن بخار شده توسط هالوژن دوباره به رشته باز می‌گردد. انجام این واکنش شیمیایی، نیازمند مقاومت بالای حباب لامپ در برابر دمای زیاد می‌باشد زیرا ترکیب شدن هالوژن و بخار تنگستن با افزایش دمای زیادی همراه است. به این منظور حباب این لامپ‌ها از کوارتز یا انواع شیشه‌ها با دمای ذوب بالا، مثلاً آلومینوسیلیکا ساخته می‌شود. استفاده از کوارتز که مقاومت بالایی در برابر فشار دارد در ساخت لامپ‌های هالوژن باعث می‌شود تا فشار گاز داخل حباب لامپ بیشتر شده و این افزایش فشار موجب کاهش تبخیر تنگستن روی رشته و افزایش طول عمر لامپ می‌گردد. از آنجا که در این لامپ، تنگستن بخار شده در محل اولیه خود ته‌نشین نمی‌شود، دمای رشته در بعضی قسمت‌ها بیشتر می‌شود. این افزایش دما موجب نازک شدن و در نهایت قطع رشته می‌شود که در این حالت می‌گوییم لامپ سوخته است.

لامپ هالوژن رشته ای چیست؟

انواع لامپ هالوژن چیست؟

1_ لامپ هالوژن سقفی LED:

این لامپ‌ها از دیودهای نورافشان ساخته شده‌اند. این دیودها در کنار هم قرار گرفته‌اند و زمانی که جریان الکتریکی به آنها می‌رسد نور تولید می‌کنند. نور بیشتر یک لامپ هالوژنی به تعداد دیودهای آن بستگی دارد به عبارتی هرچه این دیودها بیشتر باشد، روی نوردهی لامپ تاثیر دارد و نور بیشتری تولید می‌شود. لامپ‌های هالوژن ال ای دی، بدون آنکه نیاز به مصرف برق زیادی داشته باشند نور کافی و مناسب را تولید می‌کنند به همین علت استفاده از لامپ‌های هالوژن ال ای دی در ساختمان‌های مسکونی، مغازه‌ها، طراحی دکوراسیون داخلی چشم نواز و… بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای روشنایی خانه و دکوراسیون پر نور، لامپ هالوژن ال ای دی سقفی پر نور و کم مصرف است، زیرا به جز اینکه تشعشعات مضر مانند فرابنفش و مادون قرمز ندارد، گرمای زیادی نیز تولید نمی‌کند.

لامپ هالوژن ال ای دی چیست؟

2_ لامپ هالوژن COB:

لامپ های هالوژن سی او بی مثل مدل ال ای دی آن، پر نور هستند و می‌توانند برای طراحی دکوراسیون استفاده شوند. این لامپ‌ها دارای نوعی چیپ‌های الکترونیکی مخصوص روی بردشان هستند که به وسیله آن می‌توانند نقطه‌‌های نورانی نمایش دهند. از مزیت‌های لامپ‌های سی او بی، بالا بودن عمر مفید و مصرف کم انرژی آنها را می‌توان نام برد. بنابراین می‌توانند بهترین گزینه برای اجرای نورپردازی سقفی توکار و کم مصرف باشند.

لامپ هالوژن سی او بی چیست؟

3_ لامپ هالوژن SMD:

تکنولوژی به کار رفته در ساخت این لامپ‌ها بر اساس نامشان است. در این مدل لامپ‌ها چند چیپ ال ای دی که با یک سیم نازک به یکدیگر متصل هستند، وجود دارد و به دلیل زیبایی و مقرون به صرفه بودن برای اجرای نورپردازی سقفی حرفه‌ای استفاده می‌شوند. لامپ هالوژن اس ام دی نیز مانند نمونه‌های قبلی، گرمای نسبتاً کم و نور بیشتری تولید می‌کند.

 

لامپ هالوژن اس ام دی چیست؟

لامپ‌های هالوژنی در چهار مدل رشته‌ای، ال ای دی، سی او بی و اس ام دی طراحی و تولید می‌شوند.

استفاده از لامپ‌های هالوژن در کجا کاربرد دارد؟

استفاده از این لامپ‌ها هیچ محدودیتی ندارد. این لامپ‌ها به دلیل مصرف کم انرژی و تولید نور کافی، مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در خانه، طراحی دکوراسیون داخلی، نورپردازی نمای ساختمان و… محسوب می‌شود. این لامپ‌ها تنوع زیادی دارند برای مثال انواع رنگی آنها کار طراحی دکوراسیون را ساده می‌کنند و به طراح امکان اضافه کردن نورهایی با رنگ‌های متنوع به فضای مورد نظر می‌دهند. نوع دیگری از آنها که لامپ هالوژن سقفی کم مصرف نام دارد، دست طراح را برای استفاده از تعداد زیادی از آنها در فضاهای مختلف باز می‌گذارد. از دیگر کاربردهای لامپ‌های هالوژن به خصوص لامپ هالوژن سقفی کم مصرف سقفی توکار در انواع فروشگاه‌ها می‌باشد. همانطور که می‌دانید پرنور بودن یک مغازه در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد و این لامپ‌ها دست فروشنده را در استفاده از تعداد زیاد آن باز می‌گذارند و به بهتر شدن نور فضای مغازه و در نتیجه بهتر به نظر رسیدن محصولات و اجناس مغازه کمک شایانی می‌کنند. همچنین می‌توان از مدل‌های لامپ هالوژن سقفی توکار، نوری جذاب و زیبا روی جواهرات یک جواهر فروشی منعکس کرد. این نور به کمک آینه‌های تعبیه شده در مغازه، باعث درخشش و زیبایی بیشتر جواهرات می‌گردد.

 

کاربرد لامپ هالوژن سقفی چیست؟

مزایای لامپ هالوژن چیست؟

کیفیت نور:

این لامپ‌ها چه انواع رنگی و چه غیر رنگی‌شان از کیفیت خوبی برخوردارند و نور را به صورت یکنواخت پخش می‌کنند که همین مسئله موجب محبوب بودن این لامپ‌ها برای استفاده در خانه و محیط کار شده است.

امکان تنظیم نور:

لامپ‌های هالوژن قابلیت کم و زیاد کردن نور ساطع شده از خود را دارند یا به عبارتی دیگر امکان دیمر کردن آنها وجود دارد.

کوچک بودن لامپ‌ها:

این لامپ‌ها با ابعاد کوچک می‌تواند کاربردهای منحصر به فردی داشته باشند. یک نمونه از این کاربردها تعبیه لامپ‌های هالوژن در پروژکتور هاست.

تنظیم درجه نور:

این لامپ‌ها به شما امکان تنظیم درجه نور را می‌دهند و لازم نیست برای کم یا زیاد کردن نور محیط لامپ‌ها را خاموش کنید. انواع مختلف لامپ‌های هالوژن رنگی و غیر رنگی و همچنین لامپ‌های هالوژن سقفی، امکان تنظیم درجه نور را دارند.

هزینه نسبتا کم:

لامپ‌های هالوژن سقفی یا غیر سقفی کم مصرف، بسیار مقرون به صرفه هستند و باعث کاهش هزینه‌های مصرف برق می‌گردند.

معایب لامپ هالوژن چیست؟

غیرقابل دید بودن اجزای آن:

اجزای این لامپ‌ها درون یک محفظه قرار دارند و دیده نمی شوند به همین دلیل حس و حال لامپ‌های قدیمی را ندارند.

گازهای سمی درون لامپ هالوژن رشته‌ای سقفی:

گازهایی که در ساخت این نوع لامپ‌ها استفاده شده است سمی هستند، بنابراین در صورتی که لامپ بشکند به هیچ عنوان نباید به آن دست زد. لازم به ذکر است که این گازها در نمونه‌های بروز لامپ‌های هالوژن مثل ال ای دی‌ها وجود ندارد.

حساس بودن لامپ هالوژن:

انواع مختلف این لامپ‌ها به روغنی که روی سطح پوست انسان است حساس هستند، درصورت لمس زیاد لامپ، این مسئله باعث کاهش عمر مفید آن می‌شود.

 

لامپ هالوژن سقفی

 

نکات ایمنی که برای استفاده از لامپ هالوژن رشته‌ای لازم است بدانید:

1_ اتفاق آتش سوزی به وسیله لامپ‌های هالوژن رشته‌ای نسبت به لامپ‌های معمولی بیشتر است، زیرا این لامپ‌ها در دمای بسیار بیشتری از دمای لامپ‌های معمولی کار می‌کنند.

2_ به خاطر نزدیک بودن حباب این لامپ‌ها به رشته تنگستن داخل آن، حرارت نسبتاً بالاتری دارند. به همین دلیل استفاده از محافظ‌ها و پوشش‌های مناسب برای این لامپ، به خصوص اگر توان آنها بالاتر از یک یا دو کیلو وات باشد بسیار لازم و ضروری است.

3_ از این لامپ‌ها به هیچ عنوان نباید در نزدیکی پارچه یا پلاستیک استفاده کرد زیرا با توجه به وجود مواد قابل اشتعال، خطرات جبران ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.

4_ اگر لامپ‌های خودروی شما از نوع هالوژنی است هنگام تعویض آن، تحت هیچ شرایطی نباید قسمت شیشه‌ای لامپ را لمس کرد، زیرا چربی موجود در دست موجب تمرکز حرارت روی یک نقطه از حباب شده و در نتیجه عمر مفید لامپ به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

5_ لامپ‌های هالوژنی دارای تشعشعات ماورای بنفش هستند به همین دلیل امکان به وجود آمدن آفتاب سوختگی روی پوست پس از اینکه به مدت طولانی در معرض نور این نوع لامپ‌ها باشید وجود دارد. برای کاهش اثرات این تشعشعات، همچنین جلوگیری از برخورد اجسام خارجی با حباب لامپ، اکثر این لامپ‌ها یک شیشه خارجی جذب کننده ماورای بنفش دارند.

لامپ هالوژن رشته‌ای

جمع بندی:

لامپ هالوژن رشته‌ای از رشته تنگستن در محفظه پر شده از گازهای بی اثر مانند بروم و به اضافه کمی هالوژن ساخته شده است. این لامپ‌ها امروزه در سه دسته لامپ هالوژن ال ای دی، سی او بی و اس ام دی طراحی و ساخته می‌شوند. لامپ‌های هالوژن به دلیل تولید نور کافی و مناسب، امکان تنظیم درجه نور، ابعاد کوچک، عمر مفید زیاد، ایجاد جذابیت بصری در مکان‌هایی که توسط این لامپ‌ها نورپردازی شده‌اند و… از محبوبیت بالای برخوردار است و امروزه استفاده از آنها در نورپردازی ساختمان‌های مسکونی، ویلاها، انواع فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و… مرسوم شده است.

شما می توانید برای خرید اینترنتی لامپ هالوژنی به سایت ایزی نور مراجعه کرده و برای مشاوره جهت خرید و اطلاع از آخرین استعلام ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سیم نسوز و آشنایی با انواع مختلف آن

 سیم نسوز یکی از اجزای مهم صنعت برق در حوزه سیم و کابل می باشد، که تنوع بسیاری دارند. این محصول هم به صورت کابل تولید می شود و هم به صورت سیم در اختیار خریداران قرار می گیرد، به دلیل ویژگی منحصر به فردی که دارد در صنعت کاربردهای ویژه ای دارد، در مکان هایی مانند ریخته گری یا در صنعت جوشکاری سیم کشی ها به صورت سیم نسوز مورد استفاده قرار می گیرند، در این مقاله قصد داریم با انواع مختلف سیم نسوز و کاربردهای آن آشنا شویم با ما همراه باشید.

سیم نسوز و آشنایی با انواع مختلف آن

 

آشنایی با سیم نسوز و ویژگی های آن

سیم نسوز همان طور که از نامش پیداست سیمی است که در برابر حرارت مقاوم است،. این سیم مقاومت و تحمل بالایی در برابر حرارت و آتش دارد. سیم و کابل های دیگر سیم و کابل معمولی محسوب می شوند که در برابر حرارت مقاومت کمتری دارند و قابل اشتعال هستند. سیم نسوز سیمی منحصر به فرد است که نقطه ی ذوب بالایی دارد، و در برابر حرارت به سادگی تغییر شکل نمی دهد.

ساختار سیم نسوز

هادی سیم نسوز به صورت افشان است و از رشته های نازک تشکیل شده است. جنس این رشته های نازک از مس قلع اندود است. عایق این سیم از سیلیکون، سیلیکون و فایبرگلاس و یا سیلیکون و بافت فایبرگلاس است. از این دسته سیم، سیم های با عایق از نوع پی وی سی (PVC) نیز در بازار موجود است.

سیم نسوز 1

کاربرد سیم نسوز

سیم نسوز در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که مدار در معرض حرارت و گرما باشد، و امکان آتش سوزی وجود داشته باشد. در چنین مواردی این سیم در برابر خطرات احتمالی که بر اثر گرما و آتش رخ می دهد، مقاومت می کند. این سیم حتی اگر در معرض اشعه های گاما، فرابنفش و یا مادون سرخ قرار بگیرد، نیز مقاومت خود را حفظ می کند، و آسیب ناپذیر است. به دلیل ویژگی های گفته شده، از این سیم در صنعت جوشکاری، ریخته گری، برق کشی ساختمان، صنعت لوازم خانگی، صنعت خودروسازی، پتروشیمی، پالایشگاه ها، آزمایشگاه ها، مدارس و آموزشگاه ها، کارگاه ها، کارخانه ها، شبکه توزیع برق، حمل و نقل، راه آهن و مترو، هوافضا و هواپیما، صنایع پزشکی، صنایع نظامی، سایر صنایع و در کل در تمام مکان هایی که امکان حریق وجود دارد، استفاده می شود.

انواع مختلف سیم نسوز

سیم نسوز را بر اساس نوع عایقی که دارد، می توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد. هر کدام از این سیم ها بر اساس عامل میزان تحمل دما، کاربرد مخصوص به خود را دارند. این چهار دسته عبارتند از:

  • سیم نسوز سیلیکونی
  • سیم نسوز پی وی سی (PVC)
  • سیم دو روکش نسوز
  • سیم دو روکش بافت نسوز

در ادامه به بررسی بیشتر هر کدام از سیم های ذکر شده می پردازیم.

سیم نسوز 3

سیم نسوز سیلیکونی

عایق این سیم از جنس سیلیکون (Silicone) است. سیلیکون یک نوع پلیمر است که دارای مقاومت در برابر حرارت بالا است. میزان دمایی که این سیم می تواند تحمل کند تا 200 درجه ی سانتی گراد است. البته این سیم تا دمای 250 درجه ی سانتی گراد را هم در یک مدت زمان کوتاه، می تواند تحمل کند.

سیم نسوز پی وی سی (PVC)

سیم نسوز پی وی سی، تحمل کمتری در مقابل حرارت دارد. این سیم عموماً برای دماهای زیر 100 درجه استفاده می شود. البته این نوع سیم تا 180 درجه سانتی گراد می تواند حرارت را تحمل کند، پس از آن به اشتعال می رسد.

سیم دو روکش نسوز

این سیم از دو عایق تشکیل شده است. عایق اول از جنس سیلیکون و عایق دوم از جنس فایبرگلاس (FiberGlass) یا فیبر شیشه است. این ویژگی ساختاری باعث می شود تا این نوع سیم، دمای تا 750 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

سیم دو روکش بافت نسوز

ساختار عایق این سیم به این صورت است که عایقی از جنس سیلیکون، هادی آن را، به همراه یک پوشش بافت دربر گرفته است. این پوشش بافت از جنس فایبر گلاس است.

 سیم نسوز 2

مزایا

اصلی ترین مزیت این سیم میزان دوام و تحمل بالای آن در برابر حرارت و آتش سوزی است. علاوه بر این، استفاده از این سیم مزایای دیگری هم دارد. از جمله اینکه این سیم در برابر بالارفتن ولتاژ جریان برق، سرما، یخبندان، آفتاب، سایش، ضربه، رطوبت، اسید، چربی، روغن، غبار و غیره نیز مقاومت دارد. این سیم در صورتی که دچار حریق شود، دود کمتری نسبت به سایر سیم ها از خود آزاد کرده و البته این دود نیز گازی سمی نبوده، و موجب ایجاد خطر مسمومیت نمی شود.

معایب

البته این سیم در کنار مزایای زیادی که دارد، معایبی هم دارد. این سیم در محیط زیست بازیافت نمی شود، و این مسئله از نظر حفاظت از محیط زیست، یک ایراد محسوب می شود. مسئله ی دیگر اینکه این سیم قیمت بسیار بالایی دارد، و این عامل به خاطر جنس عایق آن است که از سیلیکون تشکیل شده است.

در پایان از شما تشکر می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. اگر قصد خرید سیم نسوز را دارید، ما به شما یک خرید خوب و مطمئن از فروشگاه اینترنتی سیم و کابل ایزی نور را پیشنهاد می کنیم. فروشگاهی شامل محصولات مختلف نظیر سیم نایلونی ، افشان، نیمه افشان ، ارت افشان و ... می باشد.

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد