چراغ استخری و آبنما؛ معرفی و کاربرد آن

چراغ استخری و آبنما چیست؟ با شنیدن نام این چراغ قطعاً کارایی آن را حدس زده اید، همانطور که از نام آن پیدا است یکی از محصولات روشنایی بوده که در جهت روشنایی استخر، آبنما، حوض ها، دریاچه های مصنوعی، و ... به کار می رود. به طور کلی کاربرد چراغ استخری و آبنما را می توان در سه مورد خلاصه نمود:

  1. ایجاد زیبایی بصری در آب به وسیله ی نورپردازی
  2. تأمین ایمنی برای استفاده‌کنندگان به وسیله ی ایجاد روشنایی و جلوگیری نمودن از سقوط در آب
  3. نمایان ساختن زوایا و عمق آب برای استفاده بهتر مصرف کنندگان

 

 

 

 

 

 

نورپردازی با چراغ استخری و آبنما

نورپردازی با چراغ استخری و آبنما به دلیل وجود عنصر آب، از اصول مخصوص به خود برخوردار است و دست ما را در به وجود آوردن نورپردازی های زیبا و چشم نواز با آب باز نگه داشته است. اصول و ایده های زیادی را می توان برای خلق نورپردازی های ایده آل با این مدل چراغ ها ذکر کرد. به عنوان مثال در دریاچه های مصنوعی و حوض هایی که دارای فواره هستند، با بهره گیری از چراغ آبنما سفید رنگ، می توان فواره ی آب را پرفشار نشان داد. همچنین در فضاهای سبز، ترکیب فواره های رنگی با درختان و گیاهان اطراف یک منظره ی زیبا و دلپذیر را ایجاد می نماید، و باعث انبساط خاطر شهروندان می شود، برای این منظور می توان با در نظر گرفتن شکل فواره ها و چینش آن ها ایده های جالبی برای نورپردازی با آب ایجاد کرد. در استخرها نیز به دلیل رکود و بی حرکتی آب، نور این چراغ دچار اعوجاج و لرزش در اثر جاری بودن آب نشده و فضای داخل استخر را به خوبی نمایان می سازد.

استانداردهای مورد نیاز چراغ استخری و آبنما

یکی از سؤالاتی که راجع به چراغ استخری و آبنما به ذهن ما رسد، مسئله ی در معرض رطوبت و تماس آن با آب است. اینکه چگونه می شود یکی از تجهیزات برقی را در زیر آب به کار گرفت ولی خطر برق گرفتگی در کار نباشد. قطع به یقین چنین چراغی به دلیل استفاده در زیر آب و در معرض رطوبت بودن، می بایست از استانداردهایی برخوردار باشد تا با آسودگی خاطر بتوان از آن استفاده کرد. در ادامه به برخی از این استانداردها اشاره خواهیم داشت:

  • این نوع چراغ به طور حتم باید از درجه حفاظت IP68 برخوردار باشد.
  • به منظور جلوگیری از خطر برق گرفتگی، این نوع چراغ را در ولتاژهای پایین تولید می نمایند. ولتاژ به کار رفته برای این چراغ باید بین 12 یا 24 ولت باشد.
  • جنس بدنه چراغ مذکور به دلیل تماس مستقیم با آب، باید از فلزات ضد زنگ همانند آلومینیوم باشد.
  • استفاده از ترانس برای بهره بردن ایمن از این محصول ضروری است.

خرید و قیمت چراغ استخری و آبنما

قبل از اقدام به خرید باید دانست که مشخصات فنی هر محصول و نیز برند تولیدکننده در تعیین قیمت نهایی مؤثر می باشند. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از مشخصات فنی، برند و قیمت چراغ استخری و آبنما و همچنین خرید محصولات روشنایی دیگر به سایت ایزی نور مراجعه نموده و از قیمت انواع پنل سقفی روکار و توکار با خبر شوید و با خریداری آن ها محیط دلپذیر و روشنی را برای کسانی که دوستشان دارید فراهم آورید.