سر رشته داشتن در هر زمينه ي به نفع خودتان مي باشد، زيرا مي توانيد با انجام کار کوچکي، که اصلا به چشم نمي آيد به قول معروف:?باري را از دوش ديگران و سنگي را از پيش پاي خود برداريد?. يکي از زمينه هايي که بايد حتما در آن اطلاعات و تجربه کافي داشته باشيد؛ در زمينه تعويض لامپ ال اي دي سقفي است. تعويض لامپ ها با اين که کاري آسان به نظر مي رسد، اما اگر در انجام آن بي دقتي اي صورت گيرد؛ سبب صدمه زدن به خودتان مي شود.

آموزش تعويض لامپ ال اي دي سقفي

آموزش، گام اولي ايست که سبب به وجود آمدن موفقيتي ماندگار و به يادماندني در کار ها مي شود. وجود آموزش در اين عرصه موجب مي شود که شما نحوه ي درست تعويض لامپ هاي ال اي دي سقفي را بياموزيد و تلاش کنيد؛ اشتباهاتي که غير عمد انجام مي داديد را بر طرف کنيد. مطمئنا يادگيري اين کار براي تان لذت بخش و آسان مي باشد، پس بدون هيچ گونه ناراحتي از اين که الکي وقت تان را براي اين آموزش گذاشته ايد؛ با ما همراه باشيد تا اوقات خوشي را براي تان به ارمغان بياوريم. براي تعويض لامپ سقفي بايد مراحل زير را با رعايت کوچک ترين جزئيات انجام دهيد، تا تاريکي فضاي داخلي ساختمان تان را به روشني روز تبديل کنيد:

  • در مرحله اول، ابتدا قبل از تعويض بايد لامپي متناسب با فضاي ساختمان تان خريداري کنيد، تا وقتي که خواستيد لامپ را تعويض کنيد؛ لامپي باشد تا به جاي آن قرار دهيد.
  • در مرحله دوم بايد چهارپايه اي تهيه کنيد، تا هنگامي که قصد داشتيد لامپ ال اي دي را نصب کنيد؛ قد تان به سقف برسد. با کمک از چهارپايه ديگر مجبور نيستند؛ دست تان را به قسمت حبابي شکل لامپ بزنيد، که سبب سوختن يا آلوده شدن دست تان شود.
  • در مرحله سوم اگر قصد داشتيد لامپي را عوض کنيد که از قبل روشن بوده مقداري زمان به آن بدهيد، تا سرد شود؛ سپس اقدام به باز کردن لامپ کنيد چرا که لامپ داغ و سوزان است و ممکن است دچار سوختگي شويد، اما اگر وقت نداشتيد به کمک يک حوله خشک به آهستگي آن را از هولدر جدا کنيد و سپس لامپي ديگر به جاي آن بگذاريد.
  • در مرحله آخر بعد از اين که مراحل تعويض را به خوبي انجام داديد؛ کليد قطع و وصل مدار الکتريکي لامپ را بزنيد، تا به سالم بودن لامپ و همين طور درست انجام دادن شرايط تعويض لامپ ال اي دي پي ببريد.

نکته اي که رعايت کردنش در هنگام  تعويض لامپ ال اي دي سقفي الزامي مي باشد، قطع بودن کليد مدار الکتريکي لامپ مي باشد. باز بودن اين کليد سبب مي شود که صدمات جبران نشدني اي براي فرد به وجود بيايد، که يک عمر پشيماني را براي فرد به ارمغان مي آورد.

پيامد هاي نحوه تعويض نا درست لامپ ال اي دي سقفي

لامپ ال اي دي سقفي يکي از به روز ترين و پر نور ترين ابزار هاي روشنايي مي باشد، که تا به امروز توانسته مشتريان زيادي را به خود جلب کند. اين ابزار زيبا با اين که از ديگر لامپ ها به علت ويژگي و مشخصات بالا برتري دارد، اما با اين حال از مواد شيميايي توليد شده است. اگر افراد به نحوه تعويض آن ها بي اهميت باشند؛ مطمئنا پيامد هاي ناخوشايندي را براي خودشان رقم مي زنند. از پيامد هايي که نحوه تعويض نادرست اين لامپ براي فرد به ارمغان دارد، اين است که سبب مي شود مواد شيميايي مضري که براي سلامتي افراد بسيار خطرناک مي باشد؛ وارد بدن فرد شود و مشکلات جسمي فراواني که تا آخرين لحظه زندگي اش با آن همراه است، را به وجود بياورد.
پيامد ديگري که دارد  اين است که تعويض نادرست موجب مي شود که لامپ اتصالي کند و در نتيجه بسوزد بدين ترتيب شما مجبور مي شويد براي خريداري لامپي ديگر اقدام کنيد. هم چنين اتصالي کردن لامپ در برخي از مواقع موجب سوختن ابزار الکتريکي ديگري که در اين مدار وجود دارند، نيز مي شود. مشکل ديگري که سرشته ي آن نحوه تعويض نادرست لامپ ها مي باشد، سوختن و شکستن اعضاي بدن فرد است. اين مشکل بيشتر در مواقعي رخ مي دهد، که فرد قصد دارد،  لامپي که تا چند دقيقه ي پيش روشن بوده يا هنوز کليد مدار الکتريکي اش روشن است، را تعويض کند.