کابل دوربين مداربسته يکي از انواع مختلف سیم و کابل است. اين کابل يک بخش مهم در راه اندازي سيستم نظارتي و امنيتي دوربين مدار بسته هاست، سيستم هاي نظارتي و امنيتي انواع زيادي دارند. يک نمونه ي بسيار رايج و پرتقاضا از مجموعه ي اين سيستم ها، سيستم دوربين مداربسته است. اين دوربين ها براي اهداف بسيار زيادي مورد استفاده قرار مي گيرند، امروزه کمتر مکاني را سراغ داريد که از مزاياي اين سيستم نظارتي آگاه باشد و از آن استفاده نکند. مکان هايي مثل: پاساژها، طلافروشي ها، مکان هاي عمومي، اداره جات، مکان هاي امنيتي و ... از رايج ترين جاهايي هستند که اين دوربين ها را به کار مي برند. يک سيستم امنيتي دوربين مداربسته، متشکل از دوربين، ضبط کننده و صفحه ي نمايشگر است، ولي براي راه اندازي اين سيستم حفاظتي و امنيتي، نياز به يک واسطه احساس مي شود، تا اجزاي اين سيستم با اتصال به يکديگر، راه اندازي شوند. بهترين کار اين است که با به بکارگيري يک کابل مناسب اين سيستم را به بهترين وجه ممکن تکميل کنيم. استفاده از کابل مناسب در دوربين هاي مداربسته اهميت زيادي دارد، چرا که ضبط و داشتن تصاوير و فيلم هاي باکيفيت اهميت زيادي دارد. ما در اين مطلب سعي کرده ايم شما را با کابلي به نام کابل دوربين، آشنا ساخته و از ويژگي ها و انواع آن با شما سخن بگوييم. پس تا پايان ما را همراهي کنيد.

کابل دوربين مدار بسته و انواع مختلف آن

 

ساختمان کابل دوربين مداربسته

ساختمان کابل دوربين مداربسته، بستگي به نوع کابل انتخابي دارد. هر کابلي ساختمان مخصوص به خودش را دارد. به عنوان مثال اگر کابل مورد استفاده کابل فيبر نوري باشد، ساختار آن با ديگر کابل هاي از اين دست تفاوت دارد. ولي به طور کلي بايد گفت که در واقع اين کابل يکي از زير مجموعه ها و از انواع کابل هاي کواکسيال محسوب مي شوند. نوع اين کابل RG59 و RG6 است.

انواع کابل دوربين مدار بسته

در يک تقسيم بندي کلي، دو نوع کابل دوربين مداربسته داريم:

  • کابل دوربين مداربسته آنالوگ
  • کابل دوربين مداربسته ديجيتال

بسته به نوع سيستم دوربين که مي تواند آنالوگ يا ديجيتالي باشد، نوع کابل مورد استفاده نيز يکي از اين دو کابل مي باشد.

کابل دوربين 1

در تقسيم بندي هاي ديگر مي توان اين نوع کابل را به چند نوع مختلف دسته بندي کرد، که در ادامه با آن ها بيشتر آشنا خواهيد شد. لازم به ذکر است که ما به معرفي چند نوع رايج و مشهور آن بسنده کرده ايم، در صورتي که از اين نوع کابل، انواع زيادي طراحي و توليد شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.

کابل کواکسيال (COAXIAL)

اين نوع کابل دوربين، براي دوربين هاي مداربسته آنالوگ و HD به کار گرفته مي شود. رايج ترين نوع کابل براي استفاده ي دوربين هاي مداربسته، کابل کواکسيال است. مهم ترين ويژگي اين کابل، جلوگيري از تداخل سيگنال و امواج است. کابل کواکسيال براي موارد مختلفي استفاده مي شود، که استفاده در دوربين هاي مداربسته يکي از کاربرد آن هاست. از جمله کاربردهاي ديگر اين کابل ميتوان به استفاده براي آنتن تلويزيون، آنتن هاي ماهواره اي، ايستگاه هاي راديويي و نيز اينترنت اشاره کرد.

کابل کواکسيال از يک ساختمان چهار لايه تشکيل شده است، که شامل يک هادي رسانا مسي است که عايقي پلاستيکي آن را دربرگرفته است، روي اين عايق يک لايه (شيلد) از جنس مس يا فلز به صورت بافته شده قرار گرفته و سپس تمام اين بخش ها را يک عايق بيروني دربرگرفته است. لايه ي فلزي (شيلد) موجود در اين کابل، نويزها و مشکلات تداخل سيگنالي را از بين مي برد، و به اين ترتيب انتقال تصاوير ضبط شده با کيفيت بيشتري انجام مي شود. اين کابل به دليل استحکام بالايي که دارد، براي مسافت هاي طولاني مناسب است.

کابل دوربين 2

کابل دوربين مداربسته سيامي

اين نوع کابل دوربين مداربسته، به اسم کابل کواکسيال برق دار نيز شناخته مي شوند. ساختمان اين کابل در واقع همان ساختمان کابل کواکسيال است، با اين تفاوت که يک جفت سيم برق به هم پيچ خورده نيز در کنار آن قرار گرفته است. در واقع اين کابل، يک کابل ترکيبي است. برتري اين نوع کابل نسبت به ديگر کابل ها در اين است که از آن مي توان همزمان براي انتقال داده ها و تصاوير، و نيز انتقال برق براي تغذيه ي دوربين استفاده کرد.

کابل فيبر نوري

يک نوع ديگر کابل دوربين هاي مداربسته، کابل فيبر نوري است. تفاوت مهمي که اين کابل با بقيه ي کابل ها دارد در اين است که جنس هادي اين کابل از شيشه است. همين عامل باعث مي شود اين يک کابل ظريف بوده و براي کاربردهاي خاصي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين کابل بسيار گرانقيمت است، و به دليل جنس هادي آن و ظرافتي که دارد مراقبت از آن شرايط ويژه اي را طلب مي کند. اين کابل داده هاي تصويري را با کيفيت، و نيز با سرعت بالا و در فاصله هاي مکاني زياد، منتقل مي کند.

کابل دوربين 3

جمع بندي

در خريد اين نوع کابل بايد دقت زيادي به خرج دهيم، چرا که همانگونه که در اين مقاله گفته شد، اين کابل وظيفه ي مهمي را در يک سيستم دوربين مداربسته، انجام مي دهد. خريد يک کابل بي کيفيت مي تواند دريافت و ارسال داده ها در اين سيستم را با مشکل مواجه سازد. ما در اين مطلب سعي کرديم تا شما را با اين کابل مخصوص و کاربرد آن آشنا سازيم.

سايت فروشگاه اينترنتي ايزي نور ، فروشنده و عرضه کننده ي انواع سيم و کابل برق ، انواع کابل دوربين را با تضمين کيفيت، همراه با ضمانت، آماده ي فروش و عرضه به شما عزيزان کرده است.