پنل ال ای دی سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟

پنل ال ای دی سقفی از محصولات روشنایی مدرن و اقتصادی به شمار می رود که بر روی سقف نصب می شود و با استفاده از تکنولوژی ال ای دی، نور مناسبی را در فضا ایجاد می کند. این پنل ها انواع مختلفی دارند و با توجه به محبوبیت بالا و میزان مصرف انرژي پایین، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. بیشتر این پنل ها بعد عمقی کمتری داشته و برای نصب در سقف به فضای کمتری احتیاج دارند. پنل های ال ای دی سقفی معمولا در ساختمان ها، دفاتر، فروشگاه ها و سایر فضا های تجاری و اداری و ... استفاده می شوند.

 

انواع پنل ال ای دی سقفی

در دسته بندی انواع پنل های ال ای دی سقفی، سه مقیاس مهم نحوه نصب، شکل و نور تأثیر دارد. پنل های تقسیم شده بر اساس این دسته بندی ها، ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند و برای استفاده در محیط های مختلف استفاده می شوند.

انواع پنل ال ای دی سقفی از نظر نحوه نصب

پنل های سقفی ال ای دی از نظر نحوه نصب به دو دسته ی پنل سقفی توکار و پنل سقفی روکار تقسیم بندی می شوند.

اگر قصد دارید نورپردازی خاص و دلنشینی به اتاق کار یا محیط اطراف خود بدهید می توانید از ایجاد طراحی های متنوع بر روی پنل های سقفی توکار استفاده کنید. این پنل ها ضخامت بسیار کمی دارند و به دلیل آنکه در درون فضای سقف نصب می شوند، به زیباتر کردن سقف منزل هایی که دکوراسیون آن ها با مشخص بودن پنل های ال ای دی بهم می خورد، کمک می کنند.

پنل های سقفی روکار مستقیم بر روی سطح سقف نصب می شوند و قابل مشاهده هستند. طراحی صاف و زیبای این پنل ها باعث می شود که به راحتی در دکوراسیون فضاهای تجاری و اداری جای بگیرند. این نوع پنل ها معمولا در فضاهایی که به نور متوسط نیاز دارند مانند سالن های کنفرانس، رستوران ها و هتل ها و ... استفاده می شوند.

انواع پنل ال ای دی سقفی از نظر شکل

پنل‌های سقفی ال ای دی از نظر شکل به انواع پنل گرد، پنل مستطیلی و پنل مربعی تقسیم‌ بندی می شوند، که هر کدام خصوصیات مربوط به خود را دارند.

 

 

انواع پنل ال ای دی سقفی از نظر نور

پنل های ال ای دی سقفی از نظر نور به دو دسته ی edge light و back light تقسیم می شوند که باعث می شوند در محیط های مختلف پخش نور های متفاوتی ایجاد شود.

مزیت استفاده از پنل ال ای دی سقفی

مزیت و وجه تمایز پنل ال ای دی سقفی نسبت به بقیه چراغ سقفی ها، انعطاف پذیر بودن در طراحی و تنوع نورپردازی و مصرف انرژی پایین این محصول می باشد. در ادامه با ویژگی های دیگر این پنل آشنا می شوید.

  1. افزایش روشنایی
  2. صرفه جویی در انرژی
  3. طراحی زیبا و شگفت انگیز
  4. تنوع در نورپردازی
  5. نصب سریع و آسان
  6. کاهش خستگی چشم
  7. بازده نوری عالی
  8. و ...

معایب پنل های ال ای دی سقفی

در کنار محاسنی که پنل های ال ای دی سقفی دارند معایبی هم دیده می شود، که با توجه به مزایا و کاربرد هایی که دارد قابل قبول است، و ممکن است برای بسیاری از فضاها مناسب باشد. این معایب عبارتند از:

  1. نیاز به تجهیزات خاص
  2. حساسیت به دما
  3. نیاز به تعویض ماژول ها
  4. ابعاد نسبتا بزرگ

خرید و قیمت پنل ال ای دی سقفی

در این مقاله به ماهیت و مزیت پنل های ال ای دی سقفی پرداختیم. به طور کلی استفاده از پنل های ال ای دی سقفی می تواند بهبود قابل توجهی در روشنایی و زیبایی فضاهای کاری و تجاری به همراه داشته باشد و تأثیر مثبتی بر روحیه و کارایی افراد داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت ایزی نور و از بخش محصولات روشنایی فضای داخلی، از پنل های توکار و روکار آن دیدن کرده و با خریداری این نوع محصول مدرن و پرطرفدار، محیط زیبا و ایده آلی را برای خود ایجاد نمایید.